MojElektromobil

V roku 2019 sme na Slovensku žili najmä dotáciami na kúpu elektromobilov a plug-in hybridov. Tie sa po úvodných problémoch napokon rozbehli, no šesť miliónov eur si ľudia rozdelili v rekordne rýchlom čase.

Dnes je už veľká časť dotácií aj vyplatená a nové kolo je, bohužiaľ, stále v nedohľadne. Napriek tomu ľudia stále hľadajú nové auto, pričom niektorí z nich už uvažujú nad vstupom do sveta elektromobility bez ohľadu na to, či sú tu nejaké štátne dotácie, alebo nie. Aj preto sme sa rozhodli aktualizovať starší článok, v ktorom vyberáme najlacnejšie elektromobily dostupné na Slovensku.

Časti článku

Bohatý výber


Hoci sa pozeráme na najlacnejšie elektromobily na Slovensku, ešte to automaticky neznamená, že nemáme z čoho vyberať. Dnešná ponuka automobiliek je všestranná a aj v nižších cenových kategóriách sa nachádzajú zaujímavé elektromobily, ktoré si zaslúžia pozornosť. Hoci v tomto prípade je samozrejme potrebné počítať aj s nejakým tým kompromisom. V stručnom prehľade sa preto pozrieme na ponuku dvadsiatky na Slovensku predávaných elektromobilov, ktoré lákajú práve najnižšou cenou.

Ak si chcete porovnať parametre konkrétnych modelov, vyskúšajte náš katalóg elektromobilov. Pri zvažovaní kúpy sa taktiež oplatí rovno pozrieť na testy elektromobilov, v rámci ktorých sa dozviete s čím treba počítať, a aké kompromisy vás môžu čakať.

Okrem dotácie zaváži aj bonus

Bohužiaľ, najlacnejšie modely Škoda Citigo-e iV a Volkswagen e-Up! boli na slovenskom trhu pomerne rýchlo vypredané. Dobrou správou je, že do predaja sa dostali nové cenovo dostupné modely, kde momentálne vedie Dacia Spring Electric, ktorá do roku 2024 vstupuje s novou tvárou a ešte nižšou cenovkou. Cenové prekvapenie pripravuje aj značka Hyundai, ktorá spomína kompaktný elektromobil s cenou na úrovni 22 000 €.

Nemenej zaujímavý model predstavila značka Renault. Základná cena nového Renaultu 5 E-Tech electric sa bude pohybovať približne na úrovni 25 000 eur, čo je porovnateľná suma s hybridmi v segmente B (malé autá). Nový elektromobil sa má začať predávať v lete roku 2024. Na európsky trh plánujú zaútočiť aj elektromobily čínskych značiek, ktoré dokážu lákať práve atraktívnou predajnou cenou. Príkladom je elektromobil pre masy BYD Seagull s cenou približne 18 600 eur.

Dôležité je povedať, že jednotlivé značky ponúkajú rôzne bonusy a akciové ceny, ktoré predajné ceny elektromobilov tlačia dole bez ohľadu na dostupnosť štátnych dotácií. Dobrou stratégiou je pozerať aj takzvané skladové vozidlá so zvýhodnením, kedy sa dá naraziť na skutočne atraktívne zníženie ceny.

Boj o zákazníka sa rozbieha

V rámci predajov elektrických vozidiel sa v rámci cenovej dostupnosti hovorí práve o hranici 20-tisíc alebo 25-tisíc eur, ktorá by mala byť kľúčová. Ak u nás automobilka ponúkne schopný elektromobil za túto cenu, pravdepodobne sa stane bestsellerom. Elektromobilom sú neustále vyčítané práve vyššie nákupné ceny v porovnaní so spaľovacími alternatívami.

V ostatnej dobe sa preto začína rozbiehať boj o kategóriu lacných elektromobilov. Popredné automobilky postupne odhaľujú svoje pripravované elektromobily, ktoré by mali lákať práve na cenu. Spomenúť si môžeme napríklad pripravovaný model Volkswagen ID. 2all, ktorý má lákať na príjemné parametre bez prekročenia cenovej hladiny 25 000 €. Pomedzi to sa objavujú informácie, že bude najmenším a najlacnejším elektromobilom automobilky bude model Volkswagen ID.1.

Svoje želiezka v ohni má aj ŠKODA. Dôležitým elektrickým modelom pre rok 2025 bude malé SUV s dĺžkou asi 4,2 metra, ktoré sľubuje vnútorný priestor na úrovni väčšieho tradičného hatchbacku Scala. Vďaka cene, ktorá má byť okolo hranice 25 000 € má ísť o veľmi zaujímavý vstupný model. Rovnaké úsilie, zaujať v ponuke najlacnejších elektromobilov, má vyvíjať aj Hyundai. Dlhú dobu sa objavujú aj správy o cenovo dostupnom elektromobile Tesla, ktorý by sa mal predávať za cenu okolo 20 000 až 25 000 €.

Najlepší elektromobil pre rok 2024


Vybrať ten najlepší elektromobil pre rok 2024 môže byť veľmi komplikované. Dnešná ponuka je poriadne široká a každý vodič má trochu iné preferencie a cenové možnosti. Pri výbere toho najlepšieho elektrického auta však môžu pomôcť odborné recenzie a testy.

Ak by sme spravili akýsi pomyselný priemer rebríčkov uznávaných publikácií, zistili by sme, že niektoré modely sa tu predsa len opakujú. Odhliadnime teraz od cenového stropu a pozrime sa na to, ako v roku 2024 vyzerá priemerný rebríček najlepších elektromobilov. Treba však myslieť na to, že rok ešte len začína a v rebríčku sa, až na pár výnimiek, zatiaľ nachádzajú staršie modely. S tým ako sa rozbehne rok 2024, do predaja dorazia nové elektromobily a rebríček najlepších modelov sa môže poriadne zmeniť.

O niečom inom je rebríček najpredávanejších elektromobilov na Slovensku. Vďaka dátam ZAP SR vieme, ktoré modely sa najviac predávali počas prvého polroka 2023. Ako si môžete všimnúť, nachádza sa v ňom aj cenovo dostupná Dacia Spring Electric.

  1. Škoda Enyaq
  2. Volkswagen ID.4
  3. Hyundai Ioniq 5
  4. KIA EV6
  5. Mercedes-Benz EQS
  6. Dacia Spring Electric
  7. Škoda Enyaq Coupé
  8. Hyundai Kona Electric
  9. Volkswagen ID.5
  10. Toyota bZ4X

Upozornil by som, že v ňom chýbajú modely Tesla, nakoľko tie nemajú priamy predaj ani slovenské zastúpenie. Napriek tomu sa predávajú veľmi dobre. V roku 2022 sme sa dozvedeli, že približne desatina všetkých elektromobilov na Slovensku v tom čase pripadala práve na Tesly. Odvtedy navyše prebehlo niekoľko kôl znižovania cien a dnes sú elektromobily Tesla ešte atraktívnejšími než predtým. Nehovoria o tom, že Tesla Model 3 prešiel modernizáciou.

Na Slovensku máme viacero firiem, ktoré sa zameriavajú na elektromobily značky Tesla a celý proces objednania, kontroly, nákupu a všetkého ďalšieho vedia vybaviť za vás, dokonca v konečnom dôsledku získate aj lepšiu nákupnú cenu. Dve kľúčové pre prípadných záujemcov sú DriveTesla.sk.sk (pomoc s nákupom, dovozom a všetkým okolo) a NaTesle.sk (testovacie jazdy), ak si chcete dopredu vyskúšať, či je Tesla skutočne tým pravým.

Lacný elektromobil: Jazdený model alebo leasing

Jednou z prekážok vášho vstupu do sveta elektromobility môže byť zaobstarávacia cena nového vozidla. Možno, že nechcete zvoliť práve najlacnejší elektromobil priamo z výroby, ale radšej by ste siahli po strednej alebo vyššej triede. Vtedy už predajná cena pri novom vozidle môže byť pomerne vysoká.

Možných riešení je vtedy niekoľko. Napríklad využijete leasing alebo si kúpite jazdený elektromobil. V obidvoch prípadoch to bude chcieť trochu trpezlivosti, kým nájdete tú ideálnu ponuku. Orientačné ceny mesačných splátok pri leasingu od ČSOB nájdete v článku Elektromobil na splátky? S financovaním na mieru pomôže ČSOB. Aby ste získali aspoň približnú predstavu. Samozrejme, že je tu aj možnosť kúpiť elektromobil z bazáru, vtedy si ale treba dávať pozor na niektoré kľúčové veci.

Elektromobily a Alza

Možno ste to ani nevedeli, no svetu elektromobility sa dnes venuje aj najznámejší e-shop s elektronikou. V ponuke obchodu Alza sa ešte donedávna dal nájsť elektromobil Jaguar I-PACE, Aixam E City pack či Nový Nissan Leaf. Dnes je to už skôr o širokej príslušenstva, primárne vo forme nabíjacích staníc, adaptérov a nabíjacích káblov. Elektrické autá jednoducho získavajú čoraz väčšiu pozornosť.

Dotácia na elektromobil

Dotácie na elektromobil sa aktuálne pre rok 2024 nechystajú. Očakávané tretie kolo dotácií na nákup elektromobilov sa síce snaží pretlačiť Akčný plán rozvoja elektromobility, no kedy a v akej podobe by sme ich mohli vidieť nie je známe. Niekdajší minister hospodárstva, Richard Sulík, akurát pred rokmi avizoval, že tretie kolo bude a bude omnoho férovejšie ako prvé dva kolá. Odvtedy je však v tejto téme ticho.

Slová o férovejšom prístupe by v preklade mali znamenať asi toľko, že nárok naň dostanú všetci žiadatelia, avšak na úkor toho, že finančná podpora bude nižšia. O koľko nižšia bude v porovnaní s posledným kolom, kde bolo možné získať pri elektromobile 8 000€ a pri plug-in hybride 5 000€, nevedno. Jeden z teoretických návrhov, ktorý sa riešil na úrovni Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA), hovoril o dotáciách na batériové elektromobily v rozmedzí 5 000 až 10 000 €.

Najlacnejší elektromobil 2020 a súčasnosť

Najlacnejší elektromobil v roku 2020 predstavoval model Škoda Citigo-e iV s cenou 17 590€. Po tom, čo sa v našich končinách vypredali elektromobily Škoda Citigo-e iV aj Volkswagen e-UP! sa na pozíciu aktuálne najlacnejšieho elektromobilu pre rok 2024 dostala nová Dacia Spring Electric s cenou začínajúcou na 16 900 €. Tento model sa dlhodobo držal na pozícii najlacnejšieho elektromobilu na slovenskom trhu s cenou 21 500 €. Potom prišla modernizácia a modelový rok 2024, kedy bola cena Dacia Spring stlačená hlboko pod hranicu 20 000 €. Z pohľadu ceny ako druhý najdostupnejší elektromobil nasleduje model Fiat 500e a potom sa už prakticky prehupneme cez hranicu 30 000 €.

Teda aspoň v prípade, že sa pozeráme po klasickom osobnom aute. Ak by ste hľadali malé elektrické auto do mesta, tak je tu ešte model Renault Twizy s cenou od 12 800€. Háčikom je dojazd 100 km, ale hlavne fakt, že ide o autíčko pre jednu osobu. V prípade klasického elektromobilu pre rodinu skutočne začíname na Dacia Spring Electric.

Renault Twizy | Foto: Renault

Ceny elektromobilov sa neustále menia, závisí to od množstva faktorov. Aktuálny stav trhu a výroby, technologické pokroky či špeciálne akcie výrobcov a predajcov sú len niektorými z nich. Ponuku je preto dobré pravidelne sledovať. Medzi najlacnejšie elektromobily na našom trhu dlhý čas patrili modely Smart s cenami 22 726 € až 26 014 €. Predaj tohto, donedávna druhého najlacnejšieho, elektromobilu bol ukončený k aprílu 2024.

25 najlacnejších elektromobilov predávaných na Slovensku

V prípade, že uvažujete nad kúpou nového elektromobilu a jedným zo základných parametrov, na ktorý sa pozeráte, je obstarávacia cena, tak zaujímavý môže byť práve rok 2024. Do ponuky pribudne prinajmenšom dvojica zaujímavých modelov. V druhej polovici roka 2024 sa totiž má k predajcom dostať nový Citroën ë-C3 s 320 kilometrovým dojazdom za 23 200 €.

Okrem toho tu pre rok 2024 ešte máme DONGFENG NAMMI s predpokladanou cenou 18990 € s DPH. Do segmentu cenovo dostupných elektromobilov vstúpi aj „retro imidžovka“ Renault 5 E-Tech electric. Cena sa bude pohybovať približne na úrovni 25 000 eur a predaj bol avizovaný na leto roku 2024.

Náš tip
Zoznam elektromobilov, ktoré kúpite na Slovensku v roku 2024
Názov Cenníková cena
Dacia Spring Electric od 16 900 €
Dongfeng Box od 21 990 €
FIAT 500e od 28 990 €
Peugeot e-208 od 31 190 €
Mini Cooper E od 31 900 €
Opel Corsa-e od 32 590 €
Opel Combo-e Life od 32 990 €
MG4 Electric od 32 990 €
Peugeot e-PARTNER FURGON od 34 068 €
Peugeot e-2008 od 34 390 €
Citroën ë-C4 od 34 990 €
Opel Mokka-e od 34 990 €
Ssangyong Torres EVX od 34 990 €
Peugeot e-Rifter od 35 490 €
Citroën ë-C4 X od 35 490 €
Fiat 600e od 35 490 €
MG5 Electric od 35 500 €
Mini Cooper SE od 35 900 €
Citroën ë-Berlingo od 36 990 €
Citroën ë-Berlingo Van od 37 000 €
Mazda MX-30 od 37 690€
Volvo EX30 od 37 950 €
Volkswagen ID.3 od 37 990 €
Renault Kangoo VAN E-TECH od 38 000 €
DongFeng Seres 3 od 38 890€
17. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

6 odpovedí na “Najlacnejšie elektromobily na Slovensku: aktuálny zoznam a ceny”

  1. kupit take ako citigo za 17000 alebo twizy,ze auticko a pre jednu osobu za 12000?to vazne ?to su akoze auta?no zbohom a tie ceny?obycajny clovek s platom 700-800eur a na lizing?a ojazdene?baterka?dojazd?cakat kde to dojde a ci vobec kde nabit a ci bude aj volna nabijacka?

    • Pozor…kopec ludi na Slovensku robi stale za minimalnu mzdu…do 500 ecok…taki si nedovolia ani elektrokolobezku…

    • Od isteho najazdu ak sa vezmu celkove naklady kupa/splatka, palivo, prevadzkove vydaje … tak EV nevychadzaju drahsie ale naopak lacnejsie uz dnes. Naklady na ele mam10-35% oproti benzinu (podla toho kde za kolko nabijam), takze 65-90% z toho co som daval za benzin davam na vyssiu splatku drahsieho EV, cize to EV ma nestoji o nic viac ako vydaje na spalovak. Dalej setrim na prevadzke/udrzbe (euri za sviecky, pal+vzduch filter, mot+prev oleje, klin.remene, brdove obl+kot…). Vlastne EV splacam z penazi na benzin a udrzbu spalovaku a az skonci leasing uz sa mi budu len kopit peniaze. 🙂

      Cakat kde to dojde je to iste ako cakat ke to dojde ked nenatankujem po rozsvieteni oranzovej kontrolky. Ked mam malo %bat idem nabit. Ziadny rozdiel. Snad len v tom ze ked mam moznost tak nabijem pri parkovani a tak mozmo ani nebudem musiet nabijat cestou.
      Nabijaciek je habakuk a stale probudaju. A da sa nabijat aj z lubovolnej zasuvky v nudzi (alebo ked sa niekde stoji dlho napr. 2 dni na chate/chalupe).

      Nebyvaju rady na nabijackach, Ak to niekde hustne na tahoch prida sa nabka podobne ako ked v Lidli otvoria dalsiu pokladnu ak sa robi sora.

      Zivotnost baterii su statisice km, pri kupe jazdenky sa da stav baterie
      otestovat ovela lahsie/lepsie ako pri spalovaku stav prevodovky ci motora. Baterie dnesnych EV su dobre chranene BMS. Celkovo EV ovela menej trpi (resp. sa neda dodrbat) „zlym uzivanim“. Urcite kupa spalovaku s manualnou prevodovkou je daleko vacsia macka vo vreci.
      Okrem toho je len mytus ze v pripade vady/poruchy treba menit celu bateriu a auto je v haji. Meni sa len vadny clanok pripadne modul.
      Konkretne ked som zistoval 3-4r dozadu u VW dealera tak cena celej novej baterie eUP/citigo bola sialenych 18tis eur co bolo viac nez cely eUP v tom case, ale ked sme rozklikli detailne tak jednotlive clanky stali 200-600e, takze nic tragicke. Dnes su uz bat lacnejsie a tiez uz sa daju opravy riesit aj mimo znackovej siete za rozumne ceny.

    • Kto zarába dlhodobo 700 €, nemal by vôbec o aute uvažovať. Existuje verejná doprava, ktorá vo väčších mestách funguje dobre a v malom meste všade dôjde peši. Ak urobí 100kg nákup, tak si vezme taxík, na príležitostnú prepravu je to oveľa lacnejšie ako vlastnenie auta, hoci starého šrotu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+