MojElektromobil

Ako sme vás informovali už minulý týždeň, Nissan dnes prišiel s oficiálnym odhalením svojho prvého elektrického crossoveru. Predstavenie Nissan Ariya potvrdzuje dojazd až na úrovni 500 kilometrov podľa metodiky WLTP či nadštandardnú palubnú nabíjačku s výkonom 22 kW.

Dizajn verný konceptu

Nissan Ariya sa nám ukazoval už niekoľko rokov. Oficiálne predstavenie konceptu elektrického kompaktného SUV síce prebehlo na Tokyo Motor Show minulý rok, no prvé informácie sa k nám dostali ešte v roku 2017. Produkčná verzia sa však od konceptu takmer nelíši. Podľa slov Nissanu ide o novú elektrifikovanú identitu značky Nissan. Firma má bohaté skúsenosti s elektromobilom Nissan Leaf, no až Ariya má zhmotniť vízie Nissanu v oblasti elektrickej dopravy.

Test elektromobilu Nissan Leaf

Dizajnéri a inžinieri sa pri tomto modeli mohli plne sústrediť na dôležité parametre elektrifikovaného pohonného systém. Nissan Ariya tak už exteriérom pôsobí inak, odvážne, s futuristickými líniami a dizajnovými prvkami, ktoré nielen esteticky dopĺňajú dizajn, no taktiež vylepšujú aerodynamické vlastnosti vozidla. Značnú úroveň japonskej elegancie prináša aj vo vnútri, a to krivkami palubnej dosky, stredového panelu či dvojramenného volantu. Nissan sa však zameral na dostatok priestoru v menšom tele. Stredový tunel zo spaľovacích áut tu nenájdete.

Nissan ARIYA interiér
Interiér Nissan Ariya

Päť variantov Nissan Ariya

Nissan prinesie svoj ďalší elektromobil v dvoch hlavných verziách – Ariya bude dostupná ako 4WD, teda s pohonom všetkých štyroch kolies s dvomi elektromotormi a 2WD s pohonom dvoch kolies. To je teda základné rozdelenie, no dané verzie sa budú odlišovať aj parametrami výkonu či kapacitou batérie. Ariya 2WD bude k dispozícii s batériou s využiteľnou kapacitou 63 kWh s WLTP dojazdom 360 kilometrov a výkonom 160 kW. Druhá verzia ponúkne výkon 178 KW, batériu s využiteľnou kapacitou 87 kWh a dojazdom 500 kilometrov podľa WLTP. Obe verzie dosiahnu krútiaci moment 300 Nm.

Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies, Ariya AWD – e-4ORCE, bude dostupná až v troch variantoch. Základná verzia bude vybavená batériou s využiteľnou kapacitou 63 kWh, výkonom 205 kW, krútiacim momentom 560 Nm a dojazdom 340 kilometrov. Druhá verzia bude vybavená batériou s využiteľnou kapacitou 87 kWh, motorom s výkonom 225 kW, krútiacim momentom 600 Nm a dojazdom 460 kilometrov. Najvýkonnejšia verzia 87 kWh Performance ponúkne výkon až 290 kW s krútiacim momentom 600 Nm a zrýchlením z 0-100 km/h za 5,1 sekundy. WLTP dojazd je však nižší, a to 400 kilometrov.

nissan ariya predná maska
Predná maska Nissan Ariya

K týmto údajom je taktiež potrebné dodať, že vozidlo ešte čaká na homologizáciu, takže je možné, že časom sa ešte môžu meniť.

Systémy asistentov a 22 kW nabíjačka

Z pohľadu nabíjania je dobrou správou prítomnosť CCS konektora pre európske verzie. Pri rýchlom nabíjaní si vozidlo poradí s výkonom 130 kW, kedy získate 300 kilometrov dojazdu za pol hodinu, no prekážkou nebude ani nabíjanie striedavým prúdom. Základná verzia so 63 kWh batériou bude síce vybavená palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW, no verzia s 87 kWh batériou zvládne nabíjanie cez trojfázovú palubnú nabíjačku s výkonom až 22 kW. Súčasťou batériového okruhu je chladenie kvapalinou.

Nissan sa taktiež pýši širokým balíkom asistentov či jazdnými režimami. Verzia s pohonom dvoch kolies bude mať k dispozícií tri jazdné režimy – Standard, Sport a Eco. Do modelu s pohonom všetkých štyroch kolies pribudne aj režim Snow. Výborné jazdné vlastnosti má zabezpečovať rozloženie hmotnosti 50 na 50 či pokročilé jazdné systémy, ktoré dokážu sledovať zamýšľanú trasu vozidla a promptne reagovať na zmeny povrchu pre dosiahnutie správnych výsledkov. Pre Nissan Ariya by tak nemala byť problém jazda na akomkoľvek povrchu.

nissan ariya interiér
Zadné sedadlá Nissan Ariya

Z pohľadu asistentov sa Nissan orientoval na vylepšenie svojho systému ProPilot, ktorý združuje rôzne bezpečnostné systémy. Vozidlo dokáže udržiavať v jazdnom pruhu, držať si potrebný odstup od vozidla či samé zastavovať a rozbiehať sa pri dopravnej zápche. Zároveň nechýba režim Park, v ktorom auto zvláda vyhľadávanie parkovacích miest a autonómne parkovanie. Ten bude dopĺňať aj prehľadná 360 stupňová kamera.

Kedy bude nový Nissan Ariya dostupný a za aké ceny žiaľ zatiaľ nevieme. Dozvedieť by sme sa to však mali v nasledujúcich mesiacoch. Len včera nám svoj nový elektromobil predstavilo BMW – ide o už známy model iX3, ktorý vychádza z takmer rovnomennej spaľovacej verzie. Predaje ďalšieho očakávaného modelu ID.3 by mal Volkswagen spustiť už budúci týždeň.


Pôvodný článok

Nissan už čoskoro rozšíri svoje skromné portfólio elektromobilov o nový elektrický crossover Ariya. O tom, že Nissan pracuje na tejto novinke vieme už nejaký čas, a to vďaka konceptovým fotografiám, no doteraz sme o ňom nepočuli žiadne ďalšie detaily. Avšak, teraz už vieme, že oficiálne predstavenie Nissan Ariya prebehne 15. júla v ranných hodinách.

Od roku 2011 má Nissan v ponuke iba jeden elektromobil z radu osobných automobilov, a to dobre známy Nissan Leaf. Doteraz priniesol niekoľko revízií s lepšou batériou a aj vynoveným dizajnom. Pôjde teda o prvý, úplne nový prírastok do portfólia elektrických áut tejto značky za posledných 9 rokov.

 

15. júla 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+