MojElektromobil

Porsche predstavilo novú verziu modelu Panamera, ktorý prichádza s viacerými novinkami. Pre klasickú verziu so spaľovacím motorom si výrobca pripravil vyšší výkon, pričom plug-in hybridná verzia Porsche Panamera E-Hybrid bude vybavená väčšou batériou pre vyšší elektrický dojazd.

Výkonnejšie Turbo S

Porsche sa v novej verzii zameralo na množstvo dôležitých faktorov, no predovšetkým sa môže pýšiť ešte vyšším výkonom ako predchodca. Zatiaľčo posledná verzia Porsche Panamera Tubro S sa spoliehala na výkon 404 kW, súčasná verzia ponúka o 59 kW viac, vďaka čomu sa finálna hodnota zastavila na čísle 463 kW. Spolu s výkonom prirodzene stúpol aj krútiaci moment, ktorý sa dostáva na šialených 820 Nm. Takéhoto hodnoty dokážu Porsche rozhýbať z 0 na 100 km/h len za 3,1 sekundy.

Náš tip
Vyskúšali sme Porsche Taycan 4S: Takto má vyzerať športový elektromobil | TEST

Maximálna rýchlosť štvorlitrovej V8čky sa zastavuje na 315 km/h. Prirodzene vysoké hodnoty sa odrážajú aj na spotrebe paliva, ktorá je ale vzhľadom na ponúkané parametre pomerne rozumná – od 10,7 do 11,1 l / 100 km. Takýto vysoký výkon je samozrejme potrebné preniesť aj na cestu, o čo sa stará troj-komorové vzduchové pruženie v kombinácii s technológiami Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport a Porsche Torque Vectoring Plus.

Panamera Turbo S zároveň stanovila nový časový rekord v kategórii vyššej strednej triedy na slávnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Testovací jazdec Lars Kern ho dokázal prejsť za presne 7 minút a 29,81 sekúnd.

Zmeny aj v ďalších modeloch

Panamera GTS bude osadená rovnako V8 motorom s dvomi turbami. Výsledkom je však výkon 353 kW a krútiaci moment 620 Nm, čo je o 15 kW viac ako mal predchodca. Spotreba je rovnaká ako v prípade verzie Turbo S, a teda od 10,7 do 11,1 l / 100 km. Verzie Panamera a Panamera 4 budú vybavené rovnako známym 2,9 litrovým V6 motorom, ktorý poskytuje výkon 243 kW a krútiaci moment 450 Nm. Spotreba tu prirodzene klesá, a to na 8,6 až 8,8 l / 100 km vo verzii Panamera a 8,7 l až 9 l / 100 km. Ako ste si možno všimli, výkon týchto verzii zostáva nezmenený.

K dispozícii bude aj nová plug-in hybridná verzia Panamera 4S E-Hybrid. Z pohľadu pohonnej jednotky pôjde o kombináciu 100 kW elektrického motora integrovaného do osemstupňovej dvoj-spojkovej PDK prevodovky a 2,9 litrového V6 motora s výkonom 324 kW. Celkový kombinovaný výkon bude až 412 kW s krútiacim momentom 750 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h tak zvládne za 3,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť bude 298 km/h.

Porsche našťastie siahlo aj po väčšej batérii s kapacitou 17,9 kWh, čo je nárast o 3,8 kWh. Dojazd v čisto elektrickej verzii tak bude 54 km podľa WLTP, respektíve 64 km podľa NEDC. Pri porovnaní elektrického dojazdu NEDC s predchádzajúcou verziou ide o nárast 13 kilometrov. Kombinovaná spotreba paliva a elektrickej energie je podľa výrobcu 2 až 2,3 l / 100 km a 17,4 až 19,5 kWh / 100 km.

2. septembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+