MojElektromobil

Ponuka a dostupnosť elektromobilov a plug-in hybridov sa každoročne zlepšuje, pribúda množstvo zaujímavých modelov, a práve z tých teraz v jedinečnej ankete Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing môžete vybrať tie najlepšie modely. Hlasovanie prebieha od 22. februára 2024 do 11. apríla 2024.

Každý úspešný hlas sa automaticky dostáva do súťaže o jednu zo série lákavých cien. Vyhrať môžete elektromobily a plug-in hybridy na víkend, prípadne na celý týždeň, vďaka čomu sa so svetom elektrických áut zoznámite v tej najlepšej možnej podobe. Nechýbajú ani ďalšie atraktívne ceny ako napríklad 365-dňové diaľničné známky či zážitkové jazdy na elektromobile Tesla Model S Plaid.

Zapojiť sa do hlasovania je veľmi jednoduché. Stačí prejsť na oficiálnu webovú stránku ankety ElektromobilRoka.sk, zvoliť Hlasovanie a vybrať vašich favoritov v jednotlivých kategóriách. V každej kategórii sú nominované iné modely, aby ani jeden nikdy nefiguroval v dvoch rozdielnych kategóriách.

V šiestich kategóriách sú nominované modely, ktoré majú oficiálne zastúpenie na Slovensku a aktuálne sa predávajú. V kategórií “Nominácia verejnosti” sú zase modely bez oficiálneho zastúpenia na Slovensku a boli nominované čitateľmi nášho portálu MôjElektromobil.sk. Posledná kategória obsahuje mobilné aplikácie, ktoré majiteľom vozidiel uľahčujú každodenný život.

Elektromobil Roka 2024 powered by ČSOB Leasing: Plug-in hybrid

Kia Niro PHEV

Veľmi zaujímavé vozidlo, ktoré je ponúkané vo viacerých motorizáciách, dokonca aj ako čistý elektromobil. Práve predchádzajúca verzia tohto elektromobilu vzbudila pozornosť, pretože ponúkla veľmi zaujímavé parametre. Nový refreshnutý model sa snaží naviazať na jeho úspech, rovnako aj v plug-in hybridnej verzii. A darí sa to celkom dobre.

Nový dizajn je zaujímavý, interiér poriadne zmodernizovaný a zostali aj výhody predchodcu, ako napríklad nízka spotreba. V tomto prípade to platí pre elektromotor aj spaľovací motor. Kia Niro PHEV dokáže na jedno nabitie prejsť až 65 km, a to a napriek tomu, že kapacita akumulátora je len 11,1 kWh. Vďačí za to samozrejme veľmi nízkej spotrebe. Vozidlo ponúka výkon 135 kW, ktorý je vzhľadom na kompaktné rozmery a nízku hmotnosť postačujúci a Kia Niro PHEV je veľmi svižným plug-in hybridom.

Náš tip
Test Kia Niro PHEV: Hľadáte nízku spotrebu? Práve ste ju našli
Zdoj: Michal Lauko

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Aj tento plug-in hybrid je dostupný v čisto elektrickej verzii. V tomto prípade je v ponuke batéria s kapacitou 17,8 kWh, čo je až polovičná hodnota v porovnaní s elektrickou verziu. A to je dosť. Automobilka uvádza elektrický dojazd na úrovni 94 kilometrov, vďaka čomu sa radí medzi plug-in hybridy s najdlhším dojazdom.

Maximálny výkon Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV je 125 kW (170 koní). Na stovku zrýchli za 9,1 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 140 km/h. Okrem štandardného AC nabíjania je v ponuke aj rýchle DC nabíjanie s výkonom 50 kW, vďaka ktorému sa akumulátor nabije na 80 percent len za 25 minút.

Volkswagen Touareg e-Hybrid

Vlajková loď od Volkswagenu v plug-in hybridnej verzii má rozhodne čo ponúknuť. Napríklad systémový výkon až 381 koní, vďaka čomu zrýchli z nuly na stovku za 5,2 sekundy. Samotný elektromotor ponúka výkon 100 kW a napájaný je akumulátorom s kapacitou 14,3 kWh. Celkové nabitie trvá približne 2,5 hodiny a výkon palubnej nabíjačky je 7,2 kW.

Volkswagen Golf eHYBRID

Klasika a jeden z najobľúbenejších modelov od Volkswagenu sa v minulosti dočkal kompletnej elektrifikácie, no teraz bojuje o vaše hlasy v kategórii plug-in hybrid. V tomto prevedení ponúka akumulátor s kapacitou 14,9 kWh, ktorý zabezpečí elektrický dojazd 68 kilometrov v meste. Kombinovaný elektrický dojazd je 61 km. Celkový výkon vozidla je 110 kW a z nuly na stovku zrýchli za 6,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je na úrovni 225 km/h.

Volkswagen Arteon Shooting Brake eHYBRID

Aj dizajnový a obľúbený Arteon ponúka Volkswagen v konfigurácii s nabíjateľnou batériou a elektrickým pohonom. Ponúka benzínový motor s výkonom 115 kW, ktorý je doplnený o 85 kW elektromotor.  Maximálna rýchlosť vozidla je 220 km/h a na jedno nabitie dokáže prejsť 60 kilometrov.

Volkswagen Tiguan eHYBRID

Celosvetovo najpredávanejší model Volkswagenu prichádza v tretej generácii, ktorá nezabúda ani na plug-in hybridný pohon. Nový Volkswagen Tiguan stojí na modulárnej platforme MQB evo, pričom množstvo technológií zdieľa s novým Passatom. Nový Tiguan  bude v plug-in hybridnej verzii dostupný s výkonom 150 alebo 200 kW. Výrazný posun nastal v prípade kapacity batérie a dojazdu.

Kapacita batérie narástla z pôvodných 13 kWh na 19,7 kWh a čisto elektrický dojazd sa vyšvihol z 50 na 100 kilometrov. Vďačí za to aj silne prepracovanej aerodynamike – koeficient odporu vzduchu medzigeneračne klesol z hodnoty 0,33 na 0,28. Za zmienku stojí, že donedávna bol za štandard pri plug-in hybridných modeloch považovaný dojazd na úrovni 50 kilometrov, koncern Volkswagen však v ostatnej dobe predstavuje modely so 100 km dojazdom.

Náš tip
Plug-in hybrid Volkswagen Tiguan: Nová generácia prekvapí dojazdom. Poznáme cenu
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Passat eHYBRID

Najnovší Passata sa môže v prvom rade pochváliť elektrickým dojazdom až 100 km. Práve toto číslo bude asi v budúcnosti akýmsi štandardom, dnes sa zaň považuje 50 km. Taktiež ponúka DC nabíjanie s výkonom 50 kW, čo tiež nie je v kategórii plug-in hybridov štandardom. Nabitie 19,7 kWh batérie z 10 na 80 % má trvať približne 25 minút. Novinkou je aj zvýšenie výkonu palubnej nabíjačky z 3,6 kW na 11 kW. V tomto prípade má nabíjanie trvať asi 2 hodiny.

Plug-in hybridné verzie s označením eHybrid sú dostupné s výkonom 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Štandardom je 7-stupňová automatická prevodovka DSG. Medzi veľké novinky patrí nová generácia adaptívnych tlmičov DCC. Tá je pre modely tejto triedy dostupná prvýkrát. Nechýbajú nové maticové svetlá IQ.LIGHT LED, nový informačno-zábavný systém, head-up displej či aktívne asistenčné systémy pri parkovaní.

Opel Grandland GSe

Opel Grandland GSe je plug-in hybridné SUV, ktoré sa pýši dynamikou, štýlovosťou a zdatnosťou. Vozidlo využíva kombináciu 1,6-litrového zážihového motora s dvomi elektromotormi. Dokopy dosahujú výkon až 221 kW / 300 koní. Vozidlo sa môže pochváliť pohonom všetkých štyroch náprav, dobrou trakciou či výborným rozjazdom z miesta.

Grandland GSe dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximálne dokáže ísť rýchlosťou 235 km/h. Na čisto elektrický výkon však dosiahnete najviac 135 km/h, čo bohato vystačí bežnému používateľovi. Batéria má kapacitu 13,2 kWh, čo zabezpečí až 50 km jazdy na elektrický pohon.

Opel

Opel Astra ST Electric

V rámci PHEV Astry je k dispozícii jedna motorizácia. Vozidlo ponúka 1,6-litrový spaľovací motor s výkonom 110 kW (150 koní), ktorý je doplnený o elektromotor s výkonom 81,2 kW (110 koní). Celkový systémový výkon je 133 kW (180 koní). Prevodovka je 8-stupňová automatická, palivo benzín.

Vo vnútri sa nachádza akumulátor s kapacitou 12,4 kWh. Kapacita je pomerne malá, no vzhľadom na výbornú spotrebu dosahuje Astra elektrický dojazd na úrovni približne 60 km. V základe tu máme palubnú nabíjačku s výkonom 3,7 kW, čiže absolútny základ a niečo, čo by som v roku 2023 už naozaj nechcel vidieť. Našťastie, za príplatok 500 eur dostanete dvojnásobný výkon.

Opel Astra GSe

Na jedno nabitie batérie dokáže Opel Astra GSe prejsť približne 45 kilometrov a dobíjanie bude trvať z 0% na 100% 2h 10 minút za použitia 7,4 kW AC nabíjačky. Vozidlo ponúka výkon 225 konských síl, keď svoje sily spoja 1,6-litrový benzínový motor a elektrický motor – čo je nárast o 45 koní oproti bežnému PHEV s 180 konskými silami.

Náš tip
Test Opel Astra GSe: Ohúri v každom smere
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

BMW XM

Poriadna dávka luxusu a výkonu za poriadne vysokú cenu. Presne takéto je plug-in hybridné SUV BMW XM. Majestátnosť a veľkosť z neho doslova srší, a to ešte predtým, ako zistíte, čo sa skrýva pod kapotou. Spomedzi plug-in hybridov má tento kolos jeden z najväčších akumulátorov s kapacitou 25,7 kWh, no bez možnosti DC nabíjania. Palubná nabíjačka ponúka výkon 7,4 kW.

BMW XM je vybavený spaľovacím motorom s objemom 4,1 litra, ktorý je doplnený o elektromotor. Celkový systémový výkon je úctyhodných 653 koní. V praxi to znamená, že z nuly na stovku zrýchli za 4,3 sekundy.

Náš tip
BMW XM: Drahý, výkonný a majestátny plug-in hybrid | Prvá jazda

Jeep Compass 4xe

Tento plug-in hybrid ponúka elektrický dojazd na úrovni 50 kilometrov, kombinovaná jazda stačí na spotrebu paliva na 2,1 litra/100 km podľa WLTP. Nabíjanie batérie trvá len dve hodiny, v prípade využitia domácej zástrčky sú to 4 hodiny. Štandardná výbava všetkých modelov Plug-In Hybrid zahŕňa 8,4” dotykový displej Uconnect s navigáciou a funkciou zrkadlenia smartfónu, easyWallbox a dobíjací kábel pre domáce nabíjanie či systém Select Terrain pre ešte lepšie jazdné vlastnosti v teréne.

Jeep Renegade 4xe

O niečo lacnejší model v porovnaní s Compass 4xe, avšak čo sa týka parametrov elektrického pohonu, tie sú veľmi podobné. To znamená, že batéria sa dokáže nabiť na 2 hodiny a jej kapacita vystačí na 50 kilometrov dojazdu.

Garantovaný pohon 4×4 v kombinácii s elektromotorom a výkonom až 240 koní má ponúknuť všetko potrebné pre poriadne dobrodružstvo aj na kostrbatých trasách. K dispozícii je viacero jazdných režimov. Jeep spomína hybridný, elektrický alebo batériu šetriacu „E-save“ režim. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 7,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť v čisto elektrickom režime dosahuje 130 km/h a v hybridnom režime 200 km/h

Jeep

Jeep Wrangler 4xe

Plug-in hybrid do terénu s veľmi zaujímavými parametrami. Celkovo ponúka výkon 380 konských síl a elektrický dojazd na úrovni 53 kilometrov. Maximálna rýchlosť v elektrickom režime je 130 km/h a nabíjanie trvá približne 3 hodiny. Z nuly na stovku zrýchli za 6,4 sekundy. Samotný elektromotor ponúka výkon 107 kW a samozrejmosťou je náhon na obe nápravy.

Jeep Wrangler 4xe | Foto: Jeep

Alfa Romeo Tonale

Tento model sa vyrába vo viacerých motorizáciách, jednou z nich je aj plug-in hybrid. Ponúka pohon všetkých kolies a podľa automobilky je najefektívnejším modelom v segmente C-SUV. V meste dokáže na jedno nabitie prejsť 82 kilometrov, kombinovane je to 69 km. Palubná nabíjačka ponúka výkon 7,4 kW a plné nabitie trvá približne dve a pol hodiny.

Systémový výkon tohto vozidla je slušných 206 kW (280 koní). Motory to majú pekne rozdelené. Prednú nápravu poháňa spaľovací agregát, zatiaľ čo zadnú nápravu elektromotor. Ten má výkon 90 kW. Akumulátor vo vnútri ponúka kapacitu 15,5 kWh.

Volvo XC60 Recharge

Zástupca segmentu SUV s dobrými parametrami. Napríklad v meste dokáže na jedno nabitie prejsť až 99 km čisto na elektrický pohon, kombinovaný elektrický dojazd je 81 km. Batéria ponúka hrubú kapacitu 19 kWh. Zaujímavé je to z pohľadu výkonu, k dispozícii sú dva varianty.

Ten menej výkonný má až 350 koní a na stovku zrýchli za 5,7 sekundy. Výkonnejší model ponúka až 455 koní a na 100 km/h sa dostane za 4,9 sekundy.

Náš tip
Test Volvo XC60 Recharge: Čo ukázalo toto SUV po facelifte?
test Volvo XC60 Recharge
Volvo XC60 Recharge | Zdroj: Filip Spevár

Volvo XC90 Recharge

Volvo XC90 Recharge súťaží v prémiovom segmente SUV, o čom svedčí samozrejme aj jeho vyššia cena. Avšak rozhodne má čo ponúknuť. Či už kvalitné materiály alebo pohodlné zvezenie. Dobre je na tom aj z pohľadu vlastností týkajúcich sa elektromobility. Automobilka udáva elektrický dojazd na úrovni 73 km, čo je slušný nadštandard.

Celkový výkon vozidla je 455 koní, takže je poriadne svižné a rýchle. Na stovku dokáže zrýchliť za 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 180 km/h. Výkon palubnej nabíjačka je 6,6 kW a plné nabitie akumulátora s kapacitou 18,6 kWh trvá tri hodiny.

Hyundai TUCSON Plug-in Hybrid

Hyundai Tucson PHEV je plug-in hybridné SUV, ktoré kombinuje efektívny elektrický výkon s všestrannosťou benzínového motora. Je vybavený 13,8 kWh lítium-iónovou polymérovou batériou, ktorá poskytuje elektrický dojazd približne 51 km.

Tucson PHEV je vybavený 1,6-litrovým štvorvalcovým motorom GDI, ktorý spolupracuje s elektromotorom a poskytuje kombinovaný systémový výkon 261 koní. SUV ponúka pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku pre plynulú jazdu. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 8,2 sekundy a maximálne dokáže ísť rýchlosťou 191 km/h.

Hyundai Tuscon PHEV TEST
Hyundai Tucson PHEV | Zdroj: Radovan Hlôška

Citroën C5 Aircross PHEV

Priestranné a štýlové SUV je vybavené elektromotorom s výkonom 81,2 kW a akumulátorom s kapacitou 13,2 kWh, vďaka čomu pri čisto elektrickej jazde s nulovými emisiami dokáže prejsť až 64 kilometrov. Na nabíjanie je pripravená palubná nabíjačka s voliteľným výkonom 7,4 kW. To znamená, že plné nabitie akumulátora je otázkou približne 2 hodín.

Okrem elektromotora je k dispozícii aj 180-koňový benzínový PureTech motor s elektrifikovanou 8 stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 Aisin. Kombinovaný výkon tohto riešenia dosahuje až 225 koní s krútiacim momentom 360 Nm.

Náš tip
TEST Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid: Svižné mestské SUV
Citroen C5 Aircross PHEV | Zdroj: Michal Lauko
Zdroj: Filip Spevár

Citroën C5 X PHEV

Akumulátor s kapacitou 12,4 kWh nepatrí medzi najväčšie. Dokonca medzi plug-in hybridmi ide o podpriemer. Avšak udávaný dojazd na jedno nabitie na úrovni 55 km vyzerá na papieri viac než sľubne. V základe je 3,7 kW palubná nabíjačka, za príplatok je možné dostať dvojnásobný výkon. Batéria sa vďaka tomu plne nabije približne za dve hodiny. Spaľovací motor ponúka výkon 180 koní, elektromotor pridáva ďalších 110. Celkový systémový výkon je 165 kW (225 koní).

Náš tip
Test Citroen C5 X PHEV: Keď na komforte záleží

DS7 E-TENSE PHEV 4×4 360k

DS 7 patrí medzi najúspornejšie vozidlá vo svojej triede, a to najmä vďaka svojej nízkej hmotnosti. Dokazuje to aj skutočnosť, že 14,2 kWh batéria poskytuje podľa kombinovaného cyklu WLTP dojazd s nulovými emisiami do vzdialenosti až 63 kilometrov. Doba nabíjania na 7,4 kW nabíjačke je približne dve hodiny. Pri zvolení klasickej domácej zásuvky je na nabitie potrebných 7 hodín. Ako už jeho názov napovedá, vozidlo ponúka celkový výkon 360 konských síl.

DS7 Crossback E-Tense Salón Elektromobilov 2021
DS7 Crossback E-Tense | Zdroj: DS

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid

Absolútne najdrahší plug-in hybrid od prémiovej automobilky,  za ktorý môžete hlasovať v ankete Elektromobil Roka. Tento blesk ponúka celkový výkon 500 kW (680 koní), z nuly na stovku zrýchli len za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 315 km/h. Takže áno, ide o poriadne športové a nadupané auto. Samotný elektromotor ponúka výkon 140 kW (190 koní) a elektrický dojazd je na úrovni približne 90 km.

porsche panamera hybrid
Porsche Panamera E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Honda CR-V

CR-V s plug-in technológiou dokáže v elektrickom režime prejsť 81 km a batéria sa bude schopná nabiť z 0 na 100 % kapacity za približne 2,5 hodiny. Šiesta generácia modelu Honda CR-V je prvým vozidlom značky, ktoré je systémom a asistentom vodiča, ktorý eliminuje mŕtve uhly okolo vozidla a ďalej prispieva k predchádzaniu kolízií znížením záťaže pre vodiča. Spaľovací motor ponúka výkon 148 koní, ku ktorému sa pridáva elektromotor s výkonom 184 koní. Na stovku zrýchli toto vozidlo za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je 194 km/h.

Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

Variant Sport Engineered prináša v porovnaní s klasickou verziou 508-čky v prvom rade vyšší výkon spaľovacieho motora. Konkrétne 147 kW. K nemu sa pridáva elektromotor s výkonom 81 kW. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h už za 5,2 sekundy, 1000 metrov s pevným štartom zvládne za 24,5 sekundy.

Batéria s kapacitou 11,5 kWh zabezpečí WLTP dojazd do 42 kilometrov. Bez zmeny zostáva aj nabíjacia sústava, ktorá bude v základe s 3,7 kW palubnou nabíjačkou a za príplatok môžete získať 7,4 kW palubnú nabíjačku.

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW | Zdroj: media.stellantis.com

Ford Kuga Black Edition PHEV

Jedno z najpredávanejších a najobľúbenejších PHEV v Európe. Jeho celkový dojazd na čisto elektrický pohon sa pohybuje v rozmedzí 57 až 67 km v cykle WLTP a spotreba energie od 14,4 do 15,9 kWh/100 km (WLTP). Elektromotor ponúka výkon 97 kW, energiu čerpá z batérie s kapacitou 14,4 kWh.

Zdroj: Ford

Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+

Základom športového jazdného zážitku tohto PHEV je 3,0-litrový radový šesťvalcový turbomotor. Dosahuje výkon 330 kW (449 k), čo je o 10 kW (14 k) viac ako predtým. Radový šesťvalcový motor je skombinovaný s elektrickým strojom s výkonom 100 kW, s trakčným akumulátorom s kapacitou 31,2 kWh a s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Systémový výkon 400 kW (544 k) a maximálny systémový krútiaci moment 750 Nm umožňujú dosahovať pôsobivé hodnoty jazdného výkonu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Čisto elektrický pohon umožňuje dosiahnuť rýchlosť maximálne 140 km/h. Na nabíjanie striedavým prúdom je vozidlo vybavené nabíjačkou s výkonom 11 kW a na slovenskom trhu je sériovo k dispozícii aj rýchlonabíjačka na jednosmerný prúd s nabíjacím výkonom 60 kW. Vďaka tomu možno akumulátor asi za 20 minút nabiť z 10 % na 80 %.

Náš tip
Mercedes-AMG GLE 53: Luxusný plug-in hybrid s dojazdom takmer 100 km
Mercedes-Benz

Mitsubishi Eclipse Cross 4×4

Automobilka tento model predstavuje ako cenovo dostupný elektromobil. Poteší zaujímavým dizajnom a komfortom vo vnútri, no ponúka aj zaujímavé parametre. Má napríklad dva elektromotory s výkonom 60 kW (predný) a 70 kW (zadný). Tie dopĺňajú spaľovací motor s výkonom 98 koní. Celkový systémový výkon je 138 kW (188 koní).

Vozidlo zrýchli z nuly na stovku za 10,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 162 km/h. Batéria má kapacitu 13,8 kWh a poteší prítomnosť rýchleho DC nabíjania prostredníctvom CHADEMO konektora.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV TEST
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV | Foto: Radovan Hlôška

Mitsubishi ASX

Plug-in hybridné prevedenie tohto vozidla je vrcholom ponuky. Benzínový atmosféricky plnený motor s objemom 1,6 litra sa spája s dvojicou elektromotorov, k čomu sa pridáva akumulátor s kapacitou 10,5 kWh. Pri čisto elektrickej jazde v meste dojazd dosahuje hranicu až 62 kilometrov. Plné nabitie batérie na otázkou 3 hodín. Na tento účel je možné využiť aj bežnú domácu zásuvku.

Lexus RX 450h+

Akumulátor s kapacitou 18,1 kWh patrí medzi tie väčšie. Výkon palubnej nabíjačky je 6,6 kW, takže plné nabitie trvá 2 a pol hodiny. Výrobca uvádza elektrický dojazd na úrovni 65-90 km, nám sa v teste podarilo dosiahnuť presne 90 kW, čo je vysoký nadštandard. Vozidlo ponúka celkový výkon 306 koní a z nuly na stovku zrýchli za 7 sekúnd.  Spaľovací motor má výkon 136 kW (185 koní). Elektromotor ponúka ďalších 134 kW (182 koní). Maximálna rýchlosť je rovných 200 km/h.

Náš tip
Test Lexus RX 450h+: Keď sa maximálne pohodlie snúbi s efektivitou
test Lexus RX 450h+
Lexus RX 450h+ | Zdroj: Mirec Schwamberg

Lexus NX 450h+

Tento plug-in hybrid kombinuje 2,5-litrový benzínový motor s elektromotorom. Celkový systémový výkon je na úrovni veľmi slušných 306 koní a z 0 na 100 km/h vďaka tomu zrýchli za 6,3 sekundy. Maximálna rýchlosť v elektrickom režime činí 135 km/h.

Lexus NX 450h+
Zdroj: Lexus

Toyota Prius

Úplne nová Toyota Prius v plug-in hybridnej verzii hrá v prvom rade na city. Agresívne tvary a nízky profil dávajú pocit poriadneho výkonu a vozidlo vyzerá naozaj veľmi atraktívne. Dizajn je umocnený aj príjemným interiérom, ktorého dominantou je obrovský displej infotainmentu.

Vo vnútri sa nachádza štvorvalcový spaľovací motor s výkonom 122 kW, ktorý je doplnený o 120 kW elektromotor. Celkový systémový výkon je 164 kW (223 koní). To zabezpečí zrýchlenie z nuly na stovku len za 6,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 177 km/h. Batéria s kapacitou 13,6 kWh ponúkne elektrický dojazd 70 kilometrov.

Seat Tarraco

Nový Seat Tarraco ponúka ako plug-in hybrid aj čisto elektrickú jazdu. V prípade potreby pomôže spaľovací motor, ktorý zabezpečí lepšiu dynamiku, prípadne v čase, kedy nie je batéria dostatočne nabitá. Tá má kapacitu 13 kWh, z čoho je 10,4 kWh využiteľných. Dojazd na jedno nabitie je 53 kilometrov a vozidlo ponúka výkon 154 koní.

SEAT Tarraco e-HYBRID | Foto: SEAT

Cupra Leon

Elektrifikovaný Leon prichádza s batériou, ktorá má kapacitu 12,8 kWh a zabezpečí elektrický dojazd na úrovni 54 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 225 km/h. Spaľovací motor má výkon 110 kW, celkový systémový výkon je 180 kW. Plné nabitie batérie trvá približne 3,5 hodiny.

CUPRA Leon plug-in hybrid | Foto: Radovan Hlôška

Cupra Formentor eHybrid

Formentor vo verzii plug-in hybrid ponúka celkový výkon 180 kW (245 koní). Samotný elektromotor má výkon 85 kW. Batéria ponúka kapacitu 12,8 kWh a elektrický dojazd 54 kilometrov. Formentor stavil v prvom rade na sofistikovaný dizajn a výnimočne hladké línie. Nechýba dynamický zadný spojler s jemnejšou prednou časťou a väčšími otvormi pre prívod vzduchu.

Organizátor

20. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+