Nový Opel Astra PHEV bol na Slovensku oficiálne uvedený len pred niekoľkými dňami a ja som mal možnosť na pár hodín si ho vyskúšať. Toto nie je plnohodnotný test, keďže vozidlo som mal k dispozícii približne na 3 hodiny, no podarilo sa mi zistiť reálny mestský dojazd, spotrebu elektrickej energie a dokonca aj spotrebu paliva pri rýchlosti 130 km/h.
Opel Astra PHEV: Výbavy a ceny na Slovensku
Nová Astra prichádza do predaja aj na našom trhu, pričom ceny začínajú na 29 990 € v základnej výbave. Za 32 790 € (výbava Elegance) získate 180-stupňovú kameru, chrómové prvky, dvojzónovú klimatizáciu či systém pasívneho odomykania.
Výbava GS Line za 33 790 € ponúka športové predné sedadlá, ktoré sú vyhrievané. Vyhrievaný je aj volant, ďalej je tu kamerový systém Intelli-Vision a balík čiernych exteriérových prvkov. Najvyššia (Ultimate) výbava za 36 990 € ponúka balík čalúnenia sedadiel Alcantara, rozšírený projekčný displej a ďalšie. Detailnejšie informácie o výbave nájdete v našom článku Opel Astra: Nový plug-in hybrid má za sebou slovenskú premiéru. Toto sú ceny.
Výbava | Cena |
---|---|
Edition | 29 990 € |
Elegance | 32 790 € |
GS Line | 33 790 € |
Ultimate | 36 990 € |
Klasický plug-in hybrid
Plug-in hybridná Astra prichádza s 1,6-litrovým benzínovým motorom, ktorý ponúka výkon 133 kW (180 koní). Ten je doplnený o elektromotor s výkonom 81 kW (110 koní). Prevodovka je automatická, 8-stupňová a vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 225 km/h. Pokiaľ máte v pláne jazdiť čisto na elektrický pohon, maximálna rýchlosť je v tomto prípade 135 km/h. Ak pôjdete rýchlejšie, aktivuje sa aj spaľovací motor.
Páčilo sa mi, že auto vie naozaj jazdiť čisto na elektriku. Po skúsenosti s Kia Sorento PHEV, ktoré spaľovací motor zapínalo častejšie, ako by bolo vhodné, je to pre mňa veľmi príjemná zmena. 81 kW síce nie je žiadne závratné číslo, no elektromotor ponúka dostatok výkonu na bežné posúvanie po meste. Spaľovací motor sa v elektrickom režime zapne len v prípade, keď zatlačíte plynový pedál až úplne na podlahu.
Akcelerácia nesklame
Okrem elektrického režimu je k dispozícii samozrejme aj hybridný a tretím je športový. Ten som síce na chvíľu vyskúšal, ale vyššie otáčky motora mi veľmi príjemné neboli. Akcelerácia je naozaj svižná, z 0 na 100 km/h sa vozidlo dostane za 7,6 sekundy.
Spokojný som bol aj s plynovým pedálom a jeho citlivosťou. Rovnako aj s tým brzdovým, až na jednu výnimku. Akosi som nevedel zastaviť do úplnej nuly pekne plynule. Auto jednoducho s blížiacim sa zastavením akoby brzdu stlačilo automaticky silnejšie.
Pri brzdení vozidlo dokáže energiu rekuperovať, čím nabíja batériu. Úroveň rekuperácie nastaviť možné nie je. Pod volantom sa síce nachádzajú páčky, no tie slúžia len na manuálne radenie. V jazdnom režime „D“ auto po pustení plynu nebrzdí vôbec, v režime „B“ rekuperuje.
Dostatok miesta v interiéri
Vnútri je dostatok miesta vpredu aj vzadu. Problém by nemal byť ani s dlhšími cestami. S mojou výškou 183 cm som sa vzadu vôbec necítil stiesnene. Vo výbave Ultimate, ktorú som mal, nechýbali ani vyhrievané sedadlá, vyhrievané sú dokonca aj tie zadné.
Smartfón si môžete nabiť vďaka bezdrôtovej nabíjačke v stredovom paneli. K dispozícii je aj USB-C konektor pre zadné sedadlá, vpredu sú dva USB-C konektory. Pomocou nich vozidlo prepojíte so smartfónom a môžete využívať služby Android Auto alebo Apple CarPlay.
Pasažieri vzadu majú aj pohodlný prístup do kufra. Pred vodičom sa nachádza pomerne veľký displej, ktorý je samozrejme doplnený o displej infotainmentu. Opel Astra má predinštalovanú aj navigáciu, pričom navigačné pokyny vie premietať aj na head-up displej pred vodiča.
Čistý vzduch nadovšetko
Opel Astra PHEV obsahuje aj vzduchový filter INTELLI-AIR, ktorý je podľa slov výrobcu „vysoko účinný“. V konečnom dôsledku by sa mal postarať o čistý vzduch pre posádku. Kvalitu vzduchu si viem dokonca v reálnom čase pozrieť aj na displeji infotainmentu.
Vo verzii, ktorú som vyskúšal, bolo aj panoramatické strešné okno, ktoré je súčasťou príplatkovej výbavy. Je možné ho otvoriť úplne alebo len čiastočne do polohy vetrania.
Nabité za dve hodiny
K dispozícii mám informácie o aktuálnom elektrickom dojazde, ale aj o stave nabitia batérie. Počas nabíjania displej pred vodičom pekne zobrazuje stav nabitia batérie, zostávajúci čas do plného nabitia a rýchlosť nabíjania v km/h. Viac by som privítal výkon v kW, ale vzhľadom na to, že ide o plug-in hybrid len s AC nabíjaním, mi to až tak nevadí.
Nabíjanie som otestoval na AC nabíjačke od ZSE Drive v Nivách, keďže tá ukazuje aj aktuálny nabíjací výkon. Ten sa držal na úrovni 6,6 kW, výrobca udáva, že palubná nabíjačka má výkon 7,4 kW. V každom prípade, do dvoch hodín je batéria plne nabitá. Nabíjací konektor sa nachádza vzadu vľavo a po jeho otvorení ho už nekryje žiadny gumený kryt, čo mi z praktického hľadiska vyhovuje.
Charakteristické črty
Nová Astra na mňa pôsobí agresívnym dojmom a v kombinácii so žltou farbou vôbec nevyzerá zle. Pochváliť sa môže pixelovými svetlami INTELLILUX, vďaka čomu má vodič neustále k dispozícii diaľkové svetlá bez toho, aby osvetľoval ostatné vozidlá. Svetlá som z časových dôvodov vyskúšať nemohol.
Vozidlo je celkovo ladené skôr futuristicky, nechýbajú ostré hrany a jeho krivky jasne ukazujú, ako by mala vyzerať budúcnosť podľa Opplu. Charakteristická je predná maska, ale aj čierne farebné prevedenie strechy, ktoré plynule prechádza až do oblasti kufra.
Opel Astra PHEV: Parametre
Rozmery | 4374 x 1860 x 2062 mm |
---|---|
Hmotnosť | 1678 kg |
Celkový výkon | 133 kW / 180 koní |
Maximálna rýchlosť | 225 km/h |
Batéria | 12,4 kWh |
Nabíjanie | 7,4 kW AC, nabíjací port vzadu vľavo |
Udávaný elektrický dojazd | 60 km WLTP, 74 km podľa mestského cyklu EAER |
Objem batožinového priestoru | 352 / 1268 litrov |
Cena | od 29 990 € |
Spotreba v meste a na diaľnici
Vozidlo som dostal plne nabité, takže prvé, čo som urobil, bolo jeho úplné vybitie. Zaujímalo ma, aký reálny je udávaný dojazd 60 km. Vonku bolo pomerne chladno, len 4 stupne celzia a svietilo slnko. Kúrenie som nastavil na 21,5 stupňa a vyrazil.
Na jedno nabitie sa mi podarilo prejsť 46 km, čo je menej, ako udáva výrobca. Počas tohto testu, kedy som jazdil výlučne v meste, som nameral spotrebu 18,7 kWh/100 km.
Zákazníci, ktorí si kúpia plug-in hybrid, pravdepodobne nebudú jazdiť len v meste. A tak som vyrazil na môj tradičný „okruh“ po diaľnici a s vybitou batériou. Cesta z Bratislavy do Malaciek pri stálej diaľničnej rýchlosti 130 km/h podľa GPS (132 km/h podľa tachometra) ukázala spotrebu 7,7 l / 100 km. Po ceste späť som pri rovnakej rýchlosti nameral spotrebu 6,9 l / 100 km.
Opel Astra PHEV: Krátke zhrnutie
Nová Astra vo mne zanechala príjemné pocity. Páči sa mi dizajn, tvary aj farba. Ponúka veľmi dobré reakcie na pedál a vďaka 7,4 kW palubnej nabíjačke sa aj pomerne rýchlo nabíja. Trochu ma sklamal reálny mestský dojazd, ktorý bol nižší, ako hodnota, ktorú deklaruje výrobca. Poteší slušný výkon, dostatok priestoru vo vnútri, ale aj kvalitné svetlá či dobrý infotainment.