MojElektromobil

Elektrické dodávky na Slovensku už dlhodobo majú svoje miesto vo flotilách. Najviac sa osvedčili doručovacím spoločnostiam, ktoré ich využívajú na tzv. „last mile delivery“. Nehovoríme teda o diaľkovej preprave, ale o doručovaní z depa koncovému klientovi.

V roku 2025 však prišli na trh nové či inovované modely, ktoré dokážu pokryť aj diaľkovú prepravu. Niektoré modely totiž vedia ponúknuť dojazd viac než 400 kilometrov.

Nové európske regulácie priniesli výhody pre elektrické ľahké úžitkové vozidlá

Navyše na Európskej úrovni bola schválená nová regulácia, ktorá umožňuje držiteľom vodičského oprávnenia kategórie B (do 3,5 tony) v prípade elektrických dodávok jazdiť aj s vozidlom s celkovou hmotnosťou do 4 250 kg.

Stellantis H2 vodikove dodavky
Modelová paleta stredných dodávok | Zdroj: Stellantis

Cieľom tejto novinky malo byť zvýhodnenie elektrických vozidiel, ktoré z dôvodu ťažkých akumulátorov poskytovali nižšie užitočné zaťaženie. Po prijatí tejto úpravy tak niektorých prípadoch elektrická verzia dokonca disponuje vyššou nosnosťou než klasická naftová dodávka.

Aké elektrické dodávky sú dostupné na slovenskom trhu?

Nie je ich vôbec málo, a preto sme ich roztriedili do troch tradičných kategórii. Zaujímavosťou je, že každá z kategórii má približne rovnomerné zastúpenie po 10 modelov.


Nemali by ste prehliadnuť:


Malé elektrické dodávky dostupné na Slovensku v roku 2025

Medzi malými dodávkami nájdeme vozidlá s nosnosťou do 1 tony. Svojimi rozmermi sa pohybujú približne na úrovni rodinných osobných vozidiel. Vďaka tomu umožňujú jednoduché manévrovanie v meste. Praktický tvar karosérie však zaručuje podstatne väčší úložný priestor.

Renault Kangoo Van E-Tech
Renault Kangoo Van E-Tech | Zdroj: Redakcia

Ide o vozidlá, ktoré sú najčastejšie vyhľadávané živnostníkmi – napríklad remeselníkmi, či poruchovými službami. Základná cena týchto elektrických úžitkových vozidiel sa pohybuje okolo 30 tisíc eur.

Za uplynulý rok došlo k modernizácii súrodencov z koncernu Stellantis, ktorí teraz namiesto dojazdu 275 km ponúknu hodnotu okolo 330 kilometrov. Úplnou novinkou v ponuke je potom Ford E-Transit Courier, ktorý s výnimkou čínskeho BYD prichádza s najnižšou cenovkou.

Značka a model Kombinovaný dojazd (WLTP) Cena od (bez DPH)
BYD ETP3 233 km 19 990 €
Citroen E-Berlingo Van 330 km 28 390 €
Fiat E-Doblo Van 340 km 28 690 €
Ford E-Transit Courier 293 km 23 990 €
Mercedes-Benz eCitan 290 km 37 792 €
Nissan Townstar EV Van 286 km 33 656 €
Opel Combo Van Electric 300 km 26 540 €
Peugeot E-Partner Furgon 330 km 26 970 €
Renault Kangoo Van E-Tech 300 km 31 700 €
Toyota ProAce City EV 330 km 28 600 €

Stredné elektrické dodávky dostupné na Slovensku v roku 2025

Ľahké úžitkové vozidlá, ktoré poskytujú väčšiu prepravnú kapacitu, či vyššiu nosnosť, môžeme zaradiť do kategórie stredných dodávok. Tie už vedia poskytnúť aj solídny dojazd.

Popri tradičných modeloch odvodených od spaľovacích súrodencov tu nájdeme aj Volkswagen ID. Buzz, ktorý bol vytvorený výlučne ako elektromobil a poskytuje možnosť voľby pohonu zadnej nápravy alebo 4×4.

Kia PV5 | Zdroj: KIA

Onedlho aj na slovenský trh pribudne nová generácia obľúbeného modelu Volkswagen Transporter, ktorá bude historicky po prvý raz dostupná aj ako čistý elektromobil, či plug-in hybrid. Horúcou novinkou je potom Kia PV5, ktorá prichádza ako úplne nový model v ponuke s atraktívnou cenovkou pod 30-tisíc eur, či ešte lacnejší Farizon V6E.

Značka a model Kombinovaný dojazd (WLTP) Cena od (bez DPH)
Citroen E-Jumpy Furgon 224 km / 350 km 35 990 €
Farizon V6E 195 km 19 999 €
Fiat E-Scudo Van 230 km / 347 km 36 290 €
Ford E-Transit Custom Van 325 km 39 390 €
Kia PV5 297 km / 416 km 29 748 €
Mercedes-Benz eVito 307 km 58 054 €
Opel Vivaro Van Electric 224 km / 352 km 33 750 €
Peugeot E-Expert Furgon 224 km / 350 km 25 590 €
Renault Trafic Van E-Tech 240 km 37 500 €
Toyota ProAce EV 230 km / 350 km 37 000 €
Volkswagen ID. Buzz Cargo 333 / 456 km 39 900 €

Veľké elektrické dodávky dostupné na Slovensku v roku 2025

V prípade veľkých elektrických dodávok sa už častokrát pohybujeme na hranici kategórie N1 a N2. Ako sme spomenuli, niektoré vozidlá je možné zvoliť aj v 4,25 tonovej verzii, ktorú je možné viesť s vodičským oprávnením kategórie B.

Test Renault Master E-Tech Electric Furgon Van EV87 2025
Renault Master E-Tech | Zdroj: Michal Lauko

Tieto najväčšie ľahké úžitkové vozidlá vďaka svojim rozmerom ponúknu aj akumulátory s najväčšou kapacitou. Práve tento rok prišlo na trh viacero modelov, ktoré dokážu ponúknuť aj dojazd vysoko cez 400 kilometrov. Tým sa otvárajú dvere pre širšie využitie elektrických dodávok.

Novinkou v ponuke je Farizon SV a Nissan Interstar EV, dvojička Renault Master E-Tech, medziročne však ponuku opustili Volkswagen e-Crafter a MAN eTGE, ktoré so staršou technikou s dojazdom 120 – 130 km už nedokázali konkurovať.

Značka a model Kombinovaný dojazd (WLTP) Cena od (bez DPH)
Citroen E-Jumper Furgon 420 km 44 990 €
Farizon SV 215 / 303 / 376 km 36 239 €
Fiat E-Ducato 420 km 49 990 €
Ford E-Transit Van 317 km / 402 km 45 890 €
Iveco eDaily 35S 120 km / 235 km neuvedené
Mercedes-Benz eSprinter 220 km / 311 km / 445 km 53 198 €
Nissan Interstar EV 400 km 47 951 €
Opel Movano Van Electric 356 – 424 km 44 990 €
Peugeot E-Boxer Furgon 420 km 51 190 €
Renault Master Van E-Tech 410 km 49 000 €
Toyota ProAce Max EV 420 km 49 190 €

Spomínaný Renault Master Van E-Tech získal ocenenie International Van of the Year 2025. Spolu s dodávkou Mercedes-Benz eSprinter sme ich otestovali v predchádzajúcich mesiacoch. Už onedlho sa môžete tešiť aj na test Peugeot E-Boxer, ktorý ponúka rovnakú karosériu aj techniku ako ďalší koncernoví súrodenci zo Stellantisu (Citroen, Fiat a Opel, ale aj Toyota).

*Údaje v tabuľkách pochádzajú z oficiálnych údajov poskytnutých výrobcami, či slovenskej webstránky dovozcu. Niektorí výrobcovia neuviedli niektoré údaje, prípadne cena niektorých vozidiel pre slovenský trh v čase uzávierky ešte nebola stanovená.

eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Odborná konferencia pre rozvoj zelenej flotily v kamiónovej a autobusovej doprave

Téme elektrických kamiónov sa venujeme pravidelne. Aj  z tohto dôvodu každoročne pripravujeme konferenciu eFleet Day Truck&Bus&Van 2025, ktorá je zameraná na možnosti  elektrifikácie vozových parkov v oblasti nákladnej dopravy. Pozornosť bude venovať aktuálnemu stavu elektromobility na Slovensku, trendom, plánom a požiadavkám celého segmentu.

Na podujatí sa dozviete, aké sú reálne skúsenosti a výsledky firiem, ktoré prešli na elektrický fleet. Zároveň zistíte, aké sú možnosti nabíjania, účtovania, financovania elektrického fleetu.

10. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+