MojElektromobil

Spoločnosť Suzuki Motor Corporation minulý rok predstavila v talianskom Miláne svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil. Suzuki e Vitara teraz zavítalo na Slovensko, kde sme si ho osobne pozreli. Aké parametre ponúkne chystané elektrické SUV?

Dizajn Suzuki e Vitara vychádza z konceptu eVX, ktorý bol predstavený na výstave Auto Expo v Indii v januári 2023. Nepôjde však len vozidlo pre lokálny trh – japonská automobilka tvrdí, že ide o prvý globálny elektrický model.

suzuki-evx-concept
Oficiálne predstavenie Suzuki eVX v Indii | Zdroj: Suzuki

Exteriér sa vyznačuje výrazným dizajnom, ktorý podporujú veľké kolesá a dlhý rázvor. Model e Vitara totiž stojí na novo vyvinutej platforme „HEARTECT-e“, ktorá je určená špeciálne pre batériové elektromobily.

S pohotovostnou hmotnosťou 1,7 tony ide o relatívne ľahký elektromobil. Rozmery karosérie prezrádzajú, že vozidlo sa zaradí medzi malé SUV (B-segment). Suzuki e-Vitara dosahuje 4 275 mm na dĺžku, 1 800 mm na šírku a 1 635 mm na výšku.

2025 Suzuki e Vitara 4x4
Suzuki eVitara | Zdroj: Suzuki

V tejto kategórii nájdeme napríklad aj Fiat 600ePeugeot e-2008, či Jeep Avenger. Prémiovejšiu časť ponuky aktuálne obohatila aj Alfa Romeo Junior, ktorú sme mali možnosť nedávno otestovať v domácich podmienkach.

Elektromobil Suzuki e-Vitara: LFP Batéria a dojazd

Pohonné ústrojenstvo BEV pozostáva z nápravy eAxle, ktorá integruje motor a menič spolu s lítiovo-železito-fosfátovými batériami (LFP). V ponuke budú dve možnosti kapacity akumulátorov, a to 49 a 61 kWh. Výrobca však neuvádza, či údaj o kapacite batérie pre Suzuki e Vitara uvádza hrubú, alebo využiteľnú. V oboch prípadoch však dostane predohrev akumulátora.

4WD Suzuki e Vitara AWD
Suzuki e Vitara príde aj s pohonom 4×4 | Zdroj: Suzuki

Menší akumulátor ponúkne WLTP dojazd až 346 km, zatiaľ čo väčšia batéria s pohonom predných kolies poskytne Suzuki e Vitara najdlhší dojazd až 428 kilometrov. Štvorkolka s rovnakým akumulátorom má o čosi vyššiu spotrebu, jej dojazd je 412 km v kombinovanom cykle WLTP.

Maximálny DC nabíjací výkon pre väčší akumulátor činí 150 kW, nabitie z 10 na 80 % SoC má trvať na dnešnú dobu už dlhších 45 minút. Palubná AC nabíjačka bude voliteľne jednofázová (7 kW), alebo trojfázová (11 kW).

BEV Suzuki eVitara price
Suzuki e Vitara | Zdroj: Suzuki

Verzia s pohonom prednej nápravy ponúkne dva výkonové varianty. S menším akumulátorom sa bude spájať elektromotor s výkonom 106 kW (144 koní), zatiaľ čo väčší akumulátor bude spojený s motorom s výkonom 128 kW (174 koní).

Elektrické Suzuki eVitara príde aj s pohonom všetkých kolies (4×4)

Elektrický systém pohonu 4WD je zabezpečený dvoma nezávislými nápravami eAxles vpredu a vzadu. Okrem toho obsahuje režim Trail, ktorý umožňuje vyslobodenie z terénu brzdením pretáčajúcich sa kolies a rozdeľovaním hnacieho krútiaceho momentu na opačné pneumatiky (funkcia LSD).

Interiér Suzuki e Vitara 2025
Interiér Suzuki e Vitara | Zdroj: Suzuki

Interiéru Suzuki eVitara dominuje integrovaný displej infotainmentu a digitálneho prístrojového štítu. Na stredovej konzole nájdeme kruhový volič smeru jazdy. Výrobca sľubuje aj odolné materiály, pri čom pohľadová časť prístrojovej dosky je čalúnená syntetickou kožou a spolu s orámovaním výduchov ventilácie pôsobí až prémiovo.


Nemali by ste prehliadnuť:


Interiér Suzuki e Vitara
Interiér Suzuki e Vitara | Zdroj: Tomáš Meňuš

Kabína vozidla je vnútri celkom široká, aj zadné sedadlá poskytujú dostatok priestoru pre cestujúcich. Hoci na výšku sme sa (autor meria 190 cm) už vedeli dotýkať vlasmi stropnice, tak na dĺžku je priestoru pre nohy viac než dosť. Na tom má podiel okrem možnosti zasunúť si chodidlá pred predné sedadlá aj zadná posuvná lavica.

Objem batožinového priestoru je jej vplyvom variabilný v rozmedzí 306 až 320 litrov. Kufor je však relatívne plytký s vysokou nakladacou hranou.

boot space suzuki e vitara objem kufra
Batožinový priestor Suzuki e Vitara | Zdroj: Tomáš Meňuš

Elektroauto Suzuki e Vitara: Cena a dostupnosť

Cena Suzuki e Vitara pre slovenský trh zatiaľ nebola stanovená. Už teraz je však jasné, že sa bude predávať aj v Európe. Prvým európskym trhom na jej uvedenie sa stala Veľká Británia, kde už sú známe ceny. V kontexte nemeckej ceny jeho súrodenca Toyota Urban Cruiser však očakávame o niečo nižšiu cenovku.

Obľúbená značka predstavila svoj prvý elektromobil. Elektrické SUV Suzuki e Vitara

Filip Spevár
18.6.2025

Suzuki tento týždeň konečne oznámilo ceny svojho prvého (a dlho očakávaného) elektrického vozidla, s názvom e Vitara, ktoré sa začne predávať už v nasledujúcom mesiaci. Tento model bude k dispozícii za cenu začínajúcu na 29 999 libier (35 300 eur), pričom najvyššia cena za top verziu „Ultra ALLGRIP-e 4WD“ sa vyšplhá na 37 799 libier (44 500 eur).

Model je dostupný v dvoch hlavných výbavách, „Motion“ a „Ultra“, pričom je možné si vybrať medzi pohonom predných kolies (2WD) alebo pohonom všetkých kolies (4WD) s novým systémom ALLGRIP-e, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre tento model.

Auto je postavené na novej platforme „HEARTECT-e“ od Suzuki, ktorá hostí lítium-iónovú batériu. Zaujímavé je, že rovnaký elektrický pohonný systém bude používať aj Toyota vo svojom pripravovanom modeli Urban Cruiser, ktorý bude v podstate prebalenou e Vitarou. Cenová štruktúra e Vitara je nasledovná:

Model Cena (v prepočte z libier)
49 kWh Motion 2WD 35 199 EUR
61 kWh Motion 2WD 38 599 EUR
61 kWh Ultra 2WD 41 899 EUR
61 kWh Motion ALLGRIP-e 4WD 40 999 EUR
61 kWh Ultra ALLGRIP-e 4WD 44 199 EUR
suzuki evitara bev 2025
Suzuki e Vitara | Zdroj: Suzuki

S týmito cenami a výbavou sa javí ako silný konkurent v segmente elektrických SUV, najmä s ohľadom na schopnosť ponúknuť pohon všetkých kolies a rozsah dojazdu, ktorý ju robí praktickým a cenovo dostupným riešením pre širokú verejnosť.

Náš tip
Ako sa vyhnúť drahému zahraničnému roamingu cestou na dovolenku? U susedov nabíjate za ich domácu cenu
25. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+