MojElektromobil

Do rúk sa mi dostalo ďalšie plug-in hybridné vozidlo z koncernu Volkswagen s výkonom 150 kW, 10,4 kWh batériou a atraktívnym ostrým dizajnom. Konkrétne ide o verziu 40, v ponuke je aj verzia s označením 45. Tá ponúka vyšší celkový výkon, inak ide prakticky o rovnaké auto. Toto je test Audi A3 TFSI e.

Dĺžka / šírka / výška4343 x 1984 x 1450 mm
Rázvor2630 mm
Pohotovostná hmotnosť1635 kg
Kapacita batérie (celková/využiteľná)13 kWh / 10,4 kWh
Objem palivovej nádrže40 l
Výkon elektromotora80 kW
Celkový systémový výkon150 kw (204 k)
Celkový krútiaci moment systému350 Nm
Krútiaci moment elektromotora300 Nm
Objem motora1395 ccm
Prevodovka6-stupňový S tronic
Maximálna hmotnosť prívesu (nebrzdený)750 kg
Maximálna rýchlosť227 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h7,6 s
Udávaný elektrický dojazd67-74 km
Výkon palubnej nabíjačky2,9 kW

Test Audi A3 TFSI e: Výbava a cena

Cena tohto vozidla začína na 41 480 € s DPH v základnej “basis” výbave. K dispozícii je vo verzii advanced za 42 370 eur, prípadne S line za 44 140 eur. V ponuke je samozrejme široká škála príplatkovej výbavy.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Pokiaľ by ste si vybrali naozaj všetko, výsledná cena sa dokáže vyšplhať poriadne vysoko. Kompletný cenník, vrátane príplatkovej výbavy, si môžete pozrieť tu.

Test Audi A3 TFSI e: Batéria a nabíjanie

Audi A3 TSFI e ponúka akumulátor s kapacitou 13 kWh, z čoho využiteľných je 10,4 kWh. Podobnú kapacitu ponúka napríklad Cupra Leon PHEV, Kia Xceed PHEV má dokonca len 8,9 kWh akumulátor. V porovnaní s týmito modelmi na tom nové Audi nie je vôbec zle.

Audi A3 TFSI e TEST
Nabíjanie na ZSE Drive | Zdroj: Radovan Hlôška

Všetko však závisí od efektivity. Samotná kapacita batérie nám už niečo napovie. Batéria je uložená pod zadnými sedadlami a zasahuje trochu aj do batožinového priestoru. Z tohto dôvodu je priestor na batožinu približne o 100 litrov menší v porovnaní s klasickou verziou.

Čo sa týka nabíjania, zázraky očakávať nemôžeme. K dispozícii je absolútny základ, to znamená palubná nabíjačka s výkonom len 2,9 kW. DC nabíjanie by som vzhľadom na kapacitu batérie nečakal, no 7,2 kW nabíjačka by sa mi páčila viac. Reálny nabíjací výkon bol pravidelne na úrovni 2,9 kW. Celkové nabitie trvá približne 4 hodiny.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Ak budete toto vozidlo nabíjať doma počas noci a pravidelne sa na ňom presúvať na vzdialenosti do 50 km, pomalšie nabíjanie problémom nebude. Ideálne je to vtedy, keď môžete nabíjať aj v práci. Avšak prípadov, kedy by sa rýchlejšie nabíjanie hodilo, je viac. Napríklad počas kratších nákupov, pracovného stretnutia a podobne.

Audi A3 TFSI e TEST
Nabíjanie | Zdroj: Radovan Hlôška

Nabíjací konektor taktiež nie je umiestnený najvhodnejšie. Nachádza sa za predným ľavým kolesom, ja by som ho radšej videl vzadu. To je ale možno len vec osobných preferencií. Kryt konektora nemá žiadny zámok, takže ho je možné otvoriť kedykoľvek.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Informácií počas nabíjania k dispozícii veľa nemám. Vlastne, okrem ikonky nabíjania a aktuálneho elektrického dojazdu tu nie je absolútne nič. Auto neukazuje nabíjací výkon či úroveň nabitia batérie. Dokáže však ukázať čas, ktorý bude potrebný do plného nabitia, no túto informáciu si musím vyhľadať v infotainmente. Nezobrazuje sa počas nabíjania automaticky, čo je škoda.

Mestský elektrický dojazd a spotreba

Vozidlo som v meste testoval najmä pri jazde na batériu, pretože presne takto by to malo s plug-in hybridnými vozidlami byť. Na kratšie cesty elektrický pohon, dlhšie cesty s tým spaľovacím.

Oceňujem prehľadné informácie o spotrebe, či už benzínu alebo elektrickej energie. Čo mi ale chýbalo, bola informácia o stave nabitia akumulátora v percentách. Vidím len aktuálny dojazd, aspoň niečo.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Mestský dojazd som testoval klasicky. Akumulátor som nabil do 100 % a jazdil po Bratislave. Obchvatu som sa úplne vyhýbal. Vonkajšia teplota bola 24 stupňov celzia, trochu pršalo. Na jedno nabitie som dokázal prejsť presne 59 km. Automobilka uvádza mestský dojazd 67-74 km. To nižšie číslo by teoreticky v ideálnom počasí bolo možné pri extra úspornej jazde dosiahnuť. Spotreba sa počas tohto testu zastavila na 15,9 kWh/100 km.

Pokiaľ jazdíte v meste a predtým zabudnete nabiť, Audi A3 TFSI e funguje ako klasický hladký hybrid. Batéria sa nabíja rekuperáciou a pomáha pri rozjazdoch. Ak jazdíte v meste takýmto štýlom, spotreba benzínu bude približne 5 litrov / 100 km.

Test Audi A3 TFSI e: Diaľničná spotreba a tempomat

Počas testu som viackrát jazdil aj na diaľnici, aby som zistil, ako sa auto správa tam. V prvom rade ma zaujímala spotreba. Prvá testovacia jazda viedla z bratislavskej Dúbravky na kúpalisko Galandia, ktoré je vzdialené 80 kilometrov. Drvivá väčšina tejto trasy viedla po diaľnici. Samozrejme, išiel som predpisovými rýchlosťami, to znamená, že BA-TT 100 km/h a z TT do Galanty 130 km/h.

Vyrážal som s batériou nabitou na dojazd 18 km, percentá samozrejme neviem, keďže ich auto nikde neuvádza. Do cieľa som dorazil so spotrebou 4,5 l / 100 km + 3,7 kWh / 100 km. Elektrický dojazd sa znížil z 18 km na 6 km. V aute sa nachádzali 4 osoby.

Ďalšia testovacia jazda prebehla z Bratislavy do Nitry. Rozdelil som u na dve časti (BA-TT a TT-BA), a to z dôvodu, že na týchto diaľničných úsekoch je iná povolená maximálna rýchlosť. Testoval som s vybitou batériou.

Na trase z BA do TT som nameral spotrebu 5,3 l / 100 km pri stálej tachometrovej rýchlosti 110 km/h. Z TT do BA pri rýchlosti 130 km/h bola spotreba 6,7 l / 100 km.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Tempomat funguje presne podľa mojich predstáv, teda až na to, že nie je adaptívny. Osobne mi práve takéto nastavenie vyhovuje, pretože zbytočne na diaľnici nebrzdí, keď dobieham auto predo mnou. Na druhú stranu, automatické pribrzďovanie by bolo bezpečnejšie.

Jazda, výkon a jazdné režimy

Športový dizajn sa premieta aj do samotnej jazdy. Tento plug-in hybrid je doslova radosť šoférovať. Pomerne veľké 18″ disky s nízkoprofilovými pneumatikami síce na komforte nepridávajú, no toto auto je v prvom rade o pocite z jazdy.

Symbióza volantu s prednou nápravou je opäť vynikajúca a nechýba tomu športový ráz. Celkový systémový výkon na úrovni 150 kW je vzhľadom na kompaktnosť auta veľmi slušný. Nie je to síce žiadny trhač asfaltu, ale stále je plne postačujúci. Poháňaná je len predná náprava, s prenesením výkonu na cestu nie je žiadny problém.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Elektromotor je očividne napojený na prevodovku, no takmer vôbec to nie ne cítiť. Ak by som to mal porovnať s Kia Sorento PHEV, tak v tomto prípade akoby prevodovka ani neexistovala. A keď už som pri prevodovke, ide o 6-stupňový S tronic.

Audi A3 TFSI e TEST
Pohľad pod kapotu | Zdroj: Radovan Hlôška

Prevody hádže jedna radosť a s maximálnou plynulosťou. Naozaj, takmer akoby toto auto ani neradilo. Motor obľubuje skôr vyššie otáčky, no otáčkomer tu nevidím. To síce môže byť škoda, no mne to nevadí.

K dispozícii je aj možnosť manuálneho radenia pomocou páčok za volantom. Spočiatku som dúfal, že sa nimi bude dať ovládať aj sila rekuperácie, no tu som bol sklamaný. Rekuperácia po pustení plynu, tak, ako ju poznám z elektromobilov, tu neexistuje. A nie je tu žiadne jej nastavenie.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Funguje v prvom rade automaticky. Takže ak auto pred vami spomaľuje, spomaľujete aj vy. To sa môže hodiť. Po stlačení brzdy samozrejme auto najskôr rekuperuje, takže o energiu neprídete. Len je škoda, že nerekuperuje po pustení plynu.

Základom sú 4 jazdné režimy. Čisto elektrický, ktorý je dostupný len pri dostatočne nabitom akumulátore. Potom tu je automatický hybridný režim a ďalšie dva sú špeciálne. Prvý s názvom Battery Hold využíva na pohon len spaľovací motor, pričom brzdenie samozrejme rekuperuje.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Ďalším je Battery Charge, počas ktorého sa vozidlo snaží batériu nabíjať. Či už pri rekuperovaní, alebo aj priamo z benzínového motora. Tento režim samozrejme zvyšuje spotrebu benzínu a neviem si osobne predstaviť situáciu, kedy by som ho chcel využiť.

Test Audi A3 TFSI e: Infotainment

Infotainment Audi je starý známy. Základom je veľký displej, ktorý je jemne natočený na šoféra. Takto sa mi to páči. Počas testovania som nemal problém naň dosiahnuť rukou a jeho ovládanie bolo príjemné. Obraz je veľmi pekný a odozva na dotyk bezproblémová.

V mnou testovacej verzii chýbala akákoľvek navigácia, no vôbec mi to neprekážalo. K dispozícii som totiž mal Android Auto aj Apple CarPlay. Zatiaľ čo Android Auto je káblové, CarPlay je možné využívať aj bezdrôtovo. Infotainment ponúka všetky potrebné nastavenia, zmenu jazdných režimov a podobne.

Audi A3 TFSI e TEST
Apple CarPlay | Zdroj: Radovan Hlôška

Chýbalo mi sklápanie zrkadiel pri cúvaní, aspoň toho pravého. Počas jazdy som ich nechcel mať zbytočne nízko, takže uhol pohľadu mi pri cúvaní až tak nevyhovoval. Problémy boli najmä s nízkymi obrubníkmi. Toto by mohla vyriešiť kamera, lenže obraz z nej je trochu zdeformovaný. Asi som už zvyknutý na kvalitné zábery konkurencie.

Audi A3 TFSI e TEST
Foto : Radovan Hlôška

Jednoducho povedané, obraz je natiahnutý do výšky a vďaka tomu je odhadovanie vzdialeností náročnejšie. Dá sa na to zvyknúť, ale stále to nie je ono. Bočné kamery k dispozícii neboli, takže môj problém s obrubníkmi cúvacia kamera nevyriešila.

Exteriér

Auto pôsobí už na prvý pohľad kompaktne, dynamicky. Vpredu je najvýraznejším prvkom šesťuholníková jednodielna maska chladiča Singleframe. Bočný prelis prechádza od predných svetlometov až k zadným svetlám, čo opticky spôsobuje, že vozidlo sa zdá byť dlhšie.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Jeho rozmery sú 4343 x 1984 x 1450 mm a rázvor má 2630 mm. Veľmi dobre vyzerajú aj 18-palcové príplatkové disky s nízkoprofilovými pneumatikami.

Interiér

V interiéri je vzhľadom na kompaktnosť vozidla dostatok miesta. S mojou výškou 183 cm som si nastavil sedadlo šoféra presne podľa seba a na sedadlo za ním som sa pohodlne zmestil. Zostalo mi asi ešte 5 cm priestoru pred kolenami. Pochváliť musím pohodlné sedenie, nielen vpredu, ale aj vzadu.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

V stredovom paneli ma potešili dva USB-C konektory a tiež aj priehradka na telefón s podporou bezdrôtového nabíjania. V interiéri je na môj vkus trochu veľa čiernych lesklých plastov. Tie sú síce odolnejšie voči poškriabaniu a nenáročné na údržbu, no vadia mi odtlačky prstov. Materiály sú inak v poriadku. Nie je to žiadny luxus, ale sú príjemné na dotyk a vnútri som sa cítil veľmi dobre.

Audi A3 TFSI e TEST
Audi A3 TFSI e | Zdroj: Radovan Hlôška

Objem batožinového priestoru je trochu skromnejší, ponúka 280 litrov. V porovnaní s neelektrifikovanou verziou je približne o 100 litrov menší. Toto ale nie je rodinné SUV, ale ostrý sportback.

Test Audi A3 TFSI e: Záverečné hodnotenie

Audi A3 TFSI e je veľmi zaujímavý plug-in hybrid. Vyniká atraktívnym dizajnom, najmä v mnou testovanej žltej Python farbe. Ako fanúšikovi elektromobilov mi najviac chýbali akékoľvek nastavenia rekuperácie, ktorá tu po pustení plynového pedála neexistuje. Auto však dokáže automaticky rekuperovať v prípade, ak sa približuje k vozidlu pred ním.

Poteší celkom dobrá spotreba a hanbiť sa nemusí ani za mestský elektrický dojazd. Výkonu je tu naozaj dosť a pocit z jazdy je výborný. Nabíjanie by mohlo byť rýchlejšie.

  • slušný elektrický dojazd
  • Atraktívny dizajn
  • Zábavné šoférovanie
  • Dostatočný výkon
  • Dobrá spotreba

  • pomalé nabíjanie
  • žiadne možnosti nastavennia rekuperácie
  • Neprirodzený pohľad cúvacej kamery
  • V porovnaní so spaľovacou verziou menší batožinový priestor

Audi A3 TFSI e: Fotogaléria

3. augusta 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+