MojElektromobil

Pred pár týždňami sme vám priniesli zoznam elektromobilov, ktoré si v súčasnosti môžete kúpiť na Slovensku. Tentokrát vám prinášame pomerne bohatý zoznam plug-in hybridov, ktoré kúpiť u slovenských predajcov v aktuálnom roku 2020.

Ako v prípade elektromobilov, aj pri plug-in hybridoch nás prekvapila široká ponuka. Síce o drvivej väčšine modelov sme už vopred vedeli, keď sa dajú do jednej tabuľky, kde vidíte pokope niekoľko desiatok modelov, hneď to má iný rozmer. V zozname je celkovo 16 automobiliek a viac ako 50 modelov. Najviac ich ponúka Mercedes-Benz, BMW či Audi, aj keď je pravdou, že jednotlivé modely sa veľakrát líšia medzi sebou iba minimálne. Napríklad výkonom či typom paliva.

Dojazd, nabíjanie či kapacita batérie

Naša tabuľka obsahuje údaje o cene či dojazde a priemernej spotrebe. Samozrejme, vždy sme sa snažili uviesť WLTP hodnoty, no niektorí výrobcovia konkrétne čísla neuvádzajú vôbec alebo sú iba v staršej metodike NEDC. K modelom, ktoré sme testovali, sme pridali aj naše údaje o spotrebe – tie sú odlíšené znakom „*“.

Cena je vždy plátna k základnej výbave danej verzie vozidla. Údaje o kapacite batérie sme čerpali buď zo stránky výrobcu alebo servera EV-Database. Dostať sa ku konkrétnym hodnotám taktiež nebolo vždy jednoduché, no vždy ide o údaj inštalovanej kapacity batérie – nie využiteľnej.

Posledným údajom v tabuľke je informácia o maximálnom výkone nabíjania. V tomto prípade som sa rozhodol uviesť údaj skutočne maximálnych hodnôt, teda maximum, ktoré výrobca pre daný model dokáže dodať. Dobrým príkladom je Mercedes-Benz GLE 350 de, ktorý je v základe vybavený 7,4 kW palubnou nabíjačkou.

To pre vás ako potencionálneho kupujúceho nemusí byť zaujímavé. Výrobca však umožňuje, za príplatok, dokúpiť aj výkonnejšie jednosmerné nabíjanie o výkone 60 kW, čo žiadny iný plug-in hybrid neponúka, a práve tento údaj môže byť pre vás rozhodujúci.

Bohužiaľ, k niektorým modelom sa mi nepodarilo nájsť konkrétne údaje. Ide však iba o priemernú spotrebu či kapacitu inštalovanej batérie.

Zoznam dostupných plug-in hybridov

Značky Modely Cena od (vrátane DPH) Dojazd (WLTP) Kapacita batérie Spotreba (kWh / 100 km) Maximálny nabíjací výkon
Volkswagen Passat 41 220 € 56 km 13 kWh 18,6 3,7 kW
Škoda Superb iV 33 300 € 55 km 13 kWh 18,9 3,7 kW
Peugeot
3008 Hybrid4 37 990 € 55 km 13,2 kWh 20,4 7,4 kW
508 40 990 € 45 km 11,8 kWh 7,4 kW
508 SW 42 290 € 44 km 11,8 kWh 7,4 kW
Kia
Ceed SW 31 990 € 50 – 57 km 8,9 kWh 3,3 kW
XCeed 33 300 € 48 – 59 km 8,9 kWh 3,3 kW
Niro PHEV 31 890 € 49 – 65 km 8,9 kWh 3,3 kW
Mitsubishi Outlander 36 990 € 45 km 13,8 kWh 16,9 22 kW
Hyundai IONIQ Plug-in 30 490 € 52 km 8,9 kWh 3,3 kW
DS DS 7 Crossback e-Tense 49 990 € 50 km 13,2 kWh 20 * 6,6 kW
Mini Countryman PHEV 37 250 € 48 – 51 km 10 kWh 14,9 – 15,8 3,7 kW
Toyota Prius 34 990 € 40 km 8,8 kWh 14 (NEDC) 3,7 kW
Volvo
V60 Twin Engine 61 000 € 51 km 11,6 kWh 19,4 (EV-Database) 3,7 kW
S60 Twin Engine 61 000 € 51 km 11,6 kWh 19,4 (EV-Database) 3,7 kW
S90 Twin Engine 70 000 € 50 km 11,6 kWh 19,8 (EV-Database) 3,7 kW
XC40 Twin Engine 45 900 € 45 km 10,3 kWh 19,6 (EV-Database) 3,7 kW
XC60 Twin Engine 64 000 € 46 km 11,6 kWh 21,5 (EV-Database) 3,7 kW
XC90 Twin Engine 80 000 € 44 – 49 km 11,6 kWh 3,7 kW
Opel Grandland X Hybrid 37 990 € 55 – 59 km 13,2 kWh 15,6 – 16,1 7,4 kW
Renault Captur E-Tech 29 000 € 65 km 9,8 kWh 3,7 kW
Mercedes
A 250 e / A 250 e Sedan 40 116 € / 40 836 € 61 – 69 km 15.6 kWh 14,7 – 15 24 kW
B 250 e Sports Tourer Bez cenníka 61 – 69 km 15,6 kWh 14,7 – 15,4 24 kW
C 300 e Sedan 49 998 € 58 km (NEDC) 13.5kWh 13,4 – 14,3 7,4 kW
C 300 e 4MATIC Sedan 52 812 € 58 km (NEDC) 13.5kWh 13,4 – 14,3 7,4 kW
C 300 e Kombi 52 332 € 58 km (NEDC) 13.5kWh 13,9 – 14,9 7,4 kW
C 300 de Sedan 52 812 € 58 km (NEDC) 13.5kWh 15,7 – 18 7,4 kW
C 300 de Kombi 54 732 € 58 km (NEDC) 13.5kWh 16,2 – 18,6 7,4 kW
GLC 300 e 4MATIC Kupé 63 894 € 46 – 49 km 13.5kWh 16,5 – 17,8 7,4 kW
GLC 300 de 4MATIC Kupé 65 814 € 46 – 49 km 13.5kWh 16,5 – 17,8 7,4 kW
GLC 300 e 4MATIC SUV 58 932 € 46 – 49 km 13.5kWh 16,5 – 17,8 7,4 kW
GLC 300 de 4MATIC SUV 60 852 € 46 – 49 km 13.5kWh 16,5 – 17,8 7,4 kW
E 300 e Sedan 59 196 € 54 km (NEDC) 13.5kWh 14,9 7,4 kW
E 300 de Kombi 61 686 € 54 km (NEDC) 13.5kWh 19,5 7,4 kW
E 300 de Sedan 58 872 € 54 km (NEDC) 13.5kWh 17,5 – 19,5 7,4 kW
GLE 350 de 4 MATIC SUV 77 286 € 82 – 99 km 31,2 kWh 29 – 34 * 60 kW
S 560 e Sedan 120 372 € 50 km 13,5 kWh 20 – 20,3 7,4 kW
Audi
A6 Limousine 50 TFSIe 60 630 € 46 – 58 km 14,1 kWh 16,6 – 17,7 7,4 kW
A6 Limousine sport 50 TFSIe 63 210 € 46 – 58 km 14,1 kWh 16,6 – 17,7 7,4 kW
A6 Limousine sport 55 TFSIe 70 880 € 46 – 55 km 14,1 kWh 17,4 – 17,9 7,4 kW
A6 Limousine design 50 TFSIe 63 210 € 46 – 58 km 14,1 kWh 16,6 – 17,7 7,4 kW
A7 Sportback 50 TFSI e Bez cenníka 45 – 57 km 14,1 kWh 16,6 – 18 7,4 kW
A7 Sportback 55 TFSI e Bez cenníka 45 – 52 km 14,1 kWh 17,5 – 18,1 7,4 kW
A8 60 TFSI e 107 100 € 43 – 47 km 14,1 kWh 20,8 – 21,2 7,4 kW
A8 L 60 TFSI e 109 980 € 42 – 46 km 14,1 kWh 20,9 – 21,2 7,4 kW
Q5 55 TFSI e 53 990 € 39 – 45 km 14,1 kWh 17,8 – 18,1 7,4 kW
Q5 sport 50 TFSIe 56 290 € 39 – 45 km 14,1 kWh 17,8 – 18,1 7,4 kW
Q5 sport 55 TFSIe 60 600 € 41 – 45 km 14,1 kWh 17,5 – 19,1 7,4 kW
Q7 55 TFSIe 75 010 € 39 – 43 km 17.3 kWh 21,9 – 22,4 7,4 kW
Q7 S line 55 TFSIe 79 440 € 39 – 43 km 17.3 kWh 21,9 – 22,4 7,4 kW
Q7 S line 60 TFSIe 87 030 € 39 – 42 km 17.3 kWh 22,2 – 22,9 7,4 kW
BMW
225xe Active Tourer 38 300 € 49 – 53 km 10 kWh 14,5 – 15,5 3,7 kW
330e Sedan 49 800 € 51 – 59 km 12 kWh 15,7 – 17,2 3,7 kW
530e Sedan 59 300 € 48 – 59 km 12 kWh 15,5 – 17,4 3,7 kW
530e xDrive Sedan 61 950 € 47 – 54 km 12 kWh 16,8 – 18,2 3,7 kW
745e 107 000 € 45 – 50 km 12 kWh 17,4 – 18,3 3,7 kW
745le 113 200 € 45 – 50 km 12 kWh 17,5 – 18,3 3,7 kW
745le xDrive 116 700 € 41 – 45 km 12 kWh 18 – 19,2 3,7 kW
i8 Coupé / i8 Roadster 144 500 € 54 / 52 11,6 kWh 14 (NEDC) 3,7 kW
X1 xDrive25e 44 200 € 50 – 52 km 10 kWh 15 – 15,3 3,7 kW
X3 xDrive30e 58 500 € 41 – 46 km 13 kWh 18,7 – 20 3,7 kW
X5 xDrive45e 77 600 € 68 – 87 km 24 kWh 23,2 – 28,2 3,7 kW
Porsche
Cayenne E-Hybrid 92 458 € 44 km (NEDC) 14,1 kWh 20,6 – 20,9 7,4 kW
Panamera 4 E-Hybrid 111 754 € 51 km (NEDC) 14,1 kWh 15,9 (NEDC) 7,4 kW
Land Rover
Range Rover 125 154 € 24 – 39 km 13 kWh 7,4 kW
Range Rover Sport 90 888 € 24 – 39 km 13 kWh 7,4 kW
Range Rover Evoque 51 185 € 66 km 32 kW
Discovery Sport 49 793 € 62 km 32 kW

Podľa čoho vyberať?

Nakoľko je ponuka široká, konkrétny výber je už samozrejme na vás. Všetko záleží najmä od vašich nárokov na vozidlo – stačí vám niečo do mesta? Chcete rodinný hatchback? Alebo radšej niečo väčšie, komfortnejšie, prípadne rovno SUV? To sú samozrejme základné parametre, podľa ktorých môžete smerovať váš výber.

Ďalším dôležitým faktorom je tiež cena, no ak vás zaujíma hybridná časť auta, podstatné sú najmä vaše návyky. Ak máte rodinný dom, prípadne auto dokážete nabíjať cez noc iným spôsobom a jazdite skôr menšie trasy, výkon palubnej nabíjačky by pre vás nemusel byť podstatný. Stačí vám teda aj základný výkon 3,7 kW. Aj na základe našich testov však vieme, že praktickejšie je mať v aute už 7,4 kW palubnú nabíjačku.

Väčší výkon sa hodí napríklad už pri kratšom pobyte v meste alebo v nákupných centrách. Väčšinu modelov s ňou dokážete nabiť na 100 % pod dve hodiny. Zopár modelov už je vybavených aj DC nabíjaním s výkonom 20 až 60 kW, čo môže byť naozaj výrazný prínos. S takýmto výkonom sa viete dostať na 80 až 100 % kapacity batérie auta do pol hodiny, vďaka čomu získate za tak krátky čas elektrický dojazd 40 kilometrov (napríklad Mercedes-Benz A 250 e) alebo 80 kilometrov (Mercedes-Benz GLE 350 de), čo výraze dokáže znížiť spotrebu a emisie aj na dlhších trasách. Tie kratšie zase dokážete jazdiť výhradne v elektrickom režime.

Zoznam sa ešte rozšíri

Tento rok by sme sa mohli dočkať aj ďalších plug-in hybridov. Zopár nových pripravuje Mercedes-Benz, Nissan príde so svojim modelom Qashqai. Taktiež očakávame príchod plug-in hybridnej Škoda Octavia iV.

25. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+