V rámci obsahu na webe sme vám už priniesli zoznam elektromobilov, ktoré si v súčasnosti môžete kúpiť na Slovensku. Nakoľko je na slovenskom trhu, ale aj celosvetovo, záujem aj o plug-in hybridné modely, zameriavame sa aj na tento segment. Tentokrát vám preto prinášame pomerne bohatý zoznam plug-in hybridov, ktoré kúpiť u slovenských predajcov v aktuálnom roku 2022.
Ako v prípade elektromobilov, aj pri plug-in hybridoch nás prekvapila široká ponuka. Väčšina z dostupných modelov je pomerne známa, no keď sa všetky dajú do jednej tabuľky a vidíte ich spolu, celé to získava iný rozmer. Trh sa jednoducho posúva vpred a plug-in hybridy dostupné na Slovensku nie sú žiadnom výnimkou.
Ešte v decembri 2020 sme si na Slovensku mohli vyberať z celkovo 50 modelov, ktoré sa rozprestierali naprieč ponukou 16 automobiliek. Dnes je v predaji približne 81 rozličných plug-in hybridov od 22 automobiliek. Najviac ich ponúka Mercedes-Benz, BMW či Audi, aj keď je pravdou, že jednotlivé modely sa veľakrát líšia medzi sebou iba minimálne. Napríklad výkonom či typom paliva.
✅ Nemali by ste prehliadnuť:
TIP na konferenciu: Plánujete kúpu elektromobilu do firmy? Poradíme vám na konferencii eFleet Day 2023 už 29. marca. Akčný plán pre elektromobilitu, reálne dáta, postrehy a skúsenosti z praxi, firemné procesy a nástroje, ale aj financovanie či úspora nákladov. To všetko a omnoho viac pod jednou strechou. Registrácia na eFleet Day 2023 prebieha na stránke www.efleetday.sk
Dojazd, nabíjanie či kapacita batérie
Naša tabuľka obsahuje údaje o cene či dojazde a priemernej spotrebe. Samozrejme, vždy sme sa snažili uviesť WLTP hodnoty, no niektorí výrobcovia konkrétne čísla neuvádzajú vôbec alebo sú iba v staršej metodike NEDC. K modelom, ktoré sme testovali, sme pridali aj naše údaje o spotrebe – tie sú odlíšené znakom „*“.
Cena je vždy plátna k základnej výbave danej verzie vozidla. Údaje o kapacite batérie sme čerpali buď zo stránky výrobcu alebo servera EV-Database. Dostať sa ku konkrétnym hodnotám taktiež nebolo vždy jednoduché, no vždy ide o údaj inštalovanej kapacity batérie – nie využiteľnej.
Posledným údajom v tabuľke je informácia o maximálnom výkone nabíjania. V tomto prípade som sa rozhodol uviesť údaj skutočne maximálnych hodnôt, teda maximum, ktoré výrobca pre daný model dokáže dodať. Dobrým príkladom je Mercedes-Benz GLE 350 de, ktorý je v základe vybavený 7,4 kW palubnou nabíjačkou.
To pre vás ako potencionálneho kupujúceho nemusí byť zaujímavé. Výrobca však umožňuje, za príplatok, dokúpiť aj výkonnejšie jednosmerné nabíjanie o výkone 60 kW, čo žiadny iný plug-in hybrid neponúka, a práve tento údaj môže byť pre vás rozhodujúci.
Bohužiaľ, k niektorým modelom sa mi nepodarilo nájsť konkrétne údaje. Väčšinou sa to týka o priemernej spotreby a kapacity inštalovanej batérie.
Zoznam dostupných plug-in hybridov
Aktualizujeme…
Značka | Model | Cena (základ, s DPH) |
Audi | A3 Sportback TFSI e | od 41 160 € |
Audi | A6 Avant 55 TFSI e quattro | od 73 190 € |
Audi | A6 TFSI e | od 61 730 € |
Audi | A7 TFSI e | od 78 140 € |
Audi | A8 TFSI e | od 112 160 € |
Audi | Q3 TFSI e | od 48 740 € |
Audi | Q5 TFSI e | od 60 970 € |
Audi | Q7 TFSI e | od 77 220 € |
Audi | Q8 TFSI e | od 83 350 € |
BMW | Rad 3 Plug-in Hybrid | od 49 750 € |
BMW | Rad 5 Plug-in Hybrid | od 57 500 € |
BMW | Rad 7 Plug-in Hybrid | od 116 700 € |
BMW | X1 xDrive25e Plug-in-hybrid | od 44 600€ |
BMW | X5 xDrive45e Plug-in-hybrid | od 77 600 € |
Citroën | C5 Aircross Plug-in Hybrid | od 32 490 € |
Cupra | Formentor | od 42 337 € |
Cupra | Leon | od 35 570 € |
DS | DS 4 E-Tense | od 38 990 € |
DS | DS 7 Crossback e-Tense | od 46 990 € |
DS | DS 9 E-Tense | od 53 990 € |
Ford | Explorer | od 77 990 € |
Ford | Kuga | od 38 830 € |
Hyundai | TUCSON Plug-in Hybrid | od 35 190 € |
Hyundai | SANTA FE Plug-in Hybrid | od 51 090 € |
Jaguar | F-Pace | od 65 514 € |
Jaguar | E-Pace | od 48 016 € |
Jeep | Compass 4xe | od 37 270 € |
Jeep | Renegade 4xe | od 37 820 € |
Jeep | Wrangler 4xe | od 74 800 € |
Kia | Ceed SW PHEV | od 32 490 € |
Kia | XCeed PHEV | od 33 990 € |
Kia | Niro PHEV | od 33 090 € |
Kia | Sportage | od 37 890 € |
Kia | Sorento PHEV | od 50 709 € |
Land Rover | Range Rover | od 134 762 € |
Land Rover | Range Rover Sport | od 91 595 € |
Land Rover | Range Rover Velar | od 76 320 € |
Land Rover | Range Rover Evoque | od 65 606 € |
Land Rover | Discorery Sport | od 65 783 € |
Land Rover | Defender | od 89 388 € |
Mazda | CX-60 | od 48 890 € |
Mercedes-Benz | A 250 e | od 41 802 € |
Mercedes-Benz | B 250 e | od 45 030 € |
Mercedes-Benz | C 300 e | od 59 406 € |
Mercedes-Benz | E 300 e | od 64 332 € |
Mercedes-Benz | CLA 250 e Shooting Brake | od 47 430 € |
Mercedes-Benz | GLA 250 e | od 50 088 € |
Mercedes-Benz | GLC 300 e 4MATIC | od 61 686 € |
Mercedes-Benz | GLE 350 e 4MATIC | od 81 120 € |
Mercedes-Benz | AMG GT 63 S E PERFORMANCE | od 207 246 € |
Mercedes-Benz | S 580 e | od 129 936 € |
Mini | Countryman Plug-in Hybrid | od 38 800 € |
Mitsubishi | Eclipse Cross PHEV 4×4 | od 36 490 € |
Opel | Astra PHEV | od 29 990 € |
Opel | Grandland Plug-in Hybrid | od 35 990 € |
Peugeot | 3008 HYBRID | od 44 790 € |
Peugeot | 508 HYBRID | od 43 390 € |
Peugeot | PEUGEOT 508 SW HYBRID | od 44 690 € |
Peugeot | 308 HYBRID | od 30 990 € |
Peugeot | 308 SW HYBRID | od 31 990 € |
Porsche |
Cayenne E-Hybrid
|
od 100 263 € |
Porsche |
Panamera 4 E-Hybrid
|
od 119 242 € |
Renault |
Caputer E-Tech
|
od 30 000 € |
Renault | od 31 150 € | |
Seat |
Tarraco
|
od 42 790 € |
Seat |
Leon 5D
|
od 32 430 € |
Seat |
Leon Sportstourer
|
od 33 150 € |
Škoda |
Octavia iV
|
od 33 630 € |
Škoda |
Superb iV
|
od 40 200 € |
Suzuki |
Across
|
od 49 990 € |
Toyota | od 49 990 € | |
Volkswagen |
Golf
|
od 39 790 € |
Volkswagen |
Tiguan
|
od 42 690 € |
Volkswagen |
Passat Variant
|
od 52 690 € |
Volkswagen |
Arteon
|
od 48 290 € |
Volkswagen |
Touareg
|
od 80 790 € |
Volvo | od 47 450 € | |
Volvo |
XC60 Recharge
|
od 64 500 € |
Volvo |
XC90 Recharge
|
od 80 350 € |
Volvo |
S60 Recharge
|
od 64 900 € |
Volvo |
S90 Recharge
|
od 70 950 € |
Volvo |
V60 Recharge
|
od 60 990 € |
Podľa čoho vyberať?
Nakoľko je ponuka široká, konkrétny výber je už samozrejme na vás. Všetko záleží najmä od vašich nárokov na vozidlo – stačí vám niečo do mesta? Chcete rodinný hatchback? Alebo radšej niečo väčšie, komfortnejšie, prípadne rovno SUV? To sú samozrejme základné parametre, podľa ktorých môžete smerovať váš výber.
Ďalším dôležitým faktorom je tiež cena, no ak vás zaujíma hybridná časť auta, podstatné sú najmä vaše návyky. Ak máte rodinný dom, prípadne auto dokážete nabíjať cez noc iným spôsobom a jazdite skôr menšie trasy, výkon palubnej nabíjačky by pre vás nemusel byť podstatný. Stačí vám teda aj základný výkon 3,7 kW. Aj na základe našich testov však vieme, že praktickejšie je mať v aute už 7,4 kW palubnú nabíjačku.
Väčší výkon sa hodí napríklad už pri kratšom pobyte v meste alebo v nákupných centrách. Väčšinu modelov s ňou dokážete nabiť na 100 % pod dve hodiny. Zopár modelov už je vybavených aj DC nabíjaním s výkonom 20 až 60 kW, čo môže byť naozaj výrazný prínos. S takýmto výkonom sa viete dostať na 80 až 100 % kapacity batérie auta do pol hodiny, vďaka čomu získate za tak krátky čas elektrický dojazd 60 kilometrov (napríklad Mercedes-Benz A 250 e) alebo 80 kilometrov (Mercedes-Benz GLE 350 de), čo výraze dokáže znížiť spotrebu a emisie aj na dlhších trasách. Tie kratšie zase dokážete jazdiť výhradne v elektrickom režime.
Zoznam sa budúci rok rozšíri
Ponuka plug-in hybridov sa medziročne výrazným spôsobom rozšírila. Dôkazom je aj zoznam vyššie, ktorý je naozaj široký a zostáva nám ešte množstvo áut na test.
Prakticky každý rok môžeme očakávať novú vlnu plug-in hybridov od najznámejších značiek ako sú Mercedes-Benz, BMW, Audi ale aj ďalšie. Vo väčšine prípadov môže ísť najmä o nové facelifty s menšími zmenami, no určite prídu na rad aj absolútne novinky.