MojElektromobil

Viaceré značky už dlhodobo spomínajú veľkú ofenzívu malých a lacných elektromobilov, o ktoré je vysoký záujem. Elektrický pohon je totiž najvhodnejší práve do malého mestského auta, ktoré svojou hmotnosťou a rozmermi nenarúša mestský priestor, ľahko sa s ním manévruje a na rozdiel od spaľovacích vozidiel svoju kinetickú energiu pri brzdení nepremení na teplo, ale uchová do akumulátora na ďalší rozbeh. V neposlednom rade ide o najmä absenciu výfukových emisií, ktoré si v uliciach miest neželáme dýchať. Kedy bude dostupný malý elektrický Hyundai? Informácie priniesol denik.cz, teraz však automobilka uverejnila prvé oficiálne fotografie.

Základ nového elektromobilu má predstavovať model Hyundai Casper. Crossover kategórie supermini (segment A) sa od jesene 2021 predáva v Južnej Kórei, avšak výlučne s jednolitrovým benzínovým trojvalcom.

Malý elektrický Hyundai Inster: Cena

Dĺžka a šírka autíčka neprekračujú 3,6 resp. 1,6 metra, hmotnosť spaľovacej verzie vozidla sa pohybuje okolo jednej tony. Napriek svojim rozmerom však prekvapuje vnútorným priestorom vďaka variabilite interiéru.

„Budeme ho nabízet s cenovkou odpovídající přepočtu úrovně 22 tisíc eur a formou internetového prodeje,“

Martin Saitz, generálny riaditeľ českého zastúpenia automobilky Hyundai

Internetovým predajom má Hyundai namysli službu Click to Buy, kde si záujemca vozidlo vyhľadá v ponuke jednotlivých predajcov a online objedná. Vyzdvihnúť si ho môže buď osobne u dealera, alebo si ho nechá doviezť až domov.

Slovo Inster je odvodené od slov „intímny“ a „inovatívny“, pričom názov nového subkompaktného elektromobilu Hyundai odráža aj evolúciu z modelu Casper s benzínovým pohonom, ktorý bol predstavený v roku 2021. Nepotvrdilo sa zatiaľ, či sa bude predávať aj jeho dvojmiestna úžitková verzia, v prípade spaľovacieho modelu známa pod názvom Casper Van.

Mohlo by vás zaujímať:

Dojazd malého elektromobilu Hyundai Inster

Naopak nás Hyundai uisťuje, že k dispozícii budú dve úrovne kapacity trakčného akumulátora, a teda aj dojazdu vozidla. Pôvodne sa hovorilo o hranici 300 kilometrov, Hyundai teraz uvádza predpokladaný maximálny dojazd vozidla INSTER 355 km (WLTP) na jedno nabitie.

„Můžu ale slíbit, že i ta varianta s menší baterií ujede na jedno nabití minimálně tři sta kilometrů,“

Martin Saitz, generálny riaditeľ českého zastúpenia automobilky Hyundai

Ku predstaveniu by malo dôjsť už koncom júna. Malý a lacný elektromobil by mal byť dostupný na európskom trhu už vo štvrtom kvartáli tohto roku. Malý elektrický Hyundai už bol zachytený aj počas testov v Nemecku portálom motor1. O prítomnosti elektrického pohonu svedčia dvierka pre nabíjací konektor v prednej maske, rovnako ako aj nemecké evidenčné číslo určené pre elektrické vozidlá (posledný znak “E”).

Pôjde tak najmä o konkurenta pre vozidlo Dacia Spring, ktoré sa ponúka aj v dvojmiestnej úžitkovej verzii Cargo. Tá má taktiež základ v spaľovacom modeli Renault Kwid, ktorý bol určený ako vstupný model pre rozvojové trhy. Cena vozidla Dacia Spring na slovenskom trhu aktuálne štartuje na úrovni 16 900 eur.

Novinkou je Dongfeng Box, ktorý sa tiež objaví na slovenskom trhu v treťom kvartáli. Zatiaľ je zverejnená cena pre jeho najvyššiu verziu s dojazdom 340 km a bohatou výbavou. Cena tejto uvádzacej verzie bude začínať od 21 990 eur s DPH.

Náš tip
Vyhodnotenie testov spotreby – ktorý elektromobil má pri bežnej jazde najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
12. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+