MojElektromobil

Celosvetovo najpredávanejší model Volkswagenu prichádza v tretej generácií, ktorá nezabúda ani na plug-in hybridný pohon. Nový Volkswagen Tiguan stojí na modulárnej platforme MQB evo, pričom množstvo technológií zdieľa s nedávnom predstaveným Passatom.

Plug-in hybridné prevedenie modelu Volkswagen Tiguan nie je novinku. Ten bol dostupný aj pri predošlej generácií predstavenej v roku 2020 pod označením eHybrid. Nový Tiguan  bude v plug-in hybridnej verzii dostupný s výkonom 150 alebo 200 kW. Výrazný posun nastal v prípade kapacity batérie a dojazdu.

Zdroj: Volkswagen

Kapacita batérie narástla z pôvodných 13 kWh na 19,7 kWh a čisto elektrický dojazd sa vyšvihol z 50 na 100 kilometrov. Vďačí za to aj silne prepracovanej aerodynamike – koeficient odporu vzduchu medzigeneračne klesol z hodnoty 0,33 na 0,28. Za zmienku stojí, že donedávna bol za štandard pri plug-in hybridných modeloch považovaný dojazd na úrovni 50 kilometrov, koncern Volkswagen však v ostatnej dobe predstavuje modely so 100 km dojazdom – Škoda Kodiaq a Škoda Superb.

Batériu je možné nabíjať cez palubnú AC nabíjačku s výkonom 11 kW, no nechýba ani podpora DC nabíjania s výkonom 50 kW, kedy má nabíjanie z 10 na 80 % trvať 25 minút.

Zdroj: Volkswagen

Dominantou interiéru je 15-palcová dotyková obrazovka s upraveným rozhraním pre jednoduché ovládanie. Volkswagen spomína aj špeciálnu antireflexná úprava a odtlačkom prstov. Podobne ako pri spomínaných modeloch Škoda, aj nový Tiguan dostáva variabilný otočný ovládač s displejom v stredovej konzole pre ovládanie hlasitosti a jazdných režimov.

Zdroj: Volkswagen

Veľkou novinkou sú matrixové svetlá IQ.LIGHT HD odvodené od prémiového modelu Volkswagen Touareg, ktoré Tiguan dostáva vôbec prvýkrát. Svetlá zložené z tisícok mikro LEDiek (19 200 na jedno svetlo) majú poskytovať ideálny rozhľad bez toho, aby oslňovali ostatých účastníkov premávky. Taktiež sú schopné premietať animácie a rôzne obrazy.

Zdroj: Volkswagen

Ďalšou zaujímavosťou sú nové dvojventilové tlmiče adaptívneho podvozka DCC Pro v kombinácii s elektronickým systémom pre neustále vyhodnocovanie podmienok na ceste a pre každé koleso vypočítava ideálny pomer tlmiacej sily. Súčasne ovláda stabilizačný systém, uzávierky diferenciálu a ďalšie technické nastavenia vozidla. Narásť mal aj objem batožinového priestoru, konkrétne o 37 litrov na novú hodnotu 652 litrov.

Volkswagen Tiguan: Cena a dostupnosť

Najnovšia generácia Volkswagen Tiguan v plug-in hybridnej verzii bude na Slovensku dostupná od apríla 2024. K dispozícii bude v štyroch stupňoch výbavy za cenníkové ceny:

  • Volkswagen Tiguan PHEV Limited za 43 890 €
  • Volkswagen Tiguan PHEV Life za 43 690 €
  • Volkswagen Tiguan PHEV Elegance za 48 590 €
  • Volkswagen Tiguan PHEV R-Line za 48 690 €

Volkswagen ohlásil aj špeciálny bonus vo výške 2 000 €, ktorý je platný nové zákaznícke iba pre priameho spotrebiteľa v počte jedného vozidla na jednu fyzickú alebo právnickú osobu v jednom kalendárnom roku.

Sériová výbava okrem iného obsahuje rádio Ready2Discover, 12,9″ farebný dotykový displej, Digital Cockpit Pro – LCD prístrojový panel, parkovací asistent Park Assist, predné a zadné parkovacie senzory, cúvaciu kameru Rear Assist, adaptívny tempomat, App-Connect Wireless (Apple Carplay / Android Auto) a automatickú 3-zónovú klimatizáciu Climatronic.

Veľmi zaujímavá vyzerá byť ponuka verzie Limited, ku ktorej je dodávaná dodatočná akciová výbava v hodnote 4 330 €. Obsahuje LED Matrix adaptívne predné svetlomety s automatickým natáčaním do zákruty, predné svetlá do zlého počasia, LED osvetlenie mriežky chladiča, 3D LED zadné svetlá, bezkľúčové otváranie Keyless Access. bezdotykové otváranie a zatváranie dverí batožinového priestoru gestom Easy Open&Close, alarm s kontrolou vnútorného priestoru, senzorom proti odtiahnutiu, akustické okná, vzadu stmavené, disky z ľahkej zliatiny 17″ Venezia a metalízu.

Náš tip
Toto je nový Hyundai SANTA FE: Robustný dizajn a viac priestoru
9. januára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+