MojElektromobil

Peugeot sa tento rok pustil do elektrifikácie svojich modelov. Už teraz môžeme v ponuke nájsť napríklad plug-in hybridnú 3008 či čisto elektrický Peugeot e-208 a e-2008. Do roku 2023 by však mal byť každý model dostupný aj vo verzii s elektrifikovanou pohonnou jednotkou.

Vyššia cena? Aj tak ušetríte

Peugeot sa nebojí ísť naplno do vývoja nových elektromobilov či plug-in hybridných vozidiel. To síce priamo nepíšu, no fakt, že o tri roky má byť celá ich ponuka elektrifikovaná niečo naznačuje. Neočakávame, že by do troch rokov priniesli každému modelu čisto elektrický ekvivalent, no taktiež je možné predpokladať, že ponuka elektromobilov a plug-in hybridov sa prirodzene rozrastie. Pomôcť tomu môže aj nižšia cena, ktorá v súčasnosti môže byť jeden z hlavných faktorov, prečo sa elektromobily nepredávajú vo vyššej miere.

Peugeot sa aj preto rozhodol informovať, že aj napriek vyššej cene elektromobilu alebo plug-in hybridu môžete v konečnom zúčtovaní pár stoviek eur ušetriť. Podľa ich výpočtov, ak si kúpite elektrickú e-208 a váš ročný nájazd sa pohybuje na úrovni cca 16 000 kilometrov, pri porovnaní so štandardnou 1.2 PureTech 100 EAT8 môžete ročne ušetriť až 216 €. Do tejto sumy Peugeot počíta ako cenu vozidla, tak aj prevádzkové náklady v podobe paliva, servisu, daň či dobu používania a podobne.

Peugeot 508 Plug-in hybrid nabíjanie
Peugeot 508 ako plug-in hybrid podporuje AC nabíjanie

Protiargumentom môže byť nízky nájazd, no tu Peugeot odpovedá modelom 508 Hybrid či 508 SW Hybrid, ktoré porovnáva s benzínovým modelom 508 1.5 BlueHDi 130. Ak s autom najazdíte cca 130 000 kilometrov za štyri roky, mesačne môžete ušetriť približne 209 eur pri porovnaní s klasickou verziou 508 Hybrid a 170 € v prípade SW verzie.

 

Konkurencia a ako je to naozaj?

Peugeot vstupuje do vôd, v ktorých je momentálne veľká konkurencia, no ponúkanými modelmi príliš nevybočuje z radu a drží sa štandardov, ktoré môžeme vidieť aj u iných značiek. Elektrická e-208 či e-2008 zdieľajú veľmi podobné parametre a ich WLTP dojazd sa pohybuje okolo hranice 300 kilometrov. To je hodnota, ktorú dosahuje väčšina aktuálnych modelov, a to aj z rôznych kategórií.

Ak vynechám koncernové značky, menšie a lacnejšie Cititgo-e a e-Up dokáže poskytnúť podobný dojazd, aj keď tu očakávajte menej miesta a chudobnejšiu výbavu. V podobnej cenovej relácii a s rovnako veľkou batériou je aj Renault Zoe, ktorý už môže byť priamou konkurenciou. Hyundai či KIA vo viacerých ohľadoch vyhrávajú, no najmä v spotrebe a finálnom dojazde. Pár eur si však budete musieť priplatiť. Z hľadiska ceny je Peugeot bezpochyby nastavený dobre, aj keď stále nejde o sumu, ktorá by zaujala masy.

Pri plug-in hybridoch je konkurencia výraznejšia. Tam sa väčšina automobiliek drží veľmi podobných hodnôt, no elegantnejší Mercedes-Benz vyčnieva z radu a prináša atraktívnejšie kusy, aj keď, podľa očakávaní, s o niečo vyššou cenou. Čo sa týka nákladov na prevádzku, tie vie výrazným spôsobom ovplyvniť spôsob nabíjania vozidla. Ak si auto dokážete nabiť doma, cena za elektrickú energiu je násobne nižšia ako v prípade benzínu či nafty. Servisné a ďalšie prevádzkové náklady taktiež môžu byť nižšie, no sú veľmi individuálne.

2. júla 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+