MojElektromobil

Spoločnosť Suzuki Motor Corporation predstavila v talianskom Miláne svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil. Výroba Suzuki e Vitara začne už na jar 2025. Aké parametre ponúkne chystané elektrické SUV?

Dizajn Suzuki e Vitara vychádza z konceptu eVX, ktorý bol predstavený na výstave Auto Expo v Indii v januári 2023. Nepôjde však len vozidlo pre lokálny trh – japonská automobilka tvrdí, že ide o prvý globálny elektrický model. Talianske Miláno si tak ako miesto premiéry produkčnej verzie nevybrala náhodou.

suzuki-evx-concept
Oficiálne predstavenie Suzuki eVX v Indii | Zdroj: Insideevs

Exteriér sa vyznačuje výrazným dizajnom, ktorý podporujú veľké kolesá a dlhý rázvor. Model e Vitara totiž stojí na novo vyvinutej platforme „HEARTECT-e“, ktorá je určená špeciálne pre batériové elektromobily.

S pohotovostnou hmotnosťou 1,7 tony ide o relatívne ľahký elektromobil. Rozmery karosérie prezrádzajú, že vozidlo sa zaradí medzi malé SUV (B-segment). Suzuki e-Vitara dosahuje 4 275 mm na dĺžku, 1 800 mm na šírku a 1 635 mm na výšku.

2025 Suzuki e Vitara 4x4
Suzuki eVitara | Zdroj: Suzuki

V tejto kategórii nájdeme napríklad aj Fiat 600ePeugeot e-2008, či Jeep Avenger. Prémiovejšiu časť ponuky aktuálne obohatila aj Alfa Romeo Junior, ktorú sme mali možnosť pred pár dňami vyskúšať na vlastnej koži.

Elektromobil Suzuki e-Vitara: LFP Batéria

Pohonné ústrojenstvo BEV pozostáva z nápravy eAxle, ktorá integruje motor a menič spolu s lítiovo-železito-fosfátovými batériami (LiFePo). V ponuke budú dve možnosti kapacity akumulátorov, a to 49 a 61 kWh. Výrobca však neuvádza, či údaj o kapacite batérie pre Suzuki e Vitara uvádza hrubú, alebo využiteľné.

4WD Suzuki e Vitara AWD
Suzuki e Vitara príde aj s pohonom 4×4 | Zdroj: Suzuki

Verzia s pohonom prednej nápravy ponúkne dva výkonové varianty. S menším akumulátorom sa bude spájať elektromotor s výkonom 106 kW (144 koní), zatiaľ čo väčší akumulátor bude spojený s motorom s výkonom 128 kW (174 koní).

Elektrické Suzuki eVitara príde aj s pohonom všetkých kolies (4×4)

Elektrický systém pohonu 4WD je zabezpečený dvoma nezávislými nápravami eAxles vpredu a vzadu. Okrem toho obsahuje režim Trail, ktorý umožňuje vyslobodenie z terénu brzdením pretáčajúcich sa kolies a rozdeľovaním hnacieho krútiaceho momentu na opačné pneumatiky (funkcia LSD).

Mohlo by vás zaujímať:

Interiér Suzuki e Vitara 2025
Interiér Suzuki e Vitara | Zdroj: Suzuki

Interiéru Suzuki eVitara dominuje integrovaný displej infotainmentu a digitálneho prístrojového štítu. Na stredovej konzole nájdeme kruhový volič smeru jazdy. Výrobca sľubuje aj odolné materiály, pri čom pohľadová časť prístrojovej dosky vyzerá byť čalúnená syntetickou kožou.

Elektroauto Suzuki e Vitara: Cena a dostupnosť

Cena Suzuki e Vitara zatiaľ nebola stanovená. Už teraz je však jasné, že sa bude predávať aj v Európe. Uvedenie na trh v európskych krajinách, či Indii a Japonsku sa očakáva okolo leta 2025.

Náš tip
Vyskúšali sme jazdu na najlacnejšom elektromobile na našom trhu. Prvá jazda s Dacia Spring
5. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+