MojElektromobil
Michal 11. novembra 2021

Koncept modelu EQS som videl pred 2 rokmi ešte na autosalóne vo Frankfurte a som rád, že sa od produkčnej verzie v zásade moc nelíši. Novinka sa postupne dostáva aj na slovenský trh a na pár hodín som mal možnosť vyskúšať EQS na našich cestách osobne.

Mercedes Vision EQS

EQS a luxusný dizajn

Luxusný elektromobil EQS zaujme hneď na prvý pohľad, silueta vozidla má symbolizovať natiahnutý luk. Takýto tvar navyše zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla, čo prispieva k celkovej nižšej spotrebe na cestách. Na vozenie som dostal model EQS 580 4MATIC, čo je model s kapacitou batérie 107,8 kWh. Podľa papierových hodnôt by malo EQS prejsť vzdialenosť 649 km.

Či je toto reálna hodnota, to som sa snažil zistiť počas prvej jazdy. Prvá etapa išla z Bratislavy po diaľnici do Malaciek, odtiaľ sme prešli cez Studienku do Holíča, nasledovali Vrbovce, Košariská a Jablonice, odkiaľ sme sa cez Smolenice dostali do Trnavy.

Vyrážali sme s nabitým vozidlom na 99%, vtedy však dojazd ukazoval len 444 km, čo bolo spôsobené rýchlou jazdou pred nabíjaním. Po príchode do Trnavy vozidlo stále zobrazovalo dojazd 370 km. Zaujímavosťou je, že dojazdy EQS zobrazuje až dva, maximálny dojazd bol až 436 km pri šetrnej jazde.

Počas jazdenia som vyskúšal aj možnosti rekuperácia, ponúka len jeden stupeň, v režime D- zase vozidlo plachtí po ceste.

EQS 580 4MATIC je najvýkonnejšia verzia, ktorú výrobca ponúka na trhu a dosahuje maximálny výkon až 385 kW čo je 523 koní. Toto 2,7 tonové vozidlo zrýhľuje z 0 na 100 za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 210 km/hod obmedzená elektronicky.

EQS od Mercedes-EQ v Trnave | Foto: Michal Chabada

Prvá trasa merala presne 200 km a celkový čas jazdenia boli necelé štyri hodiny. Samotná jazda by trvala o hodinu menej, my sme sa však rozhodli využiť krásnu scenériu na pravidelné zastávky a odfotiť si EQS v teréne. Prvú časť cesty výrazne pršalo, čo sa tiež odrazilo na celkovej spotrebe. Tá dosiahla 23 kWh na 100 km, čo je v zásade pekná hodnota aj na štýl jazdenia, ktorý sme skúšali.

Po obednej prestávke – bez nabíjania, sme vyrazili cez Leopoldov, Dvorníky, Galantu a Tomášikovo smerom do Dunajskej Stredy. Krátka pauza v predajni Mercedes-Benz, opäť bez nabíjania. Potom sme už pokračovali po novej R7-ke smerom do Bratislavy po diaľnici. Druhý úsek mal približne 137 kilometrov a čistý čas jazdenia bol necelé dve hodiny.

Interiér EQS – ako v obývačke

Inšpiráciu pre interiér dostáva vozidlo z najvyššej triedy S. Vozidlo sme dostali vo výbave so špeciálnymi balíkmi, čo cenu základnej verzie zo 117 380 eur navýšilo až na sumu 171 756 eur s DPH. Nechýbal tak prvotriedny balík plus s vyhrievanými prednými sedadlami aj s masážnymi funkciami, svetelný pás vpredu, parkovací balík s 360-stupňovou kamerou či hyperobrazovka s multimediálnym systémom MBUX a s OLED displejom aj pred spolujazdcom.

Práve displeje sú dominantou interiéru. Pred vodičom je OLED displej s uhlopriečkou 12,3 palcov, stredný displej má úctyhodných 17,7 palcov. Počas jazdenia fungoval systém veľmi plynulo, nič nesekalo a po chvíli som si zvykol na používanie. Navigácia funguje výborne, okrem projekcie cez head-up displej, zobrazuje aj nabíjacie stanice v okolí s maximálnym výkonom nabíjania. Praktická vec pre elektromobilistov. Nechýba podpora pre Android Auto či Apple CarPlay.

EQS od Mercedes-EQ | Foto: Michal Chabada

Nabíjanie na Ionity prvý rok bezplatne

Model EQS prichádza s 11 kW palubnou nabíjačkou, za príplatok je možné dokúpiť aj výkonnejšiu verziu 22 kW. Nechýba ani DC nabíjanie, ktoré dokáže nabíjať výkonom 200 kW s technológiou 400 V / 500 A. Na otázku, prečo výrobca nesiahol rovno po technológii 800 V ako má napríklad Ioniq 5 nám bolo povedané, že sa snažia dosiahnuť lepšiu životnosť betérie.

Počas našej prvej jazdy sme nebíjať nepotrebovali, keďže plne nabité vozidlo hravo zvládlo plánovanú trasu 330 kilometrov. Pri kúpe vozidla sa však stačí zaregistrovať a nový majiteľ dostane kartičku Mercedes Me, ktorá mu umožní využívať benefit a nabíjať v sieti nabíjacích staníc Ionity zadarmo. U nás je zatiaľ stále len jedna nabíjacia stanica Ionity v Senci, avšak tento benefit využije aj pri cestovaní po Európe.

EQS zanechalo vo mne veľmi príjemné prvé dojmy a už sa v redakcii tešíme na týždňový test, kde preveríme luxusný elektromobil aj na našich trasách a posvietime si aj na krivku nabíjania.

Náš tip
Test BMW iX3: Zaujímavá spotreba a maximálne pohodlie
11. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+