MojElektromobil

Volkswagen ID BUZZ. To je meno vynovenej verzie legendárneho mikrobusu z 50. rokov. Prichádza s kompletne prepracovaným dizajnom hodným 21. storočia. Čo si od svojho „starého otca“ bezpochyby zobral je jeho šarm.

Legenda sa vracia

Skupina Volkswagen plánuje v nasledujúcej dekáde predať až 22 miliónov elektrických vozidiel. Aby tento počet dosiahol, bude musieť ponúknuť modely naprieč celým spektrom. A to zahŕňa aj elektrický mikrobus ID BUZZ, ktorý si berie inšpiráciu z ikonického dizajnu mikrobusu Type 2.

Prvá generácia mikrobusu Type 2 uzrela svetlo sveta v roku 1949. Bola druhým vozidlom, ktoré v tom čase Volkswagen vyrábal, po známom chrobákovi Volkswagen Beetle. Prvá generácia tohto mikrobusu sa vyrábala až do roku 1967 (v Brazílii až do 1975), pričom sa stala symbolom 60. rokov s prezývkou „hippie van“. Jednoduchosť karosérie i motoru umožňovala nenáročné opravy a priestrannosť interiéru dovoľovala skupinám spoločné cestovanie či dokonca bývanie.

Mikrobus od Volkswagenu prešiel doposiaľ šiestimi dizajnovými refreshmi, no žiaden z nich nezachoval čaro originálu. Teraz sa chce spoločnosť k tomuto čaru svojho mikrobusu vrátiť späť.

Ikonický dizajn v novom šate

Volkswagen včera na autosalóne vo Frankfurte oznámil novú éru automobilky. Emotívnym videom na začiatku tlačovej konferencie priznal svoje chyby a chce začať odznovu. Aby sa mu to podarilo, chce sa vrátiť k svojim začiatkom – vyrábať vozidlá pre ľudí. Vozidlá, za ktorými budú emócie. Vozidlá, ktoré nebudú znečisťovať našu planétu. Vozidlá skupiny Volkswagen podľa vlastných prezentovaných informácii vytvárajú až 1 % všetkých emisii na Zemi. Nemecká automobilka si uvedomuje svoju zodpovednosť a chce to zmeniť. A v tejto zmene jej určite pomôže aj ID BUZZ postavený na elektrickej platforme MEB.

Čisté a jednoliate línie. Aerodynamický tvar. Skryté senzory pre autonómnu jazdu. Presklená strecha. Chýbajúce kľučky. Nekričiaca krytka nabíjacieho portu. To sú prvky ktoré si všimnete prakticky ihneď.

Oproti svojmu „starému otcovi“ sa zlepšila aj pôvodná členitosť čelného skla a bočných okien. Veľkosť vozidla je 4,94 m (dĺžka) × 1,97 m (šírka) × 1,96 m (výška).

Variabilný interiér

Interiér mikrobusu je nemenej zaujímavý než jeho exteriér. V rôznych konfiguráciách bude umožňovať sedenie až pre 8 osôb a vďaka systému koľajníc dovolí prispôsobiť vnútorný priestor aktuálnej situácii.

Sedadlá (vrátane predných) budú otočné, sklopné do tvaru stolíka či lôžka, aj vyberateľné.

Stredovú konzolu so zabudovanou dotykovou obrazovkou medzi predným radom sedadiel bude možné posunúť vzad a taktiež použiť ako príručný stolík.

Parametre

BUZZ plánuje Volkswagen vyrábať v dvoch verziách. Konkrétne rozdiely medzi verziami budú upresnené pred začiatkom výroby, nateraz však vieme, že lacnejšia z nich bude mať 83 kWh batériu a dojazd 320 kilometrov (EPA), kým drahšia zvládne so 111 kWh batériou viac ako 430 kilometrov (EPA).

Elektricky poháňané budú obe nápravy (All-wheel Drive) s výkonom 275 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je očakávané na úrovni 5 sekúnd, maximálna rýchlosť bude 160 kilometrov za hodinu.

Volkswagen plánuje vozidlo vybaviť aj funkciami autonómnej jazdy. Keď to bude technologicky a legislatívne možné, mikrobus bude jazdiť úplne sám. Volant sa zasunie na úroveň palubnej dosky a sedadlo vodiča bude možné otočiť proti smeru jazdy.

ID BUZZ bude mať taktiež funkciu stálej internetovej konektivity vrátane softvérových aktualizácií.

Nabíjanie

Dobrou správou sú možnosti nabíjania. AC nabíjanie bude 3-fázové s 11 kW výkonom, pričom nie je vylúčená ani podpora 22 kW AC nabíjania za príplatok. Ďalej bude dostupné 150kW DC rýchlonabíjanie prostredníctvom portu CCS, s ktorým nabijete 80 % kapacity za približne 30 minút. Do tretice Volkswagen sľubuje aj funkciu indukčného nabíjania, čo by bola skvelá možnosť ako nabiť tento elektrobus doma v garáži bez nutnosti myslieť na pripájanie kábla. Práve indukčné nabíjanie považujeme za budúcnosť nabíjania elektromobilov.

Uvedenie na trh

Cena ID BUZZ zatiaľ stanovená nebola. Podľa našich prepočtov zo súčasného modelového radu a rozdielov cenoviek spaľovacích a elektrických verzií by mohla začínať na úrovni tesne pod 50 000 €. Začiatok výroby Volkswagen stanovil na rok 2022. V redakcii sa už teraz veľmi tešíme na testovanie.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

11. septembra 2019

+