MojElektromobil

Renault predstavil novú generáciu svojej úžitkovej elektrickej dodávky a zmeny sú skutočne výrazné. Pripomeňme si, že doteraz predávaná verzia elektrickej dodávky Renault Master E-Tech bola dostupná s 52 kWh batériou, čo znamená, že dosahuje dojazd približne 203 kilometrov.

Pri novej generácii bude na výber medzi 40 kWh a 87 kWh batériou. V prípade konfigurácie s väčšou batériou narastie dojazd oproti predošlej generácii modelu Renault Master E-Tech viac ako dvojnásobne – z 203 km na 460 km, podľa WLTP.

Nový elektromotor

Výkonnostné možnosti pohonného ústrojenstva boli rozšírené o elektromotor s 300 Nm / 105 kW. Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický tak ponúka dve možnosti motora s výkonom 96 alebo 105 kW, z ktorých každý vyvíja krútiaci moment 300 Nm, s batériou s kapacitou 40 kWh (~200 km aktuálneho dojazdu podľa WLTP), resp. 87 kWh (dojazd až 460 km podľa WLTP).

Renault uvádza, že optimalizácia dojazdu bola založená na 2 základných princípoch: koncepcii “Aerovan” a multienergetickej platforme (e-motor, inovatívne dynamické brzdenie a tepelné riadenie batérie). Vďaka rôznych optimalizáciám sa mala spotreba elektrickej energie v porovnaní so súčasným modelom znížiť až o 27 %.

Zdroj: Renault

Podpora rýchlonabíjania

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický má užitočné zaťaženie 1 625 kg a ťažnú silu 2,5 tony. Spotreba má podľa metodiky WLTP dosahovať hodnotu 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú 87 kWh batériou.

Rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. V domácom prostredí trvá nabíjanie z 10 % na 100 % pomocou 22 kW AC Wallboxu menej ako štyri hodiny.

Vehicle To Load aj Vehicle To Grid

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický bude ponúkať funkcie Vehicle To Load (V2L) a Vehicle To Grid (V2G). Vehicle To Load (V2L) s možnosťou nabíjania externých zariadení pomocou zásuvky v priestore pre cestujúcich alebo v batožinovom priestore a prostredníctvom adaptéra, ktorý sa zapojí do nabíjacej zásuvky. Vehicle To Grid (V2G) na integráciu do siete a dodávanie energie z batérií (funkcia V2G, z vozidla do siete) vďaka obojsmernej nabíjačke.

Viacero vylepšení malo prebehnúť aj v oblasti softvérovej výbavy. Napríklad nové Mapy Google teraz zohľadňujú preferencie používateľa a navrhujú vhodné trasy na optimalizáciu ciest elektrickým vozidlom. Základom naďalej zostáva aplikácia My Renault, ktorá sa stará o prístup k digitálnemu ekosystému.

Zdroj: Renault

Cena a konkurencia

Nový elektrický Renault Master E-Tech sa do predaja dostane na jar 2024. Predajná cena zatiaľ nebola špecifikovaná. Predošlá generácia sa predáva za cenu od 51 950 €.

Z konkurenčných modelov si môžeme spomenúť Ford E-Transit Van s dojazdom 350 km, Fiat e-Ducato s dojazdom až 370 km alebo nedávno modernizovaný model Mercedes-Benz eSprinter, ktorý má dosahovať až 500 km dojazd na jedno nabitie.

Komplexné riešenie rozvoja elektrickej mobility vo firmách

Ak sa chcete dozvedieť komplexné informácie o téme elektrifikácie firemnej flotily, už 10. apríla chystáme podujatie eFleet Day 2024. Pôjde už o tretí ročník jedinečnej konferencie, ktorá bude hostiť odborníkov na elektromobilitu, zástupcov kľúčových inštitúcií a predajcov elektrických vozidiel. Tých prepája s firmami, ktoré majú záujem o rozvíjanie ekologickej dopravy.

eFleet Day 2024 v panelových diskusiách pokrýva všetky kľúčové oblasti z témy e-mobility. Od elektrifikácie vozového parku, cez možnosti financovania tohto prechodu až po problematiku nabíjania či vyhodnocovanie finančnej otázky. Ponúka odborné informácie, panelové diskusie, networking a osobné zoznámenie s najnovšími plne elektrickými vozidlami formou testovacích jázd.

Náš tip
eFleet Day 2024: Najväčšia slovenská konferencia o elektromobilite vo firmách spúšťa registráciu
2. februára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+