MojElektromobil

Historicky prvý elektromobil od Dacie je už dlhšiu dobu najlacnejším elektrickým automobilom na našom trhu. Od uvedenia modelu Dacia Spring na trh v roku 2021 postupne prešla viacerými modernizáciami, krátko po uvedení sa zmenila predná maska z dôvodu rebrandingu značky Dacia a v roku 2023 obdržala výkonnejší elektromotor. O novinke informovala automobilka Dacia.

Lacné elektromobily sú niekedy ako Colombova žena. Každý o nich hovorí, no nájsť nejaký pod 20 000 eur bolo niekoľko rokov nemožné. Dacia Spring si chce aj naďalej uchovať status najdostupnejšieho elektromobilu na trhu, preto prichádza s vysoko atraktívnou cenovkou na úrovni malých spaľovacích automobilov. Zmeny sa týkajú hlavne prispôsobenia vzhľadu vozidla novému dizajnovému jazyku značky, ktorý má pôsobiť robustnejšie. Samotná automobilka tvrdí, že jediný vonkajší panel, ktorý je zhodný s predchádzajúcou verziou, je strecha. Prepracovaný bol interiér aj exteriér.

dacia spring 2024
Dacia Spring 2024 | Zdroj: Dacia

Čoho sa zmeny nedotkli, je pohonné ústrojenstvo. Aj naďalej budú k dispozícii dve verzie elektromotorov, základný (primárne určený do mesta) s výkonom 33 kW (45 koní) a výkonnejší 48 kW (65 koní). Druhý menovaný sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 14 sekúnd, v prípade slabšieho sa pohybujeme v číslach tesne pod 20 sekundami.

Dacia Spring batéria a spotreba

Rovnaká teda zostáva aj NMC batéria s využiteľnou kapacitou 26,8 kWh, ktorá má obom výkonovým verziám zabezpečiť dojazd viac ako 220 kilometrov. Výrobca argumentuje výhody malého akumulátora hlavne jeho nízkou hmotnosťou, čo sa následne prejaví aj na celkovej ekonomike prevádzky vozidla.

V rámci novej homologizácie vozidlo obdržalo aj povinné asistenčné systémy, ktorých aplikácia si vyžiadala medzigeneračný nárast hmotnosti o 6 kg. Aj pri najvyššom výbavovom stupni sa však pohotovostná hmotnosť Dacie pohybuje stále pod jednou tonou (984 kg), vďaka čomu automobilka avizuje spotrebu len 14,6 kWh / 100 km.

dacia spring 2024
Dacia Spring 2024 | Zdroj: Dacia

Nová Dacia Spring bude štandardne vybavená 7 kW AC nabíjačkou, ktorá umožňuje nabiť batériu z 20 % na 100 % za menej ako 11 hodín z domácej zásuvky alebo za 4 hodiny prostredníctvom wallboxu s výkonom 7 kW. Zákazník si môže priplatiť za možnosť DC nabíjania s výkonom až 30 kW, tu výrobca sľubuje nabitie z 20 % na 80 % za 45 minút.

Úplnou novinkou v rámci Dacie je technológia V2L (Vehicle to load), takže auto bude možné použiť aj ako zdroj energie na napájanie elektrických spotrebičov. Po zapojení špeciálneho adaptéra do nabíjacieho konektora dokáže Dacia Spring napájať štandardné zariadenia 220 V/16 A, čo predstavuje približne 3,5 kW.

interier dacia spring 2024
Interiér Dacia Spring 2024 | Zdroj: Dacia

Inovovaný interiér ponúka 7-palcový digitálny prístrojový štít a pre najvyšší výbavový stupeň Extreme aj 10-palcový centrálny displej infotainmentu s bezdrôtovým pripojením telefónu prostredníctvom Android Auto či Apple CarPlay a online navigáciou až na 8 rokov.

Mohlo by vás zaujímať:

Dacia Spring cena a konkurencia

Nová Dacia Spring cenou hlboko podliezla svoju predchodkyňu, kedy návrat verzie Electric 45 znížil cenovku hlboko pod magickú hranicu 20 000 eur. Základná verzia Essential Electric 45 vhodná predovšetkým do mesta tak štartuje na sume 16 900 eur, čím sa stala široko-ďaleko najdostupnejším elektromobilom na slovenskom trhu.

Pozíciu Dacie Spring na slovenskom trhu môže ohroziť avizovaný malý čínsky elektromobil Nammi 01, slovenské zastúpenie značky Dongfeng totiž sľubuje základnú cenu od 18 990 € s DPH. V takom prípade by Dacia zrejme prišla o post najdostupnejšieho elektromobilu.

Citroen e-C3
Citroën ë-C3

V polovici roka 2024 sa do segmentu malých elektromobilov pridá aj Citroën ë-C3 (avizovaná cena od 23 200 €), ktorý sa už vyrába na Slovensku.

Náš tip
Prvý elektromobil Alfa Romeo len pár dní od predstavenia musí zmeniť svoj názov z politických dôvodov
18. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+