MojElektromobil

Čínske CATL a BYD si podľa najnovších údajov zverejnených juhokórejskou spoločnosťou SNE Research udržali svoju dominanciu na globálnom trhu s batériami elektromobilov v období od januára do mája. Celková globálna spotreba batérií pre elektrické vozidlá dosiahla 237,6 GWh, čo predstavuje nárast o 52,3 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, informuje CNEVpost.

CATL, čínsky gigant na výrobu batérií, dodal počas tohto obdobia 86,2 GWh batérií, čo predstavuje 59,6-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku. S trhovým podielom 36,3 % zostáva spoločnosť popredným dodávateľom batérií na svete, čím prevyšuje všetkých ostatných konkurentov na trhu. Batérie tejto spoločnosti sa nachádzajú aj v hlavných modeloch elektromobilov v Číne, vrátane Tesla Model 3 a Model Y, SAIC Mulan, GAC Aion Y a Nio ET5, ako aj iných čínskych modelov úžitkových vozidiel.

predaje baterii
Podiel na trhu s batériami Jan-Máj | Zdroj: CNEVpost

Na druhej strane spoločnosť BYD od januára do mája vyrobila a dodala 38,1 GWh batérií. To v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zaznamenalo pozoruhodný nárast o 107,8 %. S 16,1-percentným podielom na trhu si BYD zaistilo druhé miesto, čím ďalej upevnilo svoju pozíciu na domácom čínskom trhu. K jej popularite prispeli konkurenčné ceny spoločnosti spolu s jej vertikálne integrovaným riadením dodávateľského reťazca, ktorý zahŕňa sebestačnosť batérií a výrobu vlastných vozidiel.

V tesnom závese LG Energy Solutions aj Panasonic

LG Energy Solution, juhokórejská spoločnosť, sa umiestnila na treťom mieste v celosvetovom meradle s 13,9 % podielom na trhu. V období od januára do mája nainštalovala 33,0 GWh batérií. Japonský Panasonic si zabezpečil štvrtú pozíciu s 8,0 % podielom, kým SK On z Južnej Kórey sa umiestnili na piatom mieste s 5,2 % podielom. V tesnom závese za nimi nasledovala čínska CALB s podielom 4,3 %.

Spoločnosť SNE Research poznamenala, že sa očakáva, že čínske spoločnosti v roku 2023 expandujú na zámorské trhy, najmä do Európy. Keďže Európa je po Číne druhým najväčším trhom s elektromobilmi a aktívne implementuje politiku ochrany životného prostredia, očakáva sa, že sa stane hlavným bojiskom pre dodávateľov batérií v blízkej budúcnosti. Keďže čínske spoločnosti prechádzajú aj do Európy, očakáva sa, že podiel LFP batérií na európskom trhu bude rásť.

Náš tip
Čínsky výrobcovia elektromobilov prijali záväzok o cenách. Vydržal dva dni
13. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+