Tesla Model Y je momentálne najpredávanejším elektromobilom na svete. Mimoriadne sa mu darí aj v Európe, pretože za rok 2024 sa tento model stal úplne najpredávanejším. Porazil aj spaľovacie vozidlá. Nedávno na trhu pribudol nový Long Range variant s pohonom zadných kolies, ktorý ponúka najdlhší dojazd naprieč portfóliom Modelu Y.
Tesla Model Y a aktuálna ponuka
Šéf Tesly, Elon Musk, zverejnil veľmi zaujímavú informáciu o dojazde Modelu Y vo verzii Standard Range, čiže s najkratším dojazdom, ktorý bol práve nahradený najnovším modelom. Aktuálna ponuka sa tak skladá z verzie Long Range AWD, Long Range RWD a Performance. Na tému upozornil portál Theverge.
The “260 mile” range Model Y’s built over the past several months actually have more range that can be unlocked for $1500 to $2000 (gains 40 to 60 miles of range), depending on which battery cells you have.
Working through regulatory approvals to enable this. pic.twitter.com/6d5Ntekk01
— Elon Musk (@elonmusk) May 4, 2024
100 km dojazdu navyše za 2000 USD
Tento variant, pri ktorom Tesla uvádza dojazd na úrovni 260 míľ (418 km) má k dispozícii ešte nejakú energiu navyše, ktorú bude možné odomknúť. Za poplatok bude tak možné získať 40-60 míľ (64-95 km) dojazdu. Výška poplatku by mala byť od 1500 do 2000 amerických dolárov. To, o koľko reálne bude dojazd dlhší, závisí od toho, akú batériu vozidlo používa. Novinka platí pre Modely Y Standard Range, ktoré boli vyrobené počas uplynulých mesiacov.
Mohlo by vás zaujímať:
- Začala hromadná výroba prelomových batérií. Nabíjajú sa extrémne rýchlo a majú dlhú životnosť
- Test Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC: Pohodlie pre celú rodinu
- Súťaž s NearCharger.sk: vyhrajte 3x mesačné nabíjanie Flat Safe od ZSE Drive
Toto nie je úplne prvýkrát, čo sa americká automobilka rozhodla urobiť niečo podobné. Softvérovo zamknutý dojazd mal napríklad aj Model S z roku 2016. Jeho akumulátor nemal kapacitu pôvodne deklarovaných 70 kWh, ale 75 kWh. Zákazníci si mohli za odomknutie 5 kWh batérie priplatiť sumu 3000 dolárov.
Už je to na spadnutie
Musk vo svojom vyjadrení na sociálnej sieti X (ktorú vlastní) ešte dodáva, že je potrebné doriešiť ešte nejaké detaily v rámci regulácií, aby mohol novinku oficiálne vydať a ponúknuť majiteľom pomerne výrazne si predĺžiť dojazd svojich Modelov Y.
Automobilový priemysel dnes vo všeobecnosti smeruje k riadenému prístupu k existujúcim funkcionalitám. Jedným z pekných príkladov je aj Tesla, ktorá takto dokáže odomknúť kilowatthodiny v batérii. Tesla však nie je jedinou, ktorá sa uchyľuje k podobným krokom.
Napríklad Polestar začal v roku 2022 predávať bezdrôtovú aktualizáciu na zvýšenie výkonu modelu Polestar 2, ktorá stála 1200 dolárov. Mercedes si účtoval podobnú sumu, ale v rámci predplatného, aby mal zákazník vyšší výkon a krútiaci moment v prípade modelov EQE a EQS. BMW v minulosti napríklad vyžadovalo, aby si majiteľ vozidla priplatil za funkcionalitu Apple CarPlay.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom