MojElektromobil

MG sa so svojim novým modelom MG5 ELECTRIC rozhodlo ísť proti prúdu. Zákazníkom chce ponúknuť to, čo sa na trhu momentálne hľadá len veľmi ťažko. Do záplavy SUV a crossoverov prináša kompaktné elektrické kombi. Auto s dĺžkou 4 600 mm, šírkou 1 818 mm a výškou 1 543 mm prináša čerstvý vietor do segmentu elektromobility. Dokonca nejde len o prvé elektrické kombi na slovenskom trhu. Podľa toho, čo uvádza výrobca ide o prvé 100% elektrické kombi na svete.

MG5 Electric sa vyrába v dvoch verziách s rozličným výkonom a kapacitou batérie. Základom je konfigurácia Emotion so 130 kW elektromotorom a 50,3 kWh batériou, ktoré má podľa metodiky WLTP dojazd 320 km.

Druhá verzia Excite ponúka 115 kW elektromotor a 61,1 kWh batériu pre dojazd až 400 km. Obidve verzie sa z 0 na 100 km/h rozbehnú za 8,3 sekundy, dosahujú maximálnu rýchlosť 185 km/h a v obidvoch prípadoch ide o modely s pohonom prednej nápravy. Spotreba sa má pohybovať niekde okolo hodnoty 17,5 až 17,9 kWh / 100 km.

Nabitie batérie z 0 na 80 % je na DC nabíjacích staniciach otázkou 40 minút. Maximálny nabíjací výkon podľa zverejnených špecifikácii môže dosahovať 87 kW. Taktiež je možné využiť aj AC palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW, kedy sa doba nabíjania pohybuje okolo 4,4 až 5,4 hodiny pri nabíjaní z 10 na 100 %.

MG stavilo na atraktívne proporcie a minimalistické dizajnové prvky, ktoré majú vytvárať vzhľad sofistikovaného, moderného a progresívneho vozidla. Jedným z výrazne charakteristických prvkov sú predné LED svetlomety zložené z 80 diód.

Zdroj: MG

Nezabúda sa asi na bezpečnostné systémy. MG Pilot v MG5 obsahuje napríklad Systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDW), Núdzový brzdový asistent (EBA), Asistent pre jazdu v dopravnej kolóne (TJA) a množstvo ďalších funkcií pre zabránenie, prípadne riešenie krízových situácií.

Zaujímavosťou tohto modelu je aj podpora technológie V2L (Vehicle-to-Load), ktorá umožňuje s využitím batérie elektromobilitu napájať externé spotrebiče s výkonom až 2200 W. Poznať to môžete napríklad z elektromobilov Hyundai IONIQ 6 alebo Hyundai IONIQ 5, na ktorom sme túto technológiu skúšali na rybačke:

Náš tip
Hyundai IONIQ 5 sme zobrali na rybačku. Takto to dopadlo

Z ďalších praktických parametrov pre MG5 výrobca spomína možnosť ťahať príves s hmotnosťou až 500 kg, nosnosť strechy 75 kg, prítomnosť až 27 odkladacích miest či batožinový priestor s objemom 1367 litrov (po sklopení zadných sedadiel, inak je to 479 litrov).

Podobne ako ostatné modely značky MG, aj elektrický kombík bude lákať na príjemnú predajnú cenu. Elektrický kombík MG5 Electric sa na Slovensku čerstvo dostal do predaja v spomínaných dvoch verziách:

  • Emotion (130 kW výkon a 50,3 kWh batéria) za 35 500 €
  • Excite (115 kW a 61,1 kWh batéria) za 39 300 €

Z pohľadu toho, že ide o elektrické kombi by sme konkurenciu pre MG5 Electric hľadali len veľmi ťažko. Ak však do úvahy vezmeme predajnú cenu, tak sa okamžite vynára niekoľko zaujímavých elektromobilov. Napríklad Hyundai KONA Electric, Peugeot e-2008, Volvo EX30 či Volkswagen ID.3.

12. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+