Nový Taycan je najvýkonnejším vozidlom, aké kedy Porsche vyrobilo. Ponúka aj dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie

Porsche

Nové Porsche Taycan je konečne tu. Jeden z najlepších elektromobilov dostal poriadne vylepšenia. Zmenilo sa takmer všetko, samozrejme k lepšiemu. Či už ide o výkon, dojazd alebo rýchlosť nabíjania. Téme sa venoval portál Electrek. Nový športový elektrický sedan je naozaj vylepšený asi v každom možnom smere.

Nový Porsche Taycan 2025 ponúka ohromný výkon

Je to síce primárne o výkone, no zapracované bolo aj na ďalších dôležitých veciach. Napríklad na jazdnej dynamike, ale aj efektívnosti. V konečnom dôsledku tak dostávame vozidlo, ktoré je výkonnejšie, rýchlejšie sa nabije a ponúkne dlhší dojazd. Presne to, po čom elektromobilisti túžia.

Porsche Taycan 2025 | Zdroj: Porsche

Všetky nové modely prekonajú svojich predchodcov. Napríklad RWD verzia Taycan Turbo sa na stovku dostane za 4,5 sekundy, čo je o 0,6 sekundy rýchlejšie ako predchodca. Automobilka dokonca do svojho elektromobilu implementovala tlačidlo na dočasné zvýšenie výkonu, až do 70 kW (v závislosti od modelu). Prirovnať by sme to mohli k systému KERS vo Formule 1. Funguje to 10 sekúnd a najvýkonnejší variant s ním dostane výkon ohromných 938 koní. Ide tak o najvýkonnejšie Porsche v histórii.

Rýchlejšie nabíjanie a dlhší dojazd

Presne tak, nie je to len o výkone. Pre celkové pohodlie z používania elektromobilu, najmä pri dlhších presunoch, sú tieto dva parametre kľúčové. A Porsche zapracovalo aj na nich. Novinka je opäť postavená na 800 V architektúre, ktorá umožňuje podstatne vyššie nabíjacie výkony ako základná 400 V. Rovnakú architektúru majú napríklad aj elektromobily od Hyundai alebo Kie. Maximom v prípade nového Taycanu je 320 kW výkon, čo je o 50 kW viac ako u predchodcu.

Mohlo by vás zaujímať:

Vo výbave je tiež konvertor na optimalizovanie nabíjania na 400 V nabíjačkách. Čo sa týka dojazdu na jedno nabitie, vozidlo dokáže prejsť až 587 kilometrov. Porsche hovorí, že stále pracuje na stratégii “rýchleho cestovania,” v rámci ktorej je dôležitý čo najdlhší dojazd a rýchle nabíjanie. Elektromobil sa dokáže z 10 na 80 percent nabiť len za 18 minút. Hrubá kapacita batérie je teraz 105 kWh, čo je slušné zväčšenie v porovnaní s 93 kWh u predchodcu.

Porsche Taycan 2025 | Zdroj: Porsche

Všetky nové modely sú už v štandarde vybavené aktívnym vzduchovým odpružením, model AWD ponúka ako voliteľnú možnosť odpruženie Active Ride. Na zadnej náprave je nový výkonnejší elektromotor (+80 kW), ktorý obsahuje nový pulzný invertor a tepelné čerpadlo novej generácie na zlepšenie účinnosti.

Dizajnové zmeny v Porsche Taycan 2025

Vylepšený model prešiel aj kozmetickými úpravami a vyzerá ešte atraktívnejšie. Zmeny sa dotkli prednej aj zadnej časti, napríklad kompletne nové je osvetlenie. Predné blatníky dostali nový agresívnejší dizajn, svetlá sú plochšie a Taycan celkovo vyzerá oveľa športovejšie. A to sa v aute tohto typu určite počíta.

Porsche Taycan 2025 | Zdroj: Porsche

Nový Porsche Taycan: Ceny a verzie

VerziaCena
Taycan92 200 €
Taycan 4S109 900 €
Taycan Turbo161 000 €
Taycan Turbo S193 900 €
Taycan 4 Cross Turismo103 000 €
Taycan 4S Cross Turismo116 100 €
Taycan Turbo Cross Turismo163 500 €
Taycan Turbo S Cross Turismo196 400 €

*Ceny v zdroji boli uvedené v USD, prepočítali sme ich na eurá aktuálnym kurzom. Od oficiálnych slovenských cien sa môžu líšiť, tie zatiaľ nepoznáme.

Porsche Taycan príde onedlho vo vylepšenej verzii. Sľubuje veľké zmeny

26.1.2024

Súvisiacie články

Taycan bol prvým elektromobilom automobilky Porsche. Išlo o očakávané vozidlo s výbornými parametrami, a samozrejme, aj výkonom. Pre Európu bol predstavený v roku 2019 a naša redakcia mala možnosť aj otestovať ho. Viac informácií nájdete v článku Vyskúšali sme Porsche Taycan 4S: Takto má vyzerať športový elektromobil.

Vylepšený Taycan už onedlho

Novinka od Porsche brala jeden úspech za druhým a išlo o veľmi vydarené vozidlo. Do roku 2021 už v predajoch predbehlo ikonické Porsche 911. Portál Electrek teraz uvádza, že sa chystá vylepšenie tohto elektromobilu.

Ponuka elektromobilov sa každým rokom zvyšuje a na trh prichádzajú novšie modely s modernejšími technológiami. Nové vozidlá tak technologicky starnú rýchlejšie, no tento proces je na začiatku novej éry očakávaný. Taycan je stále skvelým elektromobilom, no konkurencia je silnejšia, a preto nastal čas vylepšiť ho.

Porsche Taycan 4s

Nový Taycan už bol viackrát videný aj na legendárnom okruhu Nürburgring, no testy tentokrát prebiehajú aj v iných podmienkach, nie len na okruhu, kam samozrejme poriadny športový elektromobil patrí. Zdá sa, že najväčším vyzývateľom je Tesla Model S Plaid. Avšak v jej prípade nejde o čistokrvný športový elektromobil, ale o pohodlný sedan s extra vysokým výkonom ako bonusom.

Práve tieto dva elektromobily súperili o najlepší čas na Nürburgringu. V roku 2019 to bol práve Taycan, ktorý zaznamenal rekordný čas, neskôr to bola Tesla a takto to pokračovalo ďalej. Taycan v najnovšej verzii opäť Teslu na základe prvých testov porazí, jeho čas bol približne o 2 sekundy pomalší ako rekordný čas Rimac Nevera (7:05:298).

3 verzie

Vylepšený model príde v troch verziách – sedan, Cross Turismo a Sport turismo. Počas testovania už prešiel viac ako 3,6 milióna kilometrov po cestách rôzneho typu po celom svete. Nechýbali ani extrémne podmienky, ako napríklad Údolie smrti v Kalifornii, kde sa teplota dokáže vyšplhať aj na viac ako 50 stupňov celzia. Elektromobil zvládol aj mrazivé podmienky za polárnym kruhom vo Fínsku.

Nemali by ste prehliadnuť:

Automobilka tvrdí, že nový model ukázal výnimočnú jazdnú dynamiku aj na snehu a ľade, osvedčil sa aj na zmrznutých cestách či ľade. V porovnaní s predchodcom má byť lepší v každom smere. Všetky tri modely majú prísť s rozsiahlymi úpravami, čo to presne znamená, zatiaľ nevieme, no napríklad verzia Cros Turismo dostane off-roadový balík.

Oficiálne uvedenie na trh by malo prebehnúť už počas jari tohto roka. Čo sa týka detailov a parametrov, tie zatiaľ nepoznáme a očakávame, že ich spoznáme až počas oficiálneho predstavenia.

Náš tip
Predaj nových elektromobilov na Slovensku je katastrofálny. Sme poslední v rámci EÚ
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.