MojElektromobil

Technológie elektromobilov sa v poslednom období posúvajú výrazným spôsobom dopredu. Vylepšenia prichádzajú v každom ohľade, takže už rozhodne nie je možné hovoriť, že elektromobily sú iba do mesta. Dojazd môžeme počítať v stovkách kilometrov a čas strávený na nabíjačke sa začína uvádzať v jednotkách minút. Príkladom takéhoto elektromobilu je aj Audi e-tron GT, ktorý sa k nám taktiež dostal na test.

Že sa Audi púšťa do výroby vlastného elektromobilu, ktorý je postavený na koncernovom modeli Porsche Taycan, nebolo až také prekvapivé. Potvrdenie tejto informácie určite mnohých potešilo, pričom Audi sa s týmto modelom rozhodlo chopiť ďalšej príležitosti priniesť veľmi solídny elektromobil. Audi malo doteraz v ponuke iba elektrické SUV Audi e-tron a Audi e-tron Sportback, a v oboch prípadoch určite nešliapli vedľa. Plnohodnotné SUV s čisto elektrickým pohonom zakopávalo o prirodzene vyššiu spotrebu, no toto mínus dokázali kompenzovať veľmi rýchlym nabíjaním.

Rozšírenie ponuky o športový elektrický sedan je určite dobrá voľba, aj keď ide o model zákaznícky zaujímavý iba pre úzku skupinu ľudí. Audi e-tron GT nechcem brať iba ako auto, ktoré si môže dovoliť kúpiť iba zopár ľudí, ale najmä ako ukážku dostupných technológií pre elektromobily. Športový sedan exceluje v rýchlosti nabíjania, veľmi solídnom dojazde a rozumnej spotrebe. Samostatnou kapitolou sú jazdné vlastnosti, zážitok z jazdy a samozrejme aj výkon dvojice elektromotorov, ktoré vás dokážu poriadne zaraziť do sedadiel.

Batéria a dojazd

Ak si raz sadnete do Audi e-tron GT, okamžite sa posunú vaše nároky na elektromobil. Fakt, že elektromobil s takouto technológiou jazdí po cestách už viac ako rok naznačuje, že elektrické autá sa už postupne vyrovnávajú klasickým verziám so spaľovacím motorom z pohľadu času tankovania / nabíjania a následne aj trvania celej cesty. Audi uvádza, že nabitie batérie z 5 na 80 percent trvá 22,5 minúty. Zároveň, 100 kilometrov dojazdu získate už za 5 minút strávených na nabíjačke. Papierový maximálny výkon nabíjania je až 270 kW, čo z Audi e-tron GT robí elektromobil s najvyšším výkonom nabíjania spolu s Porsche Taycan. My sme ho samozrejme vyskúšali aj v praxi.

Toto sú veľmi dobré hodnoty, vďaka čomu vás dojazd prakticky vôbec nebude obmedzovať. Ak by som počítal s udávaným WLTP dojazdom 487 kilometrov a pozriem sa na čas nabíjania, tak za 22,5 minúty dokážete získať dojazd cez 360 kilometrov. To je doba, za ktorú stihnete ísť na toaletu a veľmi rýchlo zjesť desiatu či obed. Navyše, ak by ste nepotrebovali nabíjať na 80 percent, ale iba na 70, čas nabíjania sa ešte o pár minút zníži. Keď sa pri nabíjaní môžeme rozprávať o minútach, je jasné, že sa vývoj posúva správnym smerom.

Možnosti nabíjania

Okrem rýchleho nabíjania cez CCS konektor môžete využiť aj pomalé nabíjanie cez palubnú nabíjačku. Audi tu zatiaľ montuje 11 kW palubnú nabíjačku na tri fázy, no koncom tohto roka by mala prísť možnosť pre výkonnejšiu 22 kW. Vďaka nej by ste aj z pomalého AC stĺpika dokázali batériu nabiť už za 4 a pol hodiny, a to z 0 na 100 percent. Audi e-tron GT má nabíjacie konektory na oboch stranách, avšak ide iba konektory pre palubnú nabíjačku. Vľavo aj vpravo sa teda nachádza klasický Typ 2 konektor, no vpravo je kombinovaný aj pre DC nabíjanie.

Audi k autu dodáva multi-nabijací kábel totožný s tým, ktorý dostanete k Audi e-tron. Základom tohto káblu je nabíjačka, ktorá obsahuje dôležitú elektroniku a tá sa pripája do auta cez Type 2 kábel. Na druhej strane nabíjačky je priestor na rôzne adaptéry. Audi k autu dodáva dva, a to jeden do klasickej 230V zásuvky pre pomalé nabíjanie, no taktiež aj do priemyselnej 380V trojfázovej zásuvky pre nabíjanie výkonom až 11 kW. Zatiaľ čo z bežnej zásuvky by ste batériu nabíjali z 0 na 100 percent asi 37 hodín, z priemyselnej zásuvky by vám to trvalo iba necelých 8 hodín.

Krivka a rýchlosť nabíjania

My sme auto nabíjali viackrát a aj otestovali krivku nabíjania. Audi e-tron GT sme pripájali k nabíjačke s 12 percentami v batérii a nabíjali sme až do 96 percent. Ak jazdíte na dlhšie trasy, presne takto by ste to robiť nemali, nakoľko nabíjať do 100 percent sa vám z časového hľadiska určite neoplatí. Celkovo 84 percent sme dobili za 44 minút a do batérie sa dodalo až 79,5 kWh elektrickej energie. Z toho čísla nie je možné počítať využiteľnú kapacitu batérie, keďže auto bralo energiu z nabíjačky aj pre klimatizovanie interiéru a chladenie batérie. Maximálny nabíjací výkon, ktorý sa nám podarilo dosiahnuť, bol 259,7 kW. ZSE Drive taktiež toto auto testovalo a podarilo sa im dosiahnuť reálne maximum 262 kW.

Audi e-tron GT krivka nabíjania
Krivka nabíjania Audi e-tron GT | Zdroj: ABB / MôjElektromobil.sk / Tomáš Kuník

Tento výkon si auto udržalo skutočne iba krátky čas, približne 30 sekúnd. To však nie je zásadný problém, nakoľko výkon nad 240 kW si auto dokázalo držať celých osem minút. Za tento čas sa auto nabilo z 12 na 49 percent a do batérie bolo dodaných 32 kWh elektrickej energie. Pre lepšiu predstavu, to je taký objem energie, aká je využiteľná kapacita mestského elektromobilu Škoda Citigo-e iV alebo Volkswagen e-Up!. Do 50 percent sa teda výkon drží skutočne vysoko. Následne začne nastupovať rýchlejší pád z 230 kW na 185 kW a postupne kolísavo až na 150 kW.

Prečo sa batéria dokáže nabíjať tak rýchlo?

Výkon je vždy závislí od napätia a prúdu, a Audi e-tron GT, rovnako ako Porsche Taycan, využíva 800V architektúru. Vysokonapäťová batéria má teda napätie 800V a maximálny nabíjací prúd pri našom meraní začínal na hodnote 340A. V praxi to teda znamená, že teoretický maximálny nabíjací výkon je práve 272 kW. V skutočnosti je však napätie vybitej batérie vždy nižšie a postupne, počas nabíjania, rastie. Výhody 800V architektúry sú hlavne v nižšom zahrievaní pri vyšších výkonoch, a to práve vďaka nižším prúdom. Zároveň je ale potrebné, aby nabíjacia stanica podporovala takto vysoké napätie.

V tomto momente sme ale na nabíjačke strávili iba 15 minút a batéria bola nabitá na 72 percent. Nabíjací čas je tak krátky, že ho ani poriadne nedokážete využiť. Z 12 na 70 percent sa auto nabije za 14 minút, čo je hodnota, s ktorou by ste mohli pokojne pokračovať ďalej ďalších 200 kilometrov. Pri 80 percentách sa časová úspora začne výraznejšie lámať, nakoľko tu výkon klesá zo 120 kW na 83 kW. Po 80 percentách sa teda určite oplatí pokračovať ceste, no ešte viac času ušetríte, ak vyrazíte už so 70 percentami.

ModelMaximálny výkon nabíjaniaČas nabitia 200 km WLTP
Audi e-tron GT262 kW8 - 12 minút
Mercedes-Benz EQA113 kW20 - 25 minút
Citroën ë-C4100 kW21 - 26 minút
Mercedes-Benz EQV113 kW25 - 30 minút
Citroën ë-Jumpy100 kW30 - 35 minút
DongFeng Seres 355 kW35 - 40 minút

Nabíjanie bez kariet

Nabíjanie Audi e-tron GT je výnimočné aj z ďalšej strany. Elektromobil podporuje nový štandard pre takzvané plug and charge nabíjanie. Ak totožný protokol podporuje aj nabíjacia stanica, pre nabíjanie nie je potrebné overovanie cez mobilnú aplikáciu alebo nabíjaciu kartu. Stačí, ak vo vozidle máte uložené potrebné informácie a tie sú po pripojení automaticky komunikované medzi vozidlom a nabíjacou stanicou. Pri Audi e-tron GT je potrebné mať zriadenú službu Audi e-tron Charging Services, ku ktorej jednu dostanete jednu nabíjaciu kartu.

Vďaka nej získate prístup do desiatok nabíjacích staníc po celej Európe. Okrem nabíjacej karty získate aj účet, s ktorým je potrebné sa prihlásiť do systému auta. Vozidlo následne získa potrebné údaje pre automatické overovanie nabíjania. Bohužiaľ, my sme túto službu k dispozícii nemali, teda nemohli sme ju otestovať. Audi nám síce k vozidlu pribalilo aj nabíjaciu kartu Audi, tá ale nebola spárovaná s autom, takže funkciu plug and charge sme nemohli v nastavení vozidla zapnúť. Podľa našich informácii je táto funkcia (zatiaľ) kompatibilná s nabíjacími stanicami Ionity.

Plánovanie cesty s navigáciou

Audi e-tron GT zvláda aj plánovanie zastávok na nabíjanie, ak je to na zvolenej trase potrebné. Navigácia ako taká sa nijak vizuálne neodlišuje od klasickej navigácie v iných vozidlách Audi, no sú tu pridané funkcie, ktoré sú pre elektromobil dôležité. Priamo v navigácii vidíte nabíjacie stanice, s ktorými vozidlo dokáže počítať pri plánovaní ciest. Podľa mojich výpočtov by to Audi e-tron GT malo zvládnuť z Bratislavy do Košíc bez nabíjania, a to normálnym tempom jazdy. Ja som navigáciu skúšal na rôznych trasách. S autom som bol v Trnave a batériu som mal nabitú na 100 percent.

Do navigácie som zadal Košice a auto nepredpokladalo, že to dá bez nabíjania. A to teda dokonca z Trnavy, nie z Bratislavy. Plánovaná zastávka na nabíjanie bola v Lučenci a iba na 9 minút. Ako by to dopadlo pri skutočnom teste je otázne, no veľmi radi by sme to vyskúšali. Do navigácie som zadal aj cieľ v Chorvátsku, konkrétne ostrov Krk. Auto plánovalo iba 2 zastávky na nabíjanie. V oboch prípadoch zvolilo nabíjaciu stanicu s výkonom 350 kW pre maximálne skrátenie času nabíjania. Prvá zastávka mala byť z 25 na 85 percent, čo malo trvať 29 minút a druhá bola z 11 na 74 percent, čo malo trvať iba 24 minút. Na Krk v Chorvátsku by som sa mal dostať za 8 hodín aj 13 minút, a to aj so zastávkami na nabíjanie.

Infotainment a kokpit

Audi osádza v e-tron GT dva displeje, pričom tretí určený pre klimatizáciu tu nahrádzajú klasické fyzické tlačidlá. Displej kokpitu je bežný „Audi“ s malou možnosťou personalizácie, čo ale nepovažujem za zlé. Vybrať si môžete z troch verzií zobrazenia a aj dvoch režimov. Informácie sú tu všetky potrebné a štandardne sa tu ani nemáte dôvod pozerať. Všetky podstatné informácie sú vo veľkom head-up displeji. Ale predsa len som našiel niečo, čo by v kokpite chýbalo, a to zobrazenie stavu percent v batérii.

Táto informácia je totiž skrytá iba v infotainmente, a to v informáciách o nabíjaní, kde je možné nastaviť aj maximálnu úroveň nabitia batérie či rôzne profily pre plánovanie. Displej infotainemntu je skutočne výborný. Jeho rozlíšenie je vysoké, ale najmä vyniká svietivosťou. Displej aj pri tom najostrejšom slnku vôbec nezaváhal a bol veľmi dobre čitateľný. Čo sa týka samotnej grafiky či rozloženia možností a nastavení, tak to mi až tak nevyhovovalo a musel som si naozaj dlho zvykať. Z pohľadu konektivity je auto vybavené dobre a podporuje ako Android Auto, tak aj Apple CarPlay.

Prvotriedne jazdné vlastnosti

Sedieť za volantom Audi e-tron GT je skutočne zážitok. Jazdné vlastnosti elektromobilov sú väčšinou vždy veľmi dobré už len vďaka samotnej technológii pohonu. Ak sa skombinuje elektrický pohon a roky skúseností s výrobou výkonných šoférskych vozidiel, nemôže to dopadnúť zle. Porsche Taycan bolo toho ukážkou a Audi si svoju povesť tiež nekazí. Ak hľadáte radosť a emócie, Audi e-tron GT vám ich ponúkne okamžite a za každých okolností. My sme jazdili so slabšou verziou, keďže Audi ponúka aj výkonnejšiu verziu s prívlastkom RS, no aj to sme si maximálne užili.

Batéria v podvozku tlačí auto k zemi a lepšiemu gripu pomáhajú aj masívne kolesá a výborná aerodynamika. Ak by ste prítlak ešte potrebovali zvýšiť za cenu horšej aerodynamiky, nechýba tu výsuvný spojler. Navyše, zákruty dokážete s prehľadom rezať aj vďaka zadnému natáčaniu kolies. Audi e-tron GT je vybavené dvojicou elektrických motorov, jeden na prednej a druhý na zadnej náprave. Ten výkonnejší je pochopiteľne umiestnený vzadu a má masívny výkon 320 kW. Slabší elektromotor vpredu má výkon 175 kW, čo je taktiež veľmi slušné. Kombinovaný výkon tejto verzie je 350 kW s krútiacim momentom 630 Nm.

Šialené zrýchlenie a dvojstupňová prevodovka

V overboost režime dokáže krátkodobo ponúknuť výkon až 390 kW. Ako môžete vidieť, kombinovaný výkon sa nikdy nepočíta súčtom výkonov oboch motorov. Balansovanie výkonu a využívanie jednotlivých náprav rieši elektronika podľa potreby, pričom pri Audi e-tron GT quattro je mierne priškrtená. Totiž, model Audi RS e-tron GT má výkonovo takmer totožné motory. Predný motor je výkonom identický, pričom zadný má iba o 15 kW viac, teda 335 kW. Tu je ale nastavenie elektroniky o čosi benevolentnejšie, nakoľko kombinovaný výkon RS verzie je až 475 kW s krútiacim momentom 830 Nm.

Vyšší výkon sa zásadne neprejavuje pri maximálnej rýchlosti. Zatiaľ čo Audi e-tron GT má maximálnu rýchlosť 245 km/h, verzia RS dokáže zrýchliť na 250 km/h. Viac kW sa prejavuje hlavne v zrýchlení. Nami testovaná základná verzia zrýchli z 0 – 100 km/h za 4,1 sekundy, pričom verzia RS to zvládne už za 3,3 sekundy. Čas z 0 na 200 km/h sme našli iba pre verziu RS a ten je 10,5 sekundy. Pružnosť elektromotora a lepšie zrýchlenie aj na 200 km/h je zabezpečené cez dvojstupňovú automatickú prevodovku na zadnej náprave. Za bežných okolností preradenie nemáte šancu spozorovať, no ak zrýchľujete z nuly, okolo rýchlosti 95 km/h pocítite poriadne kopnutie odzadu.

Parádny výsledok dizajnérov

Audi e-tron GT vyzerá rovnako super ako jazdí. Síce vnútornosťami sa Audi inšpirovalo u koncernového kolegu Porsche, exteriérom ide jasne o Audi. Predná maska je pre Audi typická a v tomto prípade je z väčšej časti zaslepená. Prednú časť auta si môžete čiastočne upraviť z pohľadu farebných kombinácií. Siahnuť môžete buď po striebornom variante alebo naopak čiernom, ktorý je drahší. Keďže ide o športové auto, Audi muselo myslieť na každý detail aj v súvislosti s aerodynamikou. Vpredu je samozrejme miesto aj na prietok vzduchu potrebný pre chladenie elektroniky, no to nie je všetko.

Po bokoch sa nachádzajú mriežky, ktoré presne privádzajú vzduch na predné kolesá, čím sa chladia brzdy. Samozrejme, pri bežnej jazde fyzické brzdy takmer ani nepoužívate vďaka rekuperácii, no pri dynamickej športovej jazde sa už fyzické brzdy zapájajú častejšie, preto je potrebné myslieť aj na takéto detaily. Ako som už spomínal, Audi e-tron GT má dobrý koeficient aerodynamického odporu 0,24 Cd, ktorý zabezpečuje veľmi solídne spotreby. Pravdou ale je, že na trh sa pomaly dostávajú ešte lepšie modely, ktoré dosahujú hodnotu 0,20 Cd.

Takéto čísla sľubuje Mercedes-Benz EQS a Tesla Model S v najnovšej verzii. Vizuálny dojem z prednej časti dopĺňajú aj svetlá, ktoré boli v nami testovanej verzii laserové. Vďaka nim sa môžete spoľahnúť na dokonalé osvetlenie v noci a aj za hustej premávky. Dokážu totiž spoľahlivo tieniť vozidlá pred vami, no zároveň osvetľovať okolitý priestor. Na exteriéri nie je možné prehliadnuť masívnu zadnú časť, ktorá má zaujímavo tvarovanú bočnú časť. Tá výraznejšie vystupuje a vidieť to za volantom pri pohľade do spätného zrkadla.

Kvalitne spracovaný interiér

Keď si kupujete Audi, čakáte, že v interiéri nájdete ideálny komfort a kvalitné spracovanie. Keď si kupujete Audi za 100 tisíc eur v základnej výbave, očakávate presne to isté a ešte niečo navyše. Audi e-tron GT je v interiéri typické Audi, ktoré už určite veľmi dobre poznáte. Interiér sme mali v čiernej farbe a so športovými prvkami, vrátane komfortných sedadiel. Tie sú vpredu športové a plne elektronicky nastaviteľné. Zároveň ponúkajú masážnu funkciu a okrem vyhrievania aj ventiláciu. Tento komfortný doplnok je súčasťou príplatkovej výbavy v hodnote 843 eur. Interiéru prevláda koža. Nachádzala sa prakticky všade, až na niekoľko výnimiek, kde vynikalo karbónové obloženie či nešťastný lesklý plast.

Ten bol viditeľný najmä na stredovej konzole, kde najčastejšie prichádza do kontaktu s cudzími predmetmi. Za bežných okolností mi lesklý plast nevadí, no problémom je z dlhodobého hľadiska. Auto malo najazdené len zopár tisíc kilometrov, no už na ňom boli viditeľné škrabance. Bez tohto nešťastného detailu je ale luxusné spracovanie a dôraz na komfort všetkých pasažierov viditeľný na každom mieste. Celkový dojem zlepšuje veľká panoramatická strecha, ktorá filtruje slnečné žiarenie tak, aby sa zbytočne neprehrieval interiér.

Komfort pre pasažierov vzadu je zabezpečený bohatým priestorom či štvor-zónovou klimatizáciou. Kufor je objemom solídny a má 405 litrov. Limitovať vás bude skôr svojou výškou, čiže chladničku tu bohužiaľ nepreveziete, no zbaliť sa na týždňovú dovolenku nebude problém. Ak vám nebude stačiť miesto vzadu, Audi e-tron GT má aj predný kufor s objemom 85 litrov, kde zmestíte menší kufor, nákup a hlavne nabíjacie káble. Čo mi mierne prekážalo bol umelý zvuk motora. Znie veľmi špeciálne a nebol zlý, no bol by som rád za možnosť, s ktorou by som ho úplne vypol.

Test spotreby – Trnava a Bratislava

S Audi e-tron GT sa prvé kilometre robia úsporne len naozaj veľmi ťažko. Vysokému výkonu je náročné odolať a z každej križovatky máte chuť odchádzať v launch mode. Prvé kilometre som robil v rámci mesta, avšak bez jemnej práce s pedálmi, čo sa odrazilo aj na vysokej spotrebe. Po prejdení 58 kilometrov sa spotreba zastavila na veľmi vysokom čísle 29,3 kWh / 100 km. Po jazde v rámci Bratislavy som sa vydal na diaľnicu do Trnavy, kedy sa už prejavila efektivita tohto elektromobilu. Po diaľnici som išiel štandardnou maximálnou rýchlosťou.

Po príchode do Trnavy som prešiel 63,1 kilometrov so spotrebou 21,5 kWh / 100 km. Aj do tejto spotreby je započítaných zopár prudších stlačení akcelerátora, no aj napriek tomu ide o veľmi solídnu hodnotu. Vonku boli ideálne podmienky, nepršalo, svietilo slnko a na teplomery bolo 19 stupňov. Spotreba po diaľnici pekne ukázala kontrast medzi bežnou, ale diaľničnou jazdou a častejším využívaním maximálneho výkonu tohto športového elektromobilu. Na trase naspäť do Bratislavy bola spotreba o niečo vyššia, no stále akceptovateľná, a to 22,8 kWh / 100 km.

Tento okruh som ešte raz opakoval a dosiahol som takmer identické hodnoty. Druhá jazda späť do Trnavy mi potvrdila predchádzajúcu dobrú diaľničnú spotrebu 21,7 kWh / 100 km. Pri návrate do Bratislavy, kedy som už auto odovzdával, mi na displeji zasvietila identická spotreba 22,8 kWh / 100 km. Na poriadny test spotreby v meste mi bohužiaľ nezostal čas, a to ani na overenie spotreby pri jazde na okresných cestách. Z iných skúseností som za to, že s Audi e-tron GT sa dá jazdiť úsporne, a to aj mierne pod hodnotou 20 kWh / 100 km.

Test spotreby na diaľnici

Otestovali sme aj spotrebu na našom bežnom diaľničnom úseku z Trnavy do Žiliny. Teplota vonku sa pohybovala od 17 do 19 stupňov, svietilo slnko a cesty boli suché. Priemerná spotreba sa zastavila na 26,8 kWh / 100 km. Audi e-tron GT tak v našej tabuľke zatiaľ vychádza najlepšie z pohľadu diaľničného dojazdu, ktorý sa pohybuje od 300 do 310 kilometrov.

Trnava - Žilina (140 km/h)TrasaSpotrebaPotrebných %TeplotaDojazdPoznámka
Mini Cooper SE (2020)157 kilometrov16,4 kWh / 100 km86 %19 - 21 °C160 - 170 km110 - 115 km/h
Honda e142,7 kilometrov16,9 kWh / 100 km90 %30 - 33 °C150 - 160 km110 - 115 km/h
Renault ZOE145 kilometrov19,3 kWh / 100 km69 %15 - 25 °C250 - 260 km130 km/h
Mazda MX-30158,5 kilometrov22,5 kWh / 100 km122 %0 - 9 °C120 - 130 kilometrov110 km/h, nový úsek D1
Nissan Leaf e+149,6 kilometrov22,9 kWh / 100 km-12 - 15 °C230 - 245 kmPráce na ceste
Hyundai Kona Electric150,8 kilometrov23,4 kWh / 100 km50 %16 - 22 °C260 - 270 km
Peugeot e-208143 kilometrov23,9 kWh / 100 km80 %3 °C170 - 180 km120 km/h, práce na ceste
KIA e-Niro150 kilometrov24,5 kWh / 100 km52 %4 - 7 °C250 - 260 km
Citroën ë-C4150 kilometrov24,9 kWh / 100 km89 %17 °C170 - 180 km130 km/h a spomalenie v závere až na 80 km/h
Peugeot e-2008150 kilometrov25 kWh / 100 km86 %
7 °C170 - 180 km125 km/h, práce na ceste
Volkswagen ID.3150 kilometrov25,9 kWh / 100 km69 %7,5 - 11 °C210 - 220 kmPršalo
KIA e-Soul150 kilometrov26,3 kWh / 100 km57 %5 - 9 °C230 - 240 km
Mercedes-Benz EQA148 kilometrov26,8 kWh / 100 km61 %8 - 13 °C230 - 240 km
Audi e-tron GT152 kilometrov26,8 kWh / 100 km-17 - 19 °C300 - 310 km
Škoda Enyaq iV 80149 kilometrov27,8 kWh / 100 km57 %6 - 9 °C260 - 270 km20" pneu, s TČ
Volkswagen ID.3 Max156 kilometrov27,9 kWh / 100 km80 %0 - 5,5 °C190 - 200 kmZimné 20" pneu, bez TČ
Audi e-Tron Sportback148,5 kilometrov28 kWh / 100 km51 %19 - 26 °C290 - 300 km
Volkswagen ID.4 Max149 kilometrov28,2 kWh / 100 km57 %6 - 9 °C260 - 270 km21" pneu, s TČ
Mercedes-Benz EQC148 kilometrov28,9 kWh / 100 km54 %19 - 23 °C270 - 280 km
BMW iX3149,1 kilometrov32,8 kWh / 100 km68 %
-5 - 1 °C215 - 225 km
Mercedes-Benz EQV144 kilometrov39,8 kWh / 100 km69 %3,5 - 7,5 °C210 - 220 km
Mini Cooper SE (2021)152 kilometrov15,8 kWh / 100 km80 %20 - 26 °C170 - 180 km
Citroën ë-Jumpy151 kilometrov31,8 kWh / 100 km78 %33 - 36 °C190 - 200 kmrýchlosť 137 km/h
DongFeng Seres 3151 kilometrov28,5 kWh / 100 km85%19 - 26 °C170 - 180 km V závere 100 km/h, spotreba sa nedala resetovať

Záverečné hodnotenie

Audi e-tron GT je poctivý elektromobil a ukážka súčasných technológií, ktorá kombinuje dlhoročné skúsenosti koncernu s elektrickým zážitkom z jazdy. Dojmy z Audi e-tron GT sa len veľmi ťažko opisujú slovami a emócie z tohto auta je potrebné zažiť na vlastnej koži. Každý, kto v aute sedel spolu s nami stratil reč. Reakcie okolia boli naozaj výborné. Ľudia sa za autom otáčali a raz sa mi podarilo zazrieť skupinku ľudí, ktorá si zaparkované auto obzerala zblízka. Ak sa tieto všetky pozitívne dojmy zabalia do už solídneho dojazdu a skutočne rýchleho nabíjania, je naozaj náročné hľadať niečo, čo by sa tomuto autu dalo vytknúť.

Čo sa týka konkurencie, môžeme opäť spomenúť Porsche Taycan, no za zmienku stojí aj najnovšia Tesla Model S Plaid, ktorá má papierovo mierne navrch.

Cena nami testovanej verzie Audi e-tron GT je 133 175 €

Plusy:
+ luxusné spracovanie interiéru a exteriéru
+ jazdný zážitok a vysoký výkon
+ veľmi rýchle nabíjanie

+ dokáže jazdiť efektívne
+ multi-nabíjací kábel

Mínusy:
– umelý zvuk sa nedá úplne vypnúť
– vysoká cena, aj keď oprávnene

28. mája 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+