MojElektromobil

Automobilka Mercedes-Benz dnes predstavila koncept svojho ďalšieho elektromobilu z radu EQ. Elektrická inteligencia sa rozširuje o koncept vanu Mercedes-Benz EQT, ktorý nájde využitie v početnejších rodinách alebo na výletoch s väčšou partiou.

Koncept Mercedes-Benz EQT vychádza z pôvodného radu vozidiel V, teda až osem-miestnych dodávok z prémiovejšieho segmentu. Aj napriek tomu ale nepôjde o identický klon, ale o nový adaptovaný rad v kompaktnejšom prevedení. Trieda T je preto novým štandardom v segmente menších kompaktných vanov. Predstavený je v elektrickej verzii, čo má potvrdzovať smerovanie Mercedesu smerom k elektrifikácií.

Moderný, kompaktný a elektrický

Z pohľadu dizajn je jasné, z čoho nový rad vychádza. S elektrickým pohonom ale prichádzajú prvky, ktoré sú pre elektromobilitu typické. Predná maska je výrazná a ťahá sa od znaku až popod svetlá, no je zaslepená. Elektromobily nepotrebujú veľký objem vzduchu pre chladenie motora a elektroniky, pričom práve takýmto zacelením sa znižuje aerodynamický odpor a spotreba. Samotné svetlá dostali taktiež odlišný dizajn. Síce sú stále výrazné, značne sa zúžili. Pri otázke spotreby sú v kontraste 21-palcové disky kolies, ktoré vyzerajú dobre, no práve väčší rozmer spotrebe neprospieva.

Koncept EQT má na dĺžku 4,945 milimetrov, na šírku 1,863 milimetrov a na výšku 1,826 milimetrov. Ide teda skutočne o kompakt, ktorý ale stále chce ponúknuť dosť priestoru. Posuvné dvere sú umiestnené z oboch strán, vďaka čomu je dostatočný prístup nielen k sedadlám v druhom, ale aj treťom rade. Priestor opticky zväčšuje veľká panoramatická strecha. Aj napriek trom radom sedadiel je dosť priestoru pre batožinu. Kufor sa dá využiť objemovo najmä do výšky, no ak by vám dané miesto nestačilo a plánujete jazdu iba v pätici, sklopenie alebo úplné odstránenie tretieho radu sedadiel vám už dostatok miesta určite poskytne.

Čo tá páka prevodovky?

Počas jazdy bude k dispozícii vodičovi a spolujazdcom systém MBUX. Infotainment od Mercedes-Benz sa pomerne rýchlo adaptoval pre potreby elektromobilov a stále sa zlepšuje. Priestor okolo vodiča a spolujazdca vychádza najmä zo známych štandardov. Sú tu ale aj detaily, ktoré sú nové. Podľa fotografii konceptu tu nenájdete štandardnú dotykovú plochu pre ovládanie infotainmentu. Nahradená bola bežnou pákou prevodovky, o ktorej využití zatiaľ nevieme nič.

Nová trieda T sa dostane do predaja v priebehu budúceho roka. Konkurenciou pre EQT môže byť aj pripravovaný mini-bus od automobilky Volkswagen. Tá pracuje na modernom a plne elektrickom oživení autobusu T1, ktorý zatiaľ komunikuje pod názvom ID.BUZZ.

Náš tip
VW ID BUZZ: Legendárny mikrobus sa vracia ako čisto elektrický. Vieme detaily | Frankfurt 2019
10. mája 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+