MojElektromobil

V Európe sa prechodu na výrobu batériových elektromobilov už automobilky prakticky nemajú ako vyhnúť. Od roku 2035 má byť do platnosti zavedený plošný zákaz predaja nových vozidiel so spaľovacími motormi. Hoci existuje niekoľko výnimiek, tie sú z pohľadu mohutného automobilového trhu takmer zanedbateľné.

Výrobcovia preto postupne upravujú zloženie svojej produktovej ponuky a spolu s tým začínajú pozornosť upierať aj na vybudovanie potrebného zázemia pre plne elektrickú výrobu vo veľkom objeme. Na to, že táto zmena nie je úplne jednoduchá ani pre Mercedes-Benz upozornil portál Electrek, ktorý približuje úpravu globálnej výrobnej siete nemeckej značky.

Príprava na očakávanú budúcnosť

Treba však povedať, že Mercedes-Benz svoju globálnu výrobnú sieť orientuje na elektrické vozidlá už nejaký ten čas. Do pozície plne elektrickej značky sa chce prepracovať do roku 2030, a to všade tam, kde to umožnia trhové podmienky. Ani náhodou preto nie je možné hovoriť, že vstupuje do neprebádaných vôd. Veď vyrába už plejádu plne elektrických modelov, z ktorých si môžeme spomenúť kúsky EQA, EQB, EQE či EQS. K tomu sa čoskoro pridá aj nedávno prezentovaný elektrický minivan EQT.

Už zo súčasnej ponuky elektrických modelov je jasné, že pevné základy museli byť vybudované dávno. Mercedes už v polovici roka 2022 ohlásil, že na rýchly nárast objemu elektrických vozidiel je prakticky pripravený, no dnes to vyzerá tak, že nejaké tie zmeny je stále potrebné doladiť.

Automobilka totiž informovala, že možnosti svojej výrobnej siete začala prerozdeľovať tak, aby to čo najviac uľahčilo náber na narastajúci objem výroby elektromobilov. Práve predpoklad narastajúceho dopytu spolu so zámerom prechodu na čisto elektrickú značku sú kľúčovými faktormi podnecujúcimi ďalšie zmeny. Hlavne v oblasti posilňovania dodávateľského a výrobného reťazca.

Prerozdelenie síl

Prvé z tých výraznejších zmien sa majú prejaviť už od roku 2024. Mercedes odhaduje, že zmeny ho budú stať približne 1 miliardu € a týkať sa budú napríklad úpravy výrobných plánov pre elektrické hnacie ústrojenstvá, motory, akumulátory, nápravy, prevodovky a ďalšie komponenty.

Batérie pre nové EQ modely s platformou MMA a MB.EA budú vyrábať dve nemecké fabriky (Kamenz a Brühl) spolu s čínskou fabrikou Mercedes Bejing. Výrobu prevodoviek pre elektrické modely začnú od roku 2024 postupne navyšovať fabriky v Rumusku a Peking. Nápravy zase budú mať pod palcom nemecké fabriky Hamburg a Mettingen. Vyzerá to teda tak, že automobilka potrebnú prácu už pekne podelila.

Kľúčovú rolu bude zohrávať aj závod Stuttgart-Untertürkheim, ktorý už dnes okrem konvenčného hnacieho ústrojenstva a komponentov zodpovedá aj za výrobu akumulátorov a náprav pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a plnoelektrické modely od značky Mercedes-EQ. Od roku 2024 tu prebehne výrazné rozšírenie výrobných kapacít pre elektrické pohonné jednotky – výrobné kapacity sa zdvojnásobia. Očakávaným cieľom je výroba jedného milióna elektrických pohonných jednotiek, napríklad pre vozidlá založené na platforme MMA.

Foto: Mercedes-Benz
Náš tip
Volkswagen ukázal novú platformu. Sľubuje elektromobil za 25 000 €
15. decembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+