MojElektromobil

Čínsky start-up Neta Auto pracuje na vývoji nového typu batérií do elektrických vozidiel. Tradičné batérie vymenia za koncept batérií priamo integrovaných do podvozku vozidla, informuje Insideevs.

V Neta Auto minulý týždeň oznámili tvorbu takéhoto konceptu, na ktorom spolupracuje s prestížnym dodávateľom batérií, firmou CATL. Technológia pod názvom Integrated Intelligent Chassis (CIIC) patrí práve spoločnosti CATL.

Možno si hovoríte, že už ste o niečom podobnom niekedy počuli. S podobným systémom integrácie batérie priamo do podvozku vozidla má prísť aj Tesla. Jej patent batérie s 4680 článkami integrovanými priamo do konštrukcie elektromobilu chystajú prvýkrát použiť v novom Modeli Y.

Efektívna výroba, šetrenie peňazí aj bezpečnejšie vozidlá

Presne takto opisujú výrobcovia nový systém batérií. Rozdielom medzi Teslou a čínskym start-upom je však to, že v Tesle bude batéria stále vymeniteľná, zatiaľ čo v Neta/CATL to môže byť problémom. Ak sa teda vyskytne problém vozidla s batériou, motorom alebo iným komponentom, bude to brániť plynulému procesu recyklácie.

Ak sa podarí dotiahnuť projekt do úspešného konca, Neta sa môže stať prvou čínskou spoločnosťou, ktorá vyvinula a implementovala takúto technológiu. Tým, že nejde úplne o rovnakú technológiu ako pri Tesle, môžu sa tiež stať prvými na svete so zavádzaním tejto technológie. Okrem Nesa Auto však so spoločnosťou CATL spolupracujú aj iné spoločnosti, ktoré si na túto technológiu robia zálusk.

Tesla Model Y 2022 Porovnanie
Podobný koncept dostane aj Tesla Model Y | Zdroj: Radovan Hlôška

V dnešnej dobe prevláda na trhu s elektrickými vozidlami používanie batérie v štýle “skateboardu.” Jej najväčšou výhodou je, že je nízka a plochá, čo zabezpečuje jej umiestnenie pod podlahu vozidla. V niektorých prípadoch je dokonca batéria priamo súčasťou podlahy elektrického vozidla.

Ešte predtým, ako boli batérie v tvare skateboardu, niektoré spoločnosti zvykli batérie umiestniť do batožinového priestoru alebo pod sedadlá spolujazdcov. To ale menilo a hlavne zhoršovalo stred ťažiska vozidla.

Pri koncepte od spoločnosti CATL neexistuje medzi podvozkom a jednotlivými bunkami žiadna ďalšia batéria. Všetky články sú súčasťou celkovej konštrukcie vozidiel. Na základe tlačovej správy spoločnosti Neta Auto, tento dizajn zabezpečí vylepšenia bezpečnosti, ale aj dojazdu vozidiel a mnoho ďalšieho.

Náš tip
Mercedes sa zbaví označenia „EQ“ pri svojich elektromobiloch
16. januára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+