MojElektromobil

Dostali sme exkluzívnu možnosť vyskúšať ako prví na Slovensku to, ako jazdí nový elektromobil zo stajne Mini. Stalo sa tak neďaleko slnečnej Barcelony, konkrétne v mestečku Sitges a najmä na cestách v jeho okolí. Lepšiu oblasť na testovanie tohto elektromobilu si viem predstaviť len ťažko. Za ten čas sme toho vyskúšali naozaj mnoho a toto sú prvé dojmy z jazdy na elektrickom Mini Cooper SE.

Mini Cooper SE: Parametre vozidla

Výkon160 kW / 218 koní
Krútiaci moment330 Nm
Poháňaná nápravaPredná
Kapacita batérie54,2 kWh (49,2 využiteľných)
WLTP dojazd402 km
Palubná nabíjačka11 kW
DC nabíjací výkon 95 kW
Objem batožinového priestoru210/800 l
Prevádzková hmotnosť1 605 kg
Užitočná hmotnosť 450 kg
Maximálna povolená hmotnosť2 055 kg
Maximálna rýchlosť170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,7 s
WLTP spotreba14,7-14,1 kWh / 100 km

Vzadu moc miesta nenájdeme

Mini Cooper je už historicky známy tým, že ide o malé mestské vozidlo, ktorého primárne určenie nie sú dlhé presuny s rodinou. Aj keď na jedno nabitie dokáže prejsť aj viac ako 400 km, priestoru v interiéri veľa nehľadajme. Vpredu je ho dostatok a vôbec som sa so svojimi 194 centimetrami necítil nepríjemne. No za mnou by si sadol len niekto, koho lýtka majú v najhrubšom bode tak 6-7 cm.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Takže na zadné sedadlá asi len tašky, prípadne psíka či dieťa bez sedačky. Dostanete sa k nim pomocou špeciálneho a zároveň elegantného pútka, ktoré sa nachádza na kraji predných sedadiel. Tie sú veľmi elegantné, najmä tie biele, ktoré som mal možnosť si pozrieť z blízka. Páčilo sa mi aj modré prešívanie, ktoré tomu celému dodávalo mierne športový nádych. Predsa len som sedel vo vozidle s označením SE.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Na fotografiách si dokonca môžete všimnúť, že rovnako ako všetky ostatné prítomné vozidlá, aj naše dostalo ŠPZ, na ktorom stojí MINI. Išlo o veľmi prepracovaný ťah, kvôli ktorému museli autá registrovať v nemeckom meste Minden, aby sme ich mohli mať aj takýmto spôsobom špeciálne prispôsobené. Všetky nové vozidlá Mini Cooper odrážajú historický vývoj značky a boli zachované viaceré prvky z prvých modelov, ešte z minulého storočia.

V interiéri sme sa dočkali aj zaujímavých látkových “obkladov”, či už na dverách alebo na palubnej doske. Práve tento krok chválim veľmi pozitívne, pretože takýmto šikovným spôsobom zakrývajú všetky plasty a prémiový zážitok z vozidla sa ešte umocňuje. Nechýbal ani úložný priestor na dosah ruky či bezdrôtová nabíjačka na smartfóny. Spomeniem rovno aj cenu. Tá pri verzii SE začína na 36 260 €.

Prvý okrúhly displej vo vozidle

Mini je prvá značka, ktorá do svojich vozidiel priniesla takýto nádherný okrúhly displej. Čo tiež chválim, sú jeho tenké rámiky, ktoré môže v dnešnej dobe závidieť takmer každý jeden výrobca. Displej je prehľadný, zobrazuje množstvo informácií, vrátane rýchlosti, stavu batérie či navigácie. Prepínať si pomocou neho dokážete aj jazdné režimy, na ktoré však existuje aj samostatná páčka priamo po nim.

Keď už sme pri tých režimoch, je ich tu požehnane. Každý jeden má prispôsobené farby a dizajn displeja, no navyše aj vlastný zvukový prejav. Mne osobne sa najviac páčil “Timeless”, ktorý dostal takú zlatistú farbu a môžete ho vidieť aj na priloženej fotografii. Okrem toho zaujme aj Go-Kart režim, v ktorom ponúka elektromobil maximálny výkon a jeho zvukový prejav pripomína kombináciu elektromobilu a spaľovacieho motora. Na displeji sa počas navigácie premietajú aj prvky rozšírenej reality, ktoré sú naozaj skvelé. Rovnako tak klobúk dole pred rozlíšením kamier auta, veď pozrite si sami v galérii.

Tento hlavný displej spolupracuje s vysúvacím head-up displejom. Ten okrem momentálnej rýchlosti ukazuje aj tú povolenú, no dokáže tiež ukázať aj údaje z navigácie, pri priblížení ku križovatke dokonca aj celú cestu, nie len číselný údaj a šípky. Nad hlavou sme pri jazdách celý čas mali panoramatické strešné okno, ktoré je elektricky zaťahovateľné, no chýba mu funkcia otvorenia. To je škoda, no ruku na srdce, koľkokrát túto možnosť využijeme?

Mini Cooper SE: Výkon do mesta aj na okruh

Na prázdnych španielskych okreskách sme mali možnosť vyskúšať plný potenciál Mini Cooper SE. Samozrejme nie jeho maximálnu rýchlosť, ktorá je stanovená na 170 km/h, no skúsili sme si zrýchlenie, držanie na ceste či asistenčné systémy a rôzne iné jazdné vlastnosti. Vo všeobecnosti môžem za seba povedať, že som bol z neho veľmi milo prekvapený. To auto je zábavné, mrštné a hlavne vysoko responzívne.

Po stlačení pedálu reaguje okamžite a po jeho pustení sa o všetko postará rekuperácia. Áno, nechýba tu dokonca ani moja obľúbená možnosť ovládania auta jedným pedálom “One Pedal Drive”, ktorá stále chýba mnohým dnešným elektromobilom. Intenzitu rekuperácie si môžete nastaviť v menu, a to veľmi jednoducho. K dispozícii boli 3 možnosti intenzity. Využijete ju najmä v meste, no pri testovaní som zistil, že určite nejde elektromobil iba do mesta. Počas prvých jázd som auto nešetril no aj tak jeho spotreba bola 16,9 kWh/100 km, pričom výrobca udáva priemernú spotrebu na úrovni 14,7 – 14,1 kWh/100 km.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Z tohto omylu ma vyviedlo tých 218 koní a 330 Nm, celková pohodlnosť a hlavne jazda môjho slovinského kolegu, ktorý to auto vôbec nešetril. Ukázal mi, ako dokáže aj z takého malého mestského vozidla skúsený jazdec vyžmýkať maximum, pričom som sa cítil ako na jazdeckom okruhu. Jazdy som si užil a bol to pre mňa skvelý zážitok.

A aby som nezabudol, vyskúšali sme si aj špecialitu v podaní Mini Mixed Reality, kde sme si sadli do auta s virtuálnou realitou na hlave, a tá nás preniesla z prašnej cesty do inej reality, pričom sme stále šoférovali vozidlo Mini v reálnom živote. O tom však nabudúce.

Galéria

Náš tip
Test Jeep Avenger: Elektromobil ovešaný oceneniami, no dokázal presvedčiť aj nás?
21. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+