MojElektromobil

Toyota zverejnila oficiálny cenník prvého vodíkového auta na Slovensku. Oficiálna cena Toyota Mirai je podľa očakávaní vysoká, avšak vzhľadom na novú technológiu primeraná. Automobilka sľubuje dojazd na jedno na plnú nádrž až 650 kilometrov, pričom tankovanie má trvať približne 5 minút.

Príchod vodíkovej Toyota Mirai na Slovensko bola avizovaná už pred niekoľkými týždňami. Pred vozidlom sa fotil minister hospodárstva, Richard Sulík, a to pri príležitosti oznámenia úspešného dokončenia Národnej vodíkovej stratégie. Toyota po takomto úvodnom predstavení vozidla zverejnila aj oficiálny slovenský cenník, ktorý až tak neprekvapí.

✅ Nemali by ste prehliadnuť:

TIP na konferenciu: Plánujete kúpu elektromobilu do firmy? Poradíme vám na konferencii eFleet Day 2022 už 6. apríla. Registrácia prebieha na stránke www.efleetday.sk

Cena Toyota Mirai a výbava

Vodíková Toyota Mirai druhej generácie je dostupná v dvoch výbavách, a to Comfort a Executive. Lacnejšia verzia je Comfort s cenovkou 62 990 €, pričom drahšia verzia Executive ide s cenou na 66 990 €. Verziu Executive si zároveň môžete vylepšiť o príplatkový Paket VIP s cenou až 7 000 €. A čo dostanete za jednotlivé prvky výbav? Už štandardná verzia má celkom bohatú výbavu, s ktorou si väčšina ľudí určite vystačí. Napríklad súčasťou výbavy Comfort je aj JBL soundsystém so 14 reproduktormi.

Tí, ktorí si kupujú prémiové auto si ale určite radi priplatia aj za dodatočné zlepšenia, ktoré ešte zvýšia komfort. S verziou Executive preto dostanete napríklad elektricky nastaviteľný volant, senzory na detekciu prekážky, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu či funkciu pre aktívne tlmenie hluku. S VIP balíkom dostanete navyše pamäťovú funkciu pre elektricky nastaviteľný volant, Head-Up displej, parkovací asistent s plne autonómnym riadením, panoramatickú strechu, ventilované predné a zadné sedadlá alebo 20 palcové zliatinové disky.

Náš tip
Minister Sulík pózuje pred vodíkovým elektromobilom: „Národná vodíková stratégia je hotová“

Parametre a zrýchlenie

Technické parametre vôbec nie sú zlé, no aj vodíkové vozidlo musí mať batériu pre vyrovnávanie výkonových špičiek. Palivový článok má totiž obmedzený výkon, pričom práve batéria dokáže pokryť situácie, kedy motor potrebuje viac elektrickej energie. Batériu tvorí 84 článkov s kapacitou 1,2 kWh. Maximálny výkon elektrického motora je 134 kW s krútiacim momentom 300 Nm. Napriek týmto číslam zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za presne 9,2 sekundy. Koeficient odporu vzduchu 0,29 Cd nie je najlepší, no zjavne to pri vodíkovom aute nehrá až takú veľkú rolu.

Prevádzková hmotnosť vozidla sa líši v závislosti od parametrov, no začína na čísle 1975 kilogramov, čo vôbec nie je málo a aj to bude dôvod pomalšieho zrýchlenia. Vo vnútri je miesto na sedenie pre päť ľudí a s rázvorom kolies 2920 milimetrov môže poskytnúť dosť priestoru aj vzadu. Dojazd na jednu nádrž by mal dosahovať 650 kilometrov, pričom čas tankovania je stanovený na 5 minút. Kapacita palivových nádrží je pre 5,6 kg vodíka a normovaná spotreba na 100 kilometrov má byť 0,86 kg.

Vodíkové autá na Slovensku zatiaľ nie sú bežne dostupné a aj preto je Toyota Mirai prvá. Na slovenský trh by ale mohol prísť aj Hyundai Nexo, ktorý automobilka v ponuke má, no zatiaľ nie u nás.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

6. apríla 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+