MojElektromobil

Rodina elektromobilov Volkswagen ID má opäť nový prírastok. Je ním SUV Volkswagen ID.5, ktorý akoby z oka vypadol modelu ID.4. Vozidlo vyrástlo na koncernovej platforme pre elektromobily, MEB. Porovnanie parametrov s modelmi ID.4 nájdete v článku Volkswagen ID.5: Elektrická rodina sa dočkala prírastku. Aký je Volkswagen ID.5 naživo?

Volkswagen ID.5: Cena a dostupnosť na Slovensku.

Nová ID.5-ka bude k dispozícii v troch verziách. ID.5 Pro s výkonom 128 kW (174 koní), ID.5 Pro Performance s výkonom 150 kW (204 koní) a nechýba ani najvýkonnejší model GTX s výkonom 220 kW (299 koní). Počas prvej testovacej jazdy sme sa samozrejme opýtali aj na dostupnosť nového modelu.

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Aktuálne čakacie doby na objednané vozidlo sú na úrovni približne 4-6 mesiacov. Čipová kríza teda stále pokračuje. ID.5 je na tom však stále lepšie ako ID.4, na ktorý sa čaká ešte dlhšie.

Volkswagen ID.5: Verzie a ceny

Výkon kW / kBatéria netto (brutto)Kombinovaný dojazdCenníková cena
ID.5 Pro128 / 17477 (82 kWh)520 km48 790 €
ID.5 Pro Performance150 / 20477 (82 kWh)520 km50 290 €
ID.5 GTX220 / 29977 (82 kWh)490 km58 190 €

Automobilka nás na oficiálne predstavenie a prvé jazdy pozvala do Rakúskeho Salzburgu. Na letisku sme si auto prevzali a nasledovala približne 100-kilometrová cesta do obce Scheffau am Wilden Kaiser v Tirolsku, počas ktorej sme si mohli vyskúšať všetky novinky, ktoré vozidlo ponúka.

Nový softvér

V prvom rade nás zaujal nový softvér s vylepšenou navigáciou, rýchlejšími reakciami a ďalšími užitočnými drobnosťami. Vozidlo po novom konečne informuje o stave nabitia batérie v percentách priamo na volante pred vodičom. Nabíjací výkon v kW počas nabíjania stále chýba.

Takýto pekný pohľad sa nám poskytol pri cúvaní I Zdroj: Miroslav Schwamberg

S vozidlom sme počas prvej jazdy prešli 139 km, pričom spotreba sa zastavila na hodnote 18,8 kWh/100 km. Časť cesty prebiehala po diaľnici (cca 20 km), následne sme jazdili po tirolských obciach. Priemerná rýchlosť bola 54 km/h, no viackrát sme sa počas jazdy zastavili, aby sme auto mohli odfotiť, preto tento údaj netreba brať veľmi dôveryhodne.

Volkswagen ID.5
Spotreba počas testovacej jazdy I Zdroj: Miroslav Schwamberg

Inteligentné v každom smere

Nová ID.5 disponuje aj zaujímavou výbavou senzorov a kamier. Autonónmy režim riadenia dokáže výborne držať jazdný pruh, a opäť musíme pochváliť veľmi dobrý tempomat. Vozidlo číta dopravné značky a rýchlosť jazdy im automatiky prispôsobuje.

Volkswagen ID.5
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Novinkou je možnosť automatickej zmeny jazdného pruhu bez zásahu vodiča. Stačí len ťuknúť do smerovky. Vozidlo je schopné zmenu pruhu vykonať na ceste, ktorá má aspoň dva pruhy v jednom smere jazdy. Rýchlosť musí byť vyššia ako 90 km/h a v tesnej blízkosti sa nesmie nachádzať žiadne iné vozidlo. Ideálny rozostup od vozidla vpredu aj vzadu je aspoň 50 metrov, no do istej miery závisí aj od rýchlosti. Volkswagen ID.5 vie takto prejsť z pravého pruhu do ľavého a aj naopak.

Volkswagen ID.5
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Ďalším skvelým pomocníkom je systém automatického parkovania, ktorý sa dokonca dokáže učiť. Ak ste napríklad zaparkovali na svojom parkovacom mieste, vozidlo si vie tieto údaje uložiť a vždy, keď to bude možné, vám ponúkne možnosť zaparkovať automaticky. Parkovať vie pozdĺžne aj priečne.

Volkswagen ID.5
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Volkswagen ID.5 má veľkú batériu a rýchlejšie nabíjanie

Kapacita batérie je rovnaká pre všetky tri verzie a nezmenila sa ani v porovnaní s modelmi ID.4. To znamená 77 kWh využiteľných z celkovej kapacity 82 kWh. Automobilka uvádza kombinovaný dojazd na úrovni 516 km, GTX verzia s dvoma motormi a pohonom oboch náprav má udávaný dojazd 491 km.

Volkswagen ID.5
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Čo sa týka nabíjania, v tomto smere tiež nastali pozitívne zmeny. Palubná nabíjačka zostáva s výkonom 11 kW, no výkon DC nabíjania sa zvýšil zo 125 kW na 135 kW. Prvé reálne skúsenosti dokonca hovoria, že nie je problém prekročiť hranicu 140 kW. Zvýšený nabíjací výkon ponúkajú všetky verzie VW ID.5. S príchodom novej softvérovej aktualizácie je pravdepodobné, že sa ho dočkajú aj modely ID.4.

Volkswagen ID.5
Biely interiér tiež nevyzerá zle I Zdroj: Miroslav Schwamberg

V interiéri sa opäť môžete spoľahnúť na dostatok miesta. Či už vpredu, alebo vzadu. S mojou výškou 183 cm som vzadu nemal problém ani na sedadle v strede, ktoré je v porovnaní s bočnými o niečo vyššie. Nechýbajú ani IG-LIGHT LED Matrix svetlá, ktoré sú jednoducho skvelé. Chválili sme ich napríklad v teste Volkswagen ID.4 GTX.

Volkswagen ID.5
Zdroj: Miroslav Schwamberg

Prvá jazda s novým Volkswagenom ID.5 ukázala, že automobilka to s elektromobilmi vie a neustále sa posúva vpred. Elektrická platforma MEB rozhodne má čo ponúknuť a už sa tešíme na to, kedy si budeme môcť novú ID.5 vyskúšať počas celotýždňového testu.

Volkswagen ID.5: Verzie a parametre

ID.5 ProID.5 Pro PerformanceID.5 GTX
Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4599 x 1852 x 1613 mm4599 x 1852 x 1613 mm4582 x 1852 x 1619 mm
Rázvor2766 mm2766 mm2766 mm
Výkon128 kW (174 k)150 kW (204 k)220 kW (299 k)
Krútiaci moment235 nm310 nm162 nm vpredu
310 nm vzadu
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h10,4 s8,4 s6,3 s
Využiteľná kapacita batérie77 kWh77 kWh77 kWh
Nabíjanie (AC / DC)11 kW / 135 kW11 kW / 135 kW11 kW / 135 kW
Čas nabitia z 5 % na 80 %29 min29 min36 min
Dojazd (WLTP)520 km520 km490 km
Objem batožinového priestoru549 / 1561 litrov549 / 1561 litrov549 / 1561 litrov
Polomer otáčania10,2 m10,2 m11,57 m
Cena od 48 790 €od 50 290 €od 58 190 €
11. mája 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+