MojElektromobil

K modernizácii svojich elektrifikovaných modelov pristupuje ďalšia značka. Audi hlási viacero vylepšení pre dvojicu plug-in hybridov Q7 TFSI e quattro a Q8 TFSI e quattro. Spomína napríklad nové batérie, efektívnejšie jazdné režimy, ale aj prepracovaný dizajn exteriéru. Veľkou novinkou je, že po prvýkrát sú oba plug-in hybridy k dispozícii s riadením všetkých kolies.

Srdcom oboch plug-in hybridov je trojlitrový šesťvalcový motor Otto s výkonom 250 kW (340 k), kompaktný elektromotor (PSM) s maximálnym výkonom 130 kW a krútiaci moment 460 Nm a nová, výkonnejšia, kvapalinou chladená lítiová batéria umiestnená pod podlahou kufra. Výsledkom je maximálna kapacita 25,9 kWh, čo sa pretavuje do plne elektrického dojazdu až 90 kilometrov (mesto), respektíve 85 kilometrov pri kombinovanej jazde.

Maximálny systémový výkon Q7 a Q8 modelov 55 TFSI e quattro začína na 290 kW (394 k) a maximálny krútiaci moment je 600 Nm. Elektrifikované modely Q7 a Q8 s oboma motormi pracujúcimi naraz zrýchlia na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Vyššia v ponuke je verzia 60 TFSI e quattro, ktorá tiež využíva novo navrhnutý elektromotor so systémovým výkonom až 360 kW (490 k) a krútiacim momentom až 700 Nm. V tejto konfigurácii zrýchli Q7 a Q8 z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy.

Všetky varianty majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 240 km/h, pričom plne elektrická maximálna rýchlosť je 135 km/h. Batéria sa nabíja výkonom až 7,4 kW a pri maximálnom výkone dosiahne 100 % za približne tri hodiny a 45 minút.

Zdroj: Audi

Modernizované jazdné režimy

Vďaka modernizácii produktu môžu zákazníci štartovať svoje čiastočne elektrické vozidlá Q7 alebo Q8 v plne elektrickom režime EV respektíve v hybridnom režime. Po výbere prostredníctvom MMI zostane požadovaný režim aktívny, kým ho manuálne nezmeníte. Plne elektrický režim EV bol vyladený tak, aby sa aj pri úplne zošliapnutom pedáli akcelerátora používal len pohon z batérie.

Hybridný režim používa dva prevádzkové režimy: automatický a hold. Automatický zjednodušene povedané funguje tak, aby vodič prešiel čo najväčší úsek na elektrický pohon a vyčerpal existujúce nabitie batérie, kým dorazí do cieľa.

V režime hold je existujúce nabitie batérie udržiavané na aktuálnej úrovni len s minimálnymi výkyvmi. To sa dosahuje rekuperáciou brzdnej energie prostredníctvom procesu.

Ako nová funkcia, ktorá je súčasťou aktualizácie produktu pre Q7 TFSI e a Q8 TFSI e, sa batéria v režime charge nabíja inteligentne a len pri rýchlosti nad približne 65 km/h. Tým sa maximalizuje účinnosť a zabezpečuje sa vysoká úroveň elektrickej jazdy v meste a v premávke so zastavovaním a rozjazdom.

Navyše v režime nabíjania sa už motor 3.0 TFSI nepoužíva na neustále nabíjanie batérie, ale využíva sa len rekuperácia. Režim charge sa skončí, keď sa batéria dobije na maximálnu kapacitu 75 %, aby sa šetrila batéria a zvýšila jej účinnosť.

Zdroj: Audi

Vylepšenie výbavy

Podobne ako modernizácia produktov pre základné verzie, aj elektrifikované modely Q7 a Q8 majú výrazne vylepšený rozsah výbavy.

Okrem kontrastných farieb prešívania sedadiel si zákazníci môžu vybrať z deviatich ozdobných obkladov a troch nových povrchových úprav. Ponuka kolies zahŕňa päť nových dizajnov pre veľkosti od 21″ do 23″ (v závislosti od modelu). Audi v rámci modernizácie modelu rozšírilo aj ponuku aplikácií a asistenčných systémov vodiča.

Rozširuje sa aj štandardná výbava, ktorá teraz okrem iného zahŕňa 19″ až 21″ zliatinové disky (v závislosti od modelu a balíka výbavy). Na rozdiel od modelu 55 TFSI e quattro 60 TFSI e quattro vychádza z linky so sériovým exteriérom S line a športovým balíkom. Oba modely sa štandardne dodávajú aj s nabíjacím káblom Mode 3.

Na želanie je k dispozícii elektronicky riadené vzduchové odpruženie s plynulým adaptívnym tlmením – adaptívne vzduchové odpruženie alebo adaptívne vzduchové odpruženie sport.

Okrem toho, a po prvýkrát v plug-in hybridoch, voliteľné riadenie všetkých kolies zabezpečuje vyššiu bezpečnosť a komfort. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú až o päť stupňov v opačnom smere ako predné kolesá. Tým sa zmenšuje polomer otáčania až o jeden meter a zvyšuje sa manévrovateľnosť. Elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS) zabezpečuje ešte väčšiu dynamiku ako ďalšia voliteľná novinka pre plug-in hybridy.

Zdroj: Audi

Cena a dostupnosť

Nové Audi Q7 TFSI e quattro a Q8 TFSI e quattro sa začnú predávať koncom apríla 2024. Ceny modelu Q7 55 TFSI e quattro sa začínajú od 82 020 eur, zatiaľ čo výkonnejší model 60 TFSI e quattro stojí 92 810 eur. Nové Audi Q8 55 TFSI e quattro je možné objednať za 91 420 eur; cena modelu Q8 60 TFSI e quattro začína na 105 340 eur.

Medzi rivalov pre plug-in hybridy Audi Q7 TFSI e a Q8 TFSI e patria modely BMW Radu 7, modely značky Land Rover, Mercedes-Benz GLC 300 alebo Volvo XC90 Recharge. Všetky patria do prémiového segmentu plug-in hybridov.

Náš tip
Test Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC: Jeden diesel ročne stačí. Taký, čo jazdí takmer zadarmo a bez emisií

 

29. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+