MojElektromobil

Švajčiarska spoločnosť zaoberajúca sa solárnou energetikou obnovuje svoj vozidlový park úžitkových vozidiel novými elektromobilmi. Nejde o žiadne malé počty, ale rovno 100 kusov dodávok ID. Buzz Cargo vo firemnom dizajne. Tie tvoria jednu z najväčších flotíl úžitkových elektrických vozidiel vo Švajčiarsku. Správu priniesol portál electrive.

Zároveň to bola doteraz najväčšia dodávka elektrickej flotily od spoločnosti Volkswagen Užitkové vozidlá. Firma Helion dodáva, že išla príkladom a ukázala, “že prechod na e-mobilitu je uskutočniteľný a má ekonomický zmysel pre malé a stredné podniky, a najmä remeselníkov“.

V prvej fáze testovanie

Spoločnosť tiež poukazuje na to, že napriek rastúcej elektrifikácii osobných automobilov existujú medzi vozovými parkami úžitkových vozidiel a najmä medzi živnostníkmi značné obavy, či ich rutinný každodenný režim elektromobily zvládnu rovnako dobre ako ich spaľovacie vozidlá. Spoločnosť Helion preto pred prechodom na elektrický pohon zriadila skupinu prevádzkovej podpory, ktorá dodávky podrobne testovala a vopred identifikovala potenciálne problémy.

Volkswagen ID.Buzz Cargo Helion
Flotila vozidiel Volkswagen ID.Buzz Cargo | Zdroj: Helion

Z testovacej fázy vyplynuli dva poznatky: pri priemernom dennom nájazde približne 100 kilometrov sa verejná nabíjacia sieť využíva len vo výnimočných prípadoch – čiastočne aj vďaka vyššiemu dojazdu vozidla ID. Buzz. To vedie k ďalšiemu bodu: Helion investoval do vlastnej nabíjacej infraštruktúry a masívne ju rozšíril vo všetkých pobočkách. “Helionaut:innen” – ako Helion nazýva svojich vlastných montérov, teraz môžu nabíjať doma. Zamestnávateľ ich totiž podporil pri kúpe wall boxu.

“Prestavbou nášho vozového parku úžitkových vozidiel na elektrický pohon zároveň napredujeme v energetickej transformácii v rámci spoločnosti.”

“Od dnešného dňa bude približne 100 našich montérov z celého Švajčiarska jazdiť na cestách v elektrických vozidlách a pôsobiť ako ambasádori našej vízie a energetického prechodu.”

Noah Heynen, generálny riaditeľ spoločnosti Helion

Spoločnosť Helion však vozidlá nezakúpila do svojho majetku. Aby sa vyhla vysokým vstupným investíciám, vozidlá financuje prostredníctvom operatívneho lízingu. Ten prispieva k lepšiemu plánovaniu a predvídateľnosti nákladov. To znamená, že najmä pri vysokom ročnom kilometrovom výkone by sa mala investícia do nového vozoparku zloženého z elektromobilov v porovnaní s vozidlami s pohonom na fosílne palivá vyrovnať približne po jednom roku.

Volkswagen ID.Buzz Cargo Helion
Volkswagen ID.Buzz Cargo | Zdroj: Helion

So 100 vozidlami je vozový park spoločnosti Helion zároveň jednou z najväčších ID. Buzz flotíl na svete. V novembri 2023 dodal Volkswagen svojmu ďalšiemu významnému zákazníkovi, írskej pošte, až 45 vozidiel VW ID. Buzz Cargo. Táto dodávka zmenila spoločnosť An Post na najväčšieho prevádzkovateľa flotily elektrických vozidiel v Írsku s celkovým počtom približne 1 000 elektrických vozidiel.

Komplexné riešenie rozvoja elektrickej mobility vo firmách

Ak sa chcete dozvedieť komplexné informácie o téme elektrifikácie firemnej flotily, už 10. apríla chystáme podujatie eFleet Day 2024. Pôjde už o tretí ročník jedinečnej konferencie, ktorá bude hostiť odborníkov na elektromobilitu, zástupcov kľúčových inštitúcií a predajcov elektrických vozidiel. Tých prepája s firmami, ktoré majú záujem o rozvíjanie ekologickej dopravy.

eFleet Day 2024 v panelových diskusiách pokrýva všetky kľúčové oblasti z témy e-mobility. Od elektrifikácie vozového parku, cez možnosti financovania tohto prechodu až po problematiku nabíjania či vyhodnocovanie finančnej otázky. Ponúka odborné informácie, panelové diskusie, networking a osobné zoznámenie s najnovšími plne elektrickými vozidlami formou testovacích jázd.

Náš tip
eFleet Day 2024: Najväčšia slovenská konferencia o elektromobilite vo firmách spúšťa registráciu
1. februára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+