MojElektromobil

Značka Mercedes-Benz informovala, že do predaja sa aktuálne dostáva ďalší z nových plug-in hybridov pre rok 2024. Zákazníci si môžu objednať Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ ako sedan a kombi. Predajná cena za sedan začína na 111 600 eur s DPH, za kombi na 114 120 eur s DPH.

Sériovou súčasťou výbavy sedanu a kombi je prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, aktívne riadenie zadnej nápravy a podvozok AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením.

Bez príplatku sú dostupné jednovrstvové laky vo farbe polárna biela a čierna. To platí aj pre metalické odtiene vo farbách obsidiánová čierna, strieborná high‑tech, zelenostrieborná, grafitová sivá, zamatová hnedá a nautická modrá.

Zdroj: Mercedes-Benz

Interiér obsahuje podsvietený ozdobný prvok špecifický pre model E 53 HYBRID vo vyhotovení sivé jaseňové drevo s otvorenými pórmi a logom AMG . Multimediálny systém MBUX ponúka zobrazenia a funkcie špecifické pre AMG, ako aj prídavný obsah ponúk exkluzívny pre AMG. Súčasťou sériovej výbavy sú elektricky nastaviteľné športové sedadlá AMG, ako aj volant AMG Performance v koži napa s tlačidlami AMG na volante.

Špeciálna edícia počas prvého roka

Nový model je počas prvého roka od uvedenia na trh dostupný aj vo vyhotovení Edition 1 s rozšírenou výbavou. Nezávisle od predmetnej edície je dostupný balík výbavy DYNAMIC PLUS, ktorý obsahuje napríklad:

  • Väčšiu vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu na prednej náprave s brzdovými kotúčmi s rozmermi 390 x 36 mm a šesťpiestikovými pevnými strmeňmi.
  • Elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy umožňuje vo všetkých jazdných stavoch ešte lepšiu trakciu v zákrutách, vyššiu jazdnú stabilitu a rozloženie zaťaženia bez straty výkonu.
  • Dynamické ložiská uloženia motora umožňujú športové alebo komfortné napojenie hnacieho agregátu na karosériu.
Zdroj: Mercedes-Benz

Zaujímavá je hlavne funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá umožňuje pri rozjazde z miesta dosiahnuť optimálne zrýchlenie. Softvér vtedy umožní plný výkon elektrického stroja (120 kW) a spaľovacieho motora (330 kW), ako aj maximálne hodnoty krútiaceho momentu.

100 kilometrov elektrickej jazdy

Modely Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ obsahujú kombináciu 3,0-litrového radového šesťvalcového motora a elektrického synchrónneho stroja s permanentnými magnetmi generuje maximálny systémový výkon 430 kW (585 k) a maximálnym systémovým krútiacim momentom 750 Nm.

Hodnoty jazdného výkonu sú adekvátne dynamické: zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 280 km/h .Čisto elektrický pohon umožňuje dosiahnuť rýchlosť maximálne 140 km/h. 

Trakčný akumulátor s celkovou kapacitou 28,6 kWh (využiteľných 21,22 kWh) umožňuje dojazd v čistom elektrickom režime na úrovni okolo 100 kilometrov. Oficiálne uvádzané spotreby v kombinovanom režime podľa metodiky WLTP sú 24,1 až 26,7 kWh/100 km plus 1,1 – 0,8 l/100 km.

Konkurenciu pre nové prémiové plug-in hybridy predstavuje napríklad  Porsche Cayenne E-Hybrid, ktoré sme aktuálne otestovali vo verzii pre rok 2024. V podobnej cenovej hladine sa nachádza aj modernizované Audi Q8 55 TFSI e quattro alebo Range Rover Sport, hoci ten spadá medzi tradičných zástupcov kategórie SUV.

Náš tip
Test Porsche Cayenne E-Hybrid: Tichý spoločník
13. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+