Spoločnosť Hyundai pracuje na dolaďovaní posledných detailov ich novinky – Hyundai IONIQ 5 N. Pôjde o prvé elektrické vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré ponesie označenie N. Portál Motortrend mal možnosť vyskúšať si vozidlo na zamrznutom povrchu a takto to dopadlo.
Jednou z noviniek vozidla, ktorú Hyundai zaraďuje k najlepším prednostiam je kontrola trakcie. Elektromobil dokáže lepšie ako ktorékoľvek predchádzajúce verzie zvládať nerovný a zľadovatený povrch. Keďže patrí do série N, dočkáme sa aj vylepšeného celkového výkonu. Aj keď konkrétne čísla ešte nie sú oficiálne predstavené, očakáva sa, že SUV dostane približne 600 koní.

Konečné čísla a presné informácie o vozidle má Hyundai predstaviť na akcii Goodwood Festival of Speed už v júli tohto roku. Po celom dni testovania sa v Motortrende zhodujú, že ide o skutočne špeciálne auto. Testovali ho v zasneženom Arjeplogu vo Švédsku. Oproti klasickému Ioniq 5 je cítiť výkonnostný rozdiel, no zmien sa dočkali aj iné hardvérové časti vozidla. Napríklad taká karoséria má extra zvary pre lepšiu pevnosť, tuhšie sú pružiny aj tlmiče, rovnako tak je rozdielna aj kalibrácia riadenia či 21″ Pirelli pneumatiky.
Práve tie vyvinuli tak, aby zvládali väčšie rýchlosti v zákrutách, no tiež aby zabezpečili lepší komfort pri jazde aj na rovinkách. Najväčšie zmeny nájdeme samozrejme v softvéri vozidla. Pri testovaní na snehu sa zamerali hlavne na kontrolu stability, ako hardvérovo tak aj softvérovo. Konečné hodnotenie je veľmi dobré, aj preto že nenašli žiadne väčšie nedostatky vozidla v tomto smere.
Jazdné režimy aj špeciálne funkcie
Ioniq 5 N príde s klasickými tromi jazdnými režimami – Normal, Sport a Eco. Každý z nich má svoje výkonnostné nastavenia, a tiež iné možnosti rekuperácie. Tú si môžu majitelia meniť aj pomocou pádiel za volantom. Skutočná zábava však začína až po stlačení tlačidla N, ktoré sa nachádza na volante. Po stlačení sa vám zobrazí hneď niekoľko možností, ako napríklad N Drift Optimizer – optimalizácia pre driftovanie.

Okrem stability tak vozidlo ponúka aj presný opak, možnosť jazdiť zákruty bokom. Nejde však o profesionálne driftovacie vozidlo, čo potvrdzuje aj samotný Hyundai. Nesnažia sa vyrobiť autá pre expertov ale naopak, snažia sa, aby autá boli pre bežných používateľov dostatočne prístupné a zábavné.
Novinky od Hyundai sa dočkáme už v budúcom roku a veríme, že vám jeho jazdné vlastnosti prinesieme aj prostredníctvom nášho testu.