Príspevok, ktorý na sociálnej sieti Facebook zverejnilo slovenské zastúpenie značky Dongfeng minulý rok, sľuboval zaujímavú novinku a informovali sme o ňom v samostatnom článku. Dnes už vieme, že ide o nový model Dongfeng Nammi 01.
Príspevok síce nezachádzal príliš do detailov, no to málo, čo bolo zverejnené, malo celkom jasný obraz. V príspevku sa spomína 5-miestny elektromobil s cenou pod 20 000 €. Dongfeng v príspevku používa aj veľavravné hashtagy, ktoré hovoria o tom, že sa pozeráme na “najdostupnejší elektromobil na trhu”. Pridáva k tomu ešte aj #2024, čo podľa všetkého avizuje, že do predaja by sa mal dostať už počas daného roka.
Dongfeng Nammi 01 cena
Neskôr bolo upresnené, že ide o model Dongfeng Nammi 01 s predpokladanou štartovacou cenou 18 990 € s DPH a batériou až do 40 kWh, my už vieme, že v Číne štartuje základná cena vozidla na sume 74 800 RMB (9 610 eur).
Pripomeňme si, že na našom trhu sú najlacnejšími elektromobilmi aktuálne modely Dacia Spring Electric (20 250 €) a Smart EQ ForTwo (22 726 €), v druhej polovici roka 2024 sa k nim pripojí čerstvo predstavený Citroën ë-C3 (23 200 €). Ak sa teda zastúpeniu značky Dongfeng podarí dodržať sľúbenú cenu 18 990 € s DPH, tak skutočne pôjde o najdostupnejší elektromobil.
Mohlo by vás zaujímať:
- Aké elektromobily nás čakajú v roku 2024? 2. diel
- Počet elektromobilov na Slovensku prekročil hranicu 10 000 kusov
- MG ZS EV: Na Slovensko má namierené ďalšie elektrické SUV. Poznáme približnú cenu
Výrobca však teraz zverejnil nové informácie, na tému upozornil portál carnewschina. Model 01 je prvým modelom spoločnosti Nammi postaveným na platforme Dongfeng Quantum Architecture S3. Výrobu nového elektromobilu spustili 6. januára 2024.
Vozidlo možno v Európe zaradiť do segmentu B. Jeho dĺžka je 4 030 mm, šírka 1 810 mm a výška 1 570 mm. Rázvor náprav dosahuje hodnotu 2 660 mm.
Dongfeng Nammi 01 dojazd
Pohon zabezpečuje synchrónny motor s permanentným magnetom umiestnený vpredu, ktorý dosahuje výkon 70 kW a 160 Nm. S ním dosahuje vozidlo maximálnu rýchlosť 140 km/h.
Vozidlo bude k dispozícii s dvomi akumulátormi s kapacitou 31,45 kWh a 42,3 kWh. Spomenuté lítium-železito-fosfátové (LFP) batérie mu poskytujú zodpovedajúci dojazd 330 km, resp. 430 km podľa CLTC. Batéria sľubuje podporu nabíjania jednosmerným prúdom aj pomalé nabíjanie striedavým prúdom. V režime rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom možno batériu doplniť z 30 % na 80 % len za 30 minút alebo dobiť energiu na dodatočných 200 km za 8 minút.
Interiér je k dispozícii v dvoch farebných prevedeniach: čierno-bielej a čierno-sivej. Kokpit je vybavený 5-palcovým LCD prístrojovým panelom, dvojramenným multifunkčným volantom a 12,8-palcovou centrálnou obrazovkou, ktorá podporuje ovládanie cez smartfón, aktualizácie OTA a inteligentné hlasové ovládanie.
Asistenčné sytémy
Zároveň nechýbajú pokročilé asistenčné systémy úrovne 2 vrátane monitorovania mŕtveho uhla, autonómneho parkovania, parkovania na diaľku, varovania pred čelnou kolíziou, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávania dopravných značiek a adaptívneho tempomatu.
Vozidlo sa síce už v Číne predáva, no na bližšie informácie ohľadom uvedenia na slovenský trh si však budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať.