MojElektromobil

Automobilka Nio úspešne dokončila výzvu s dojazdom 1 044 kilometrov, spolu s ich 150 kWh akumulátorom v reálnom teste. Tento úspech označuje najdlhší dojazd akéhokoľvek masovo vyrábaného elektrického vozidla doteraz. O správe informoval portál CNEVpost.

William Li, zakladateľ, predseda a generálny riaditeľ Nio, oznámil dokončenie tejto výzvy s konečným výsledkom 1,044 kilometrov. Udialo sa tak v noci 17. decembra. Li odštartoval svoju cestu z výmenného bodu batérií v Šanghaji o 6:32 ráno a po 14 hodinách a 1 minúte dorazil so sedanom ET7 s 150-kWh batériou do provincie Fujian o 20:33 večer.

Po 1 044 kilometroch mal ET7 v zásobe ešte 3 % nabitia alebo zostávajúci dojazd (CLTC) 36 kilometrov. Pre majiteľa spoločnosti ide o zatiaľ najväčší úspech spoločnosti v oblasti batérií a ich efektivity. O tento úspech sa podelil s používateľmi sociálnej siete Weibo.

Tento akumulátor, ktorý má momentálne najvyššiu energetickú hustotu článkov, sa môže pochváliť tiež vynikajúcou bezpečnosťou požívania. Dôležité je aj to, že všetky modely Nio, ktoré sú aktuálne v predaji môžu byť upgradované na túto 150 kWh verziu prostredníctvom systému výmeny batérií Nio, dodal Li.

nio
Zdroj: NIO

William Li počas cesty používal softvér ADAS (Advanced Driver Assistance System) spoločnosti Nio, s názvom NOP+ (Navigate on Pilot Plus), a to na 92 percentách cesty, čo predstavuje 957 kilometrov. NOP+ nielenže ukázal vynikajúcu schopnosť zmierniť stres z dojazdu, ale tiež významne prispel k zníženiu spotreby energie.

Je potrebné poznamenať, že aktuálne testovacie podmienky nie sú pre EV priaznivé, najmä vzhľadom na nedávnu chladnú vlnu v niekoľkých častiach Číny, pričom teploty v Šanghaji klesli pod 0 stupňov Celzia. Li vyrazil zo Šanghaja pri -2 stupňoch Celzia, s maximom 12 stupňov Celzia po ceste, priemernou teplotou vo vnútri vozidla 20 stupňov Celzia a zaťažením približne 190 kilogramov.

Batéria je len o 20 kg ťažšia

Model ET7 riadili po dobu 12,4 hodiny, pričom Li približne 8 hodín a viceprezident Nio Shen Fei zvyšok cesty, s výnimkou prestávok. Čínske právne predpisy vyžadujú, aby vodiči nešoférovali viac ako štyri hodiny bez prestávky alebo viac ako osem hodín za jeden deň.

Tento míľnik dosiahli s modelom Nio ET7 | Zdroj: NIO

Celková kombinovaná spotreba energie ET7 bola 13,2 kWh na 100 kilometrov, pri priemernej rýchlosti 83,9 km/h počas celej cesty. Nio predstavilo 150 kWh akumulátor pri spustení modelu Nio ET7 na udalosti Nio Day 2020 dňa 9. januára 2021. Batéria s kapacitou 150 kWh je najväčšia, ktorá sa v súčasnosti sériovo vyrába v čínskom segmente osobných automobilov. Váži 575 kilogramov, čo je o 20 kilogramov alebo 3,6 percenta viac ako 555 kilogramová batéria Nio so 100 kWh.

Náš tip
Kia EV9 dosiahla v crash testoch Euro NCAP päť hviezdičiek
18. decembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+