MojElektromobil

Známe automobilky čoraz častejšie prichádzajú s vyhláseniami o tom, ako menia svoje výrobné plány, investujú do elektrifikácie a púšťajú sa do prestavby fabrík. Všímať si to môžeme aj na informáciách o tom, ako automobilky plánujú ukončiť výrobu modelov so spaľovacími motormi v prospech elektromobilov. Aká je však realita? Do akej miery jednotlivé značky skutočne vyhradzujú svoje kapacity na výrobu elektromobilov a plug-in hybridov?

Nový prehľad tejto oblasti na sociálnej sieti LinkedIn zverejnil Felipe Muzon, analytik spoločnosti JATO Dynamics. V grafickom spracovaní sa pozrel na to, koľko percent výroby dnes pri jednotlivých značkách reálne pripadá na „zelené vozidlá“. Celkovo uvádza, že lídrom elektrifikácie v TOP 10-ke najlepšie predávaných značiek v Európe je KIA, pri ktorej 1 zo 4 registrovaných áut patrilo do kategórie plug-in hybrid alebo elektromobil.

Ďalej uvádza, že medzi lídrov, ktorí sa zamerali na trh elektrických modelov patria značky ako Mini, Jeep, Cupra, Mitshubishi, MG či Smart. Naopak, poriadna elektrifikácie podľa Munoza ešte len čaká značky Citroen, Seat, Nissan, Suzuki, Mazda, Honda, Lancia, Subaru a Abarth. Pri tých vraj poriadna transformácia výroby ešte len musí začať.

Zverejnený prehľad „nástupu na elektrickú vlnu“ pokrýva TOP 30 automobiliek, pri ktorých následne uvádza koľko z výroby pripadá na vozidlá rôznych pohonov. Desiatka najväčších značiek je na tom pomerne dobre. Až na pár výnimiek sa tu podiel batériových elektromobilov pohybuje na úrovni 10%, prípadne vyššie.

Veľmi zaujímavý pohľad je napríklad na značku Toyota, ktorá je v Európe číslom tri. Jednak chýba údaj o elektromobiloch, pretože ich nemá v ponuke, a súčasne až 92% registrácií vraj pripadá na benzínové modely. Práve Toyota je v európskej TOP10 pomyselnou čiernou ovcou.

Foto: Felipe Munoz
Foto: Felipe Munoz
Foto: Felipe Munoz
Náš tip
Degradácia batérií elektromobilov: Koľko dojazdu stratila Tesla Model 3 po 160 000 kilometroch?
9. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+