MojElektromobil

ZSE Drive oficiálne dnes predstavilo a otvorilo svoju najvýkonnejšiu nabíjaciu stanicu na Slovensku, ktorá je zároveň aj najvýkonnejšou nabíjacou stanicou na našom území. Okrem toho sme dozvedeli aj o plánoch, kde spoločnosť chce do konca roka vybudovať na území Slovenska až 150 ultrarýchlych nabíjacích bodov.

Na poháňanie všetkých staníc využíva ZSE Drive zelenú energiu vyrobenú malými vodnými elektrárňami na Slovensku. K zelenej budúcnosti pomôže aj pridanie prvej 400 kW nabíjacej stanice, ktorá sa bude nachádzať v areáli Empark, v Trnave. Areál doteraz slúži ako parkovisko spolu so službami ako čerpacia stanica, umývacia linka a pod.

400 kW nabíjacia stanica v Trnave
400 kW nabíjacia stanica v Trnave

Snažíme sa našim klientom ponúkať služby na úrovni 21. storočia, nechceme však zaspať na vavrínoch a stále pracujeme na zlepšovaní a rozširovaní našej produktovej ponuky. Okrem klasických pohonných hmôt ponúkame aj stále populárne LPG a plánujeme aj plničku pre autá s vodíkovým pohonom.

Peter Hájik, konateľ EMPARKU

„Bez verejných nabíjacích bodov s výkonom okolo 400 kW sa o zavádzaní elektrických nákladných vozidiel do flotíl slovenských dopravcov dá len diskutovať, resp. je obmedzené len na trasy, kde si dopravca vystačí s nabíjačkou vo vlastných priestoroch, alebo v priestoroch nakládky/vykládky tovaru a rozvozová trasa nemôže byť dlhšia ako dojazd vozidla na jedno nabitie. Preto sa veľmi tešíme, že sa ZSE Drive v spolupráci s EMPARK Trnava rozhodli ísť do takejto investície.”

„Dnes vyrábame vozidlá, ktoré nabíjame maximálne 160 kW, ale už „zajtra“ začína výroba nového modelu eActros 600, kde „rýchlosť“ nabíjania je až 400 kW, resp. až do 1000 kW, čo výrazne znižuje čas potrebný na nabitie vozidla, ale tiež zvyšuje nároky na výkon nabíjacích bodov.”

Ján Šulek, vedúci predaja nákladných vozidiel v spoločnosti Daimler Truck & Bus Slovakia

Prechodu na elektromobilitu v nákladnej doprave prispievajú aj nové zákony Európskej Únie. Tie hovoria o zabezpečení verejných nabíjacích staníc v pravidelných intervaloch, najmä na diaľniciach a vo veľkých mestách naprieč celou Európou. Až 3 600 kW nabíjacej kapacity musia poskytnúť Európske vlády pre nákladné vozidlá každých 60 km v okolí diaľníc.

Veríme, že takýchto nabíjacích bodov bude pribúdať, pretože aj toto je spôsob, akým dostať viacerých ľudí k elektromobilite. Prvá 400 kW nabíjacia stanica výrazne zjednoduší používanie najmä nákladných elektrických vozidiel, ktoré to v dnešnej dobe nemajú úplne jednoduché. Na Slovensku síce máme 350 kW nabíjacie stanice a nie jednu. Problémom však je prístup k ním, kedy kamióny a veľké nákladné autá majú smolu, pretože sú určené primárne pre osobné elektromobily.

Najvýkonnejšia nabíjacia stanica na Slovensku: Galéria

eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van sa blíži

Konferencia eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van bude pozornosť venovať aktuálnemu stavu slovenskej elektromobility v segmente nákladnej dopravy a prepravy, ale hlavne celkovým trendom, plánom a požiadavkám, ktoré bude počas najbližších rokoch do značnej miery diktovať smerovanie celého segmentu. Program otvorí kľúčové otázky o elektrifikácii vozových parkov, rozvoji nabíjacej infraštruktúry a podpore transformácie smerom k elektromobilite. Registrácia je už spustená priamo na oficiálnej stránke www.efleetdaykonferencia.sk.

Pre prvých záujemcov, ktorí sa registrujú na akciu eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van, je pripravená špeciálna Early bird cena. Namiesto 150 € (bez DPH) im bude zaúčtovaná len cena 99 € (bez DPH)*. Akcia je časovo obmedzená, takže si svoje miesto zabezpečte čo najskôr!

Náš tip
eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van prichádza. Využite špeciálnu akciu!

13. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+