MojElektromobil

V rámci snahy o záchranu planéty pred ekologickou katastrofou svet prijal mnohé opatrenia. Európska únia si stanovila rôzne míľniky ohľadom obmedzenia vozidiel so spaľovacím motorom. Jednotlivé krajiny k tomu pristupujú rôzne. Severské štáty berú hroziacu pohromu viac vážne. Svedčia o tom napr. nedávne udalosti v Dánsku, kde Tesla prekonala 37 rokov starý rekord v predajných číslach.

Ako sa darí ľuďom na druhej strane zemegule? V USA si tiež stanovili prísne ciele, ale zamerali sa na výrobu palivovo úsporných vozidiel. Tie sa im ale naplniť nedarí. Súvisí to hlavne s faktom, že nechcú prestať vyrábať veľké vozidlá. Informuje o tom internetový portál TheVerge.

Efektivitu musia zvýšiť… drasticky

Najnovšie novinky z USA začínajú s pozitívnou správou. Za rok 2022 sa im podarilo dosiahnuť zatiaľ najvyššie čísla vo výrobe palivovo úsporných vozidiel. Keďže ide o americkú štúdiu, miery budú uvádzané v tamojších jednotkách. Galón paliva im priemerne vystačí na 26 míľ (v prepočte cca. 9 l / 100 km). V porovnaní s rokom 2021 ide o nárast v hodnote 0.6 mpg, čiže zlepšenie o približne 0,25 l / 100km. Má ísť až o dvojnásobné zlepšenie v rýchlosti dosahovania stanoveného cieľa.

Všetky informácie uvedené vyššie znejú veľmi pozitívne. Nastáva tu ale problém. Do roku 2026 by mali v USA dosahovať čísla okolo 49 míľ na galón paliva (4,8 l / 100 km). Pre automobily vyrobené medzi rokmi 2027 až 2032 bude štandard ešte vyšší. Pokiaľ však na americkom svetadiele budú pokračovať minuloročným tempom, stanovenú úspornosť nemajú najmenšiu šancu dosiahnuť. Ráta sa ale s každoročným zlepšením o 8 %.

porovnanie hodnôt z roku 2017 a 2022

Výrobcovia automobilov ako Ford, General Motors, Jeep a Stellantis dosahovali hodnoty od 21 až do 23 mpg (10,2 až 11,2 l / 100km). Zaostávajú za značkami ako Hyundai a Honda, ktoré dosahujú až 29 mpg (8,11 l / 100 km).

Veľké osobné vozidlá spália viac paliva ako menšie autá. Problémom sa nevyhnú ani veľké elektromobily, keďže ich vyššia hmotnosť vplýva nielen na spotrebu elektrickej energie, ale aj na väčšie opotrebenie pneumatík a ciest.

Náš tip
Športový elektromobil za 4 300 eur – v čom je háčik?
29. decembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+