Počet automobiliek, ktoré do svojho portfólia zaradili aj elektromobily v posledných rokoch výrazne rozrástol. Zoznam sa pravidelne rozširuje, a tak sme sa rozhodli pripraviť zoznam elektromobilov, ktoré si v roku 2022 môžete zakúpiť na Slovensku.
Ponuka sa v ostatných rokoch poriadne zmenila. Opustili ju napríklad modely Škoda Citigo-e a Volkswagen e-Up, ktoré na Slovensku nie je viac možné objednať. Na druhú stranu pribudlo viacero zaujímavých kúskov, vrátane cenovo dostupného modelu Dacia Spring Electric. Zaujímavé novinky má v aktuálnom roku prakticky každá väčšia automobilka.
Spomenúť si môžeme napríklad ŠKODA Enyaq iV, Volkswagen ID.5, Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 či nové elektrické Volvo XC40 Recharge. A to je len vrchol pomyselného ľadovca. Zoznam elektromobilov, ktoré kúpite na Slovensku v roku 2022 je neskutočne rozmanitý a vybrať si z neho môže každý. Od cenovo dostupných elektromobilov, cez strednú triedu, až po prémiové elektromobily. Na Slovensku máme všetko.
Pre porovnanie, ponuka elektromobilov v októbri 2020 obsahovala celkovo 28 modelov od 18 automobiliek. Dnes máte na výber z približne 48 modelov (bez úžitkových vozidiel), ktoré nájdete v prehľadovej tabuľke zoradené podľa ceny vozidla v základnej výbave. Tabuľku otvára Dacia Spring s cenou 17 300€ a uzatvárajú ju modely Taycan s cenou 196 248€.
Pestrá ponuka
Do sumy približne 35 000 € je možné kúpiť mestské alebo rodinné automobily. Ide napríklad o Renault ZOE, Peugeot e-208 alebo Nissan Leaf. Od 35 000 € do 40 000 € sú v ponuke aj crossovery ako Kia e-Niro či Hyundai Kona. Nad 40 000 € sa už zaraďujú skôr prémiovejšie kúsky od Audi, Mercedes, Tesly, ale aj Porsche.
Časť z aktuálne dostupných modelov sme už testovali a postupne chceme otestovať všetky ponúkané vozidlá. Nedávno sme otestovali aj Dacia Spring Electric, ktorý je aj vďaka nízkej cene veľmi zaujímavou voľbou pre vstup do sveta elektromobility.
Ak ale môžete priplatiť pár tisíc eur navyše, taký Renault ZOE vám poskytne citeľne vyšší dojazd a lepšie možnosti nabíjania. V cene lepších crossoverov je možné siahnuť ešte po zaujímavejších kúskoch ako Hyundai Kona či Kia e-Niro. Keď sa však rozhodujete medzi vozidlami vo vyššej cenovej kategórií, výber do veľkej miery závisí už od vašich konkrétnych preferencií alebo značky. Podľa mnohých fanúšikov je najlepšou voľbou pri pomere ceny a výkonu Tesla Model 3, no rovnako zaujímavé sú aj modely Volkswagen ID.4, KIA EV6, Volvo XC40 Recharge či EQA od Mercedesu.
Elektromobily podľa ceny
Značka | Model | Cena (základ, s DPH) |
Dacia | Spring Electric | 17 300€ |
Smart | Smart ForTwo | 22 726€ |
Fiat | 500e | 24 990€ |
Smart | Smart ForTwo kabriolet | 26 014€ |
Opel | Corsa-e | 28 990€ |
DongFeng | S50EV | 28 990€ |
Citroën | Ë-C4 | 29 990€ |
Nissan | Leaf | 29 990€ |
Citroën | ë-Berlingo | 29 990€ |
Peugeot | e-208 | 30 590€ |
Peugeot | e-2008 | 32 590€ |
Renault | ZOE | 32 800€ |
KIA | e-SOUL | 32 990€ |
Mini | Cooper SE | 33 350€ |
Mazda | MX-30 | 33 990€ |
Hyundai | KONA Electric | 33 990€ |
Renault | Megane E-Tech | 34 000€ |
Honda | Honda-e | 34 990€ |
DongFeng | Seres 3 | 34 990€ |
KIA | e-Niro | 35 590€ |
ŠKODA | Enyaq iV | 36 750€ |
DS | DS 3 Crossback E-Tense | 40 590€ |
Hyundai | IONIQ 5 | 41 390€ |
KIA | Niro EV | 41 490€ |
Volkswagen | ID.3 | 43 490€ |
KIA | EV6 | 43 990€ |
Volkswagen | ID.4 | 45 590€ |
Audi | Q4-etron | 46 110€ |
Volkswagen | ID.5 | 47 390€ |
Toyota | bZ4X | 47 990€ |
Volvo | XC40 Recharge | 48 805€ |
Nissan | Ariya | 50 990€ |
Tesla | Model 3 | 51 588€ |
Mercedes-Benz | EQA | 52 902€ |
Volvo | C40 Recharge | 53 005€ |
Lexus | UX300e | 53 900 € |
Mercedes-Benz | EQB | 56 422€ |
BMW | i4 | 56 900€ |
ŠKODA | Škoda Enyaq Coupé RS | 58 290€ |
Volkswagen | ID.Buzz | 61 092€ |
Tesla | Model Y | 62 388€ |
BMW | iX3 | 67 550€ |
Audi | e-tron | 68 980€ |
Mercedes-Benz | EQC | 71 946€ |
Mercedes-Benz | EQV | 73 968€ |
Mercedes-Benz | EQE | 76 002€ |
BMW | iX | 78 550€ |
Jaguar | I-PACE | 79 372€ |
Porsche | Taycan | 89 032€ |
Porsche | Taycan 4 Cross Turismo | 99 638€ |
Audi | e-tron GT | 101 480€ |
Mercedes-Benz | EQS | 104 790€ |
Porsche | Taycan 4S | 110 985€ |
BMW | i7 | 138 400€ |
Audi | RS e-tron GT | 139 810€ |
Porsche | Taycan Turbo | 159 692€ |
Porsche | Taycan GTS | 196 248€ |

Parametre ponúkaných modelov
V prípade elektromobilov sú veľmi dôležité viaceré parametre, ktoré súvisia s výškou dojazdu a rýchlosťou nabíjania. Ponúkané modely sme sa preto rozhodli zoradiť do dvoch tabuliek, a to podľa ponúkaného dojazdu a rýchlosti nabíjania. Všetky hodnoty vychádzajú z informácií na webe výrobcu.
Tabuľka dojazdov
Značka | Model | Dojazd (WLTP) |
Dacia | Spring Electric | 230 km |
Smart | Smart ForTwo | 159 km |
Fiat | 500e | 190 km |
Smart | Smart ForTwo kabriolet | 157 km |
Opel | Corsa-e | 329 km |
DongFeng | S50EV | 415 km (norma NEDC), ? km WLTP |
Citroën | Ë-C4 | 357 km |
Nissan | Leaf | 285 km |
Citroën | ë-Berlingo | 280 km |
Peugeot | e-208 | 340 km |
Peugeot | e-2008 | 345 km |
Renault | ZOE | 395 km |
KIA | e-SOUL | 452 km |
Mini | Cooper SE | 234 km |
Mazda | MX-30 | 484 km |
Hyundai | KONA Electric | 305 km |
Renault | Megane E-Tech | 450 km |
Honda | Honda-e | 220 km |
DongFeng | Seres 3 | 301 km |
KIA | e-Niro | 455 km |
ŠKODA | Enyaq iV | 346 km |
DS | DS 3 Crossback E-Tense | 300 km |
Hyundai | IONIQ 5 | 430 km |
KIA | Niro EV | 463 km |
Volkswagen | ID.3 | 416 km |
KIA | EV6 | 394 km |
Volkswagen | ID.4 | 345 km |
Audi | Q4-etron | 313 km |
Volkswagen | ID.5 | 480 km |
Toyota | bZ4X | 516 km |
Volvo | XC40 Recharge | 418 km |
Nissan | Ariya | 403 km |
Tesla | Model 3 | 491 km |
Mercedes-Benz | EQA | 402 km |
Volvo | C40 Recharge | 436 km |
Lexus | UX300e | 305 km |
Mercedes-Benz | EQB | 421 km |
BMW | i4 | 585 km |
ŠKODA | Škoda Enyaq Coupé RS | 505 km |
Volkswagen | ID.Buzz | 420 km |
Tesla | Model Y | 533 km |
BMW | iX3 | 461 km |
Audi | e-tron | 441 km |
Mercedes-Benz | EQC | 361 km |
Mercedes-Benz | EQV | 360 km |
Mercedes-Benz | EQE | 639 km |
BMW | iX | 629 km |
Jaguar | I-PACE | 503 km |
Porsche | Taycan | 484 km |
Porsche | Taycan 4 Cross Turismo | 389 km |
Audi | e-tron GT | 433 km |
Mercedes-Benz | EQS | 450 km |
Porsche | Taycan 4S | 335 km |
BMW | i7 | 625 km |
Audi | RS e-tron GT | 433 km |
Porsche | Taycan Turbo | 383 km |
Porsche | Taycan GTS | 439 km |
Vyššie uvedené hodnoty dojazdu sme čerpali z oficiálnej stránky výrobcu. Vo všetkých prípadoch, až na jednu výnimku, však ide o WLTP hodnoty, teda reálnejší odhad dojazdu. Takéto meranie ale stále prebieha v laboratórnych podmienkach, čo znamená, že reálne hodnoty sa môžu líšiť. Elektromobily s dojazdom do 200 kilometrov sú skôr vhodné na jazdu v meste a v blízkom okolí – v tabuľke sa nachádza len hŕstka takýchto modelov.
Dojazd nad 200 kilometrov je v mestských podmienkach značne komfortnejší a v závislosti od rýchlosti nabíjania je možné absolvovať aj dlhšie trasy vyplývajúce z WLTP dojazdu bez väčších obmedzení. Taktiež je potrebné myslieť na to, že dojazd sa so stúpajúcou rýchlosťou znižuje. Hodnoty ako väčší valivý odpor a odpor vzduchu sa pri rôznych modeloch prejavujú v odlišnej miere, no vo všetkých prípadoch prirodzene zvyšujú spotrebu. V čisto mestských podmienkach sa dnes však viete bez väčších problémov dostať na hodnotu 300 kilometrov. Pri kúpe treba zohľadniť aj jazdu na diaľnici, ktorá je vo všeobecnosti energeticky náročnejšia ako preprava v meste. Tejto skutočnosti sa venujeme počas meraní v našich testoch.

Tabuľka rýchlosti nabíjania
Značka | Model | Maximálny nabíjací výkon |
Dacia | Spring Electric | 30 kW |
Smart | Smart ForTwo | 22 kW |
Fiat | 500e | 85 kW |
Smart | Smart ForTwo kabriolet | 22 kW |
Opel | Corsa-e | 100 kW |
DongFeng | S50EV | 60 kW |
Citroën | Ë-C4 | 100 kW |
Nissan | Leaf | 50 kW |
Citroën | ë-Berlingo | 100 kW |
Peugeot | e-208 | 100 kW |
Peugeot | e-2008 | 100 kW |
Renault | ZOE | 50 kW |
KIA | e-SOUL | 80 kW |
Mini | Cooper SE | 50 kW |
Mazda | MX-30 | 50 kW |
Hyundai | KONA Electric | 75 kW |
Renault | Megane E-Tech | 130 kW |
Honda | Honda-e | 50 kW |
DongFeng | Seres 3 | 150 kW |
KIA | e-Niro | 100 kW |
ŠKODA | Enyaq iV | 125 kW |
DS | DS 3 Crossback E-Tense | 100 kW |
Hyundai | IONIQ 5 | 225 kW |
KIA | Niro EV | 80 kW |
Volkswagen | ID.3 | 50 kW |
KIA | EV6 | 240 kW |
Volkswagen | ID.4 | 125 kW |
Audi | Q4 e-tron | 125 kW |
Volkswagen | ID.5 | 135 kW |
Toyota | bZ4X | 150 kW |
Volvo | XC40 Recharge | 150 kW |
Nissan | Ariya | 130 kW |
Tesla | Model 3 | 250 kW |
Mercedes-Benz | EQA | 100 kW |
Volvo | C40 Recharge | 150 kW |
Lexus | UX300e | 50 kW |
Mercedes-Benz | EQB | 100 kW |
BMW | i4 | 200 kW |
ŠKODA | Škoda Enyaq Coupé RS | 135 kW |
Volkswagen | ID.Buzz | 170 kW |
Tesla | Model Y | 250 kW |
BMW | iX3 | 150 kW |
Audi | e-tron | 150 kW |
Mercedes-Benz | EQC | 110 kW |
Mercedes-Benz | EQV | 110 kW |
Mercedes-Benz | EQE | 170 kW |
BMW | iX | 150 kW |
Jaguar | I-PACE | 100 kW |
Porsche | Taycan | 270 kW |
Porsche | Taycan 4 Cross Turismo | 270 kW |
Audi | e-tron GT | 270 kW |
Mercedes-Benz | EQS | 200 kW |
Porsche | Taycan 4S | 270 kW |
BMW | i7 | 195 kW |
Audi | RS e-tron GT | 270 kW |
Porsche | Taycan Turbo | 270 kW |
Porsche | Taycan GTS | 270 kW |
Dojazd je však takmer rovnako dôležitý ako rýchlosť nabíjania. Väčšina elektromobilov zvláda 50 kW nabíjanie jednosmerným prúdom. Avšak, vyšší výkon sa pomaly dostáva aj do segmentu strednej triedy – napríklad Peugeot e-208 či Opel Corsa-e, ktoré sa dokážu nabíjať výkonom až 100 kW. Vysoký výkon nabíjania má zmysel najmä pri dlhších trasách, kedy výrazne znižuje dobu čakania na nabíjacej stanici.
Pri výbere elektromobilu si treba dávať pozor aj na nabíjací výkon, niekedy je maximálna rýchlosť otázkou príplatku – napríklad pri Renault ZOE je podpora DC rýchlonabíjania (50 kW) dostupná len za príplatok 1000 €. Inokedy je vyšší nabíjací výkon dostupný len pre konfiguráciu s väčšou batériou.
