MojElektromobil

Toyota sa v najbližších desaťročiach nechystá svoje portfólio zamerať čisto na elektrické autá. Na takéto rozhodnutie je ešte príliš skoro. Zákazníkom bude až do roku 2050 naďalej ponúkať široké možnosti výberu, vrátane hybridných a vodíkových áut.

Z pohľadu automobilky sa práve zákazníci majú rozhodnúť, ktorý typ pohonu najviac vyhovuje ich potrebám. Počas najbližších troch desaťročí preto bude ponuka značky Toyota skutočne rôznorodá.

Nejde o nový prístup

Ako informuje portál InsideEVs, Toyota je touto filozofiou známa už dlhší čas. Pred pár dňami ju počas stretnutia s investormi pripomenul výkonný prezident Toyoty, Shigeki Terashi, čím sa opäť dostala do pozornosti.

Pri otázke prečo sa prístup Toyoty tak veľmi líší od konkurenčnej značky Honda, ktorá do roku 2040 plánuje skončiť s predajom spaľovákov a plne elektrifikovať, Terashi odpovedal, že zatiaľ je priskoro zamerať sa len na jednu možnosť.

Šéf Toyoty súčasne uviedol, že jednotlivé typy pohonov medzi sebou musia súťažiť, aby ľuďom ponúkli čo najlepšie možnosti. Automobilka už dávnejšie vysvetľovala, že nie je proti batériovým elektrickým autám, akurát verí, že možnosť výberu by mala zostať zachovaná.

Rozhodnúť sa majú zákazníci

Automobilky ako Ford, General Motors alebo Volkswagen sa do čisto elektrických áut rozhodli pustiť naplno. Aktuálny pohľad Toyoty je ale taký, že batériové elektrické autá nemusia byť jedinou možnosťou a dariť sa bude aj iným pohonom. Rozhodnutie sa musí nechať na zákazníkoch.

Niektorí ľudia milujú batériové elektrické autá, iní súčasné technológie nepovažujú za vyhovujúce. Nakoniec záleží len na tom, čo si vyberie zákazník.

Toyota je pri otázke plnej elektrifikácie veľmi opatrná. Už pred časom vyjadrila svoje obavy v súvislosti s celkovým dopytom po plne elektrických autách. Neskôr k tomu pridala aj problematiku emisií, kedy uviedla, že materiály potrebné na produkciu batérií sa môžu prejaviť na omnoho vyšších emisiách, než sú tie vychádzajúce z výfuku. Automobilky podľa Toyoty preto musia prihliadať na celý životný cyklus vozidiel, nie len na ich výfukové emisie.

Náš tip
Toyota vyvíja motor spaľujúci vodík, otestuje ho na vytrvalostných pretekoch
21. júna 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+