MojElektromobil

Segment elektrických vozidiel po celom svete narastá na popularite. Inak tomu nie je ani v Číne, kde ich je dokonca najviac na svete. Rovnako sa Čína môže pochváliť jednou z najlepších nabíjacích infraštruktúr a množstvom výrobcov exkluzívnych pre ich trh. Aby sa tieto spoločnosti od seba odlíšili, musia prichádzať s inovatívnymi nápadmi. Jedným z nich je aj koncept výmeny batérie namiesto nabíjania, informuje Electrek.

Ide určite o veľmi zaujímavú formu toho, ako dostať do vozidla potrebnú energiu na jeho chod, a to za najkratší možný čas. S tým však prichádzajú aj určité problémy, ktoré môžu pre vodičov nastať. Svoje o tom určite vie povedať jeden vodič v Číne, ktorému začiatkom mesiaca “odpadla” celá batéria z auta na cestu, čo malo za dôsledok odstavenie vozidla.

Pritom v Číne nie je vôbec nezvyčajné mať vozidlo, ktoré namiesto nabíjania využíva už priamo výmenu batérie za nabitú. Najznámejšou spoločnosťou, ktorá sa tomuto konceptu venuje, je Nio. Tá má po celej republike okolo 1 500 staníc na výmenu batérie, a dokonca ich už zopár má aj v Európe. Problém s odpojením batérie však nastal u úplne inej spoločnosti.

Elektromobil ktorej značky zlyhal?

Ide o vozidlo spoločnosti Cao Cao Auto, konkrétne model Cao Cao 60. Toto vozidlo je prvým tejto spoločnosti a predstavili ho ešte len v tomto roku. Podľa dostupných informácií je primárne určené na zdieľané jazdy a ešte stále nie je dostupné na predaj. Táto spoločnosť uvádza, že výmena ich batérií dokáže byť až 3x rýchlejšia ako pri konkurenčnom Nio, a to za menej ako 60 sekúnd.

Tento cestný incident nám však hovorí mnoho o tom, ako veľmi dôležité je dať si záležať na upevnení vymenenej batérie. Niekedy nepredstavuje úspora času všetko, čo vodiči potrebujú a bezpečnosť by mala byť na prvom mieste.

Náš tip
Stellantis má novú platformu pre elektromobily. 700-kilometrový dojazd nebude žiadnym problémom
10. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+