MojElektromobil

Do predaja sa blíži ďalší zaujímavý plug-in hybrid, tentokrát z japonskej dielne. Mazda totiž oficiálne predstavila model Mazda CX-60, svoj prvý plug-in hybrid. Do predaja sa dostane počas roka 2022.

Celkovo ide o mohutné SUV s dĺžkou 4,74 metra, šírkou 1,89 metra, výškou 1,67 metra a rázvorom náprav 2,87 metra. Stojí na novej podvozkovej platforme Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture.

Na rovnakom základe vyrastú aj modely pripravované modely Mazda CX-70, CX-80 a CX-90, ako aj niekoľko kúskov z dielne Lexus. V tejto súvislosti za zmienku určite stojí, že Toyota a Lexus v rámci svojej spolupráci na najbližšie roky chystajú až 15 elektromobilov.

Veľké, no poriadne výkonné SUV

Novinku poháňa 2,5-litrový zážihový štvorvalec s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 261 Nm, v kombinácii s elektromotorom s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Maximálny kombinovaný výkon dosahuje 241 kW a 500 Nm. V prípade značky Mazda by podľa dostupných informácií malo ísť o jej vôbec najvýkonnejšie SUV.

Mazda CX-60 v hybridnom režime dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 200 km/h. Z nuly na stovku sa rozbehne za 5,8 sekundy. K dispozícii je 8-stupňová automatická prevodovka.

O napájanie elektromotora sa stará batérie s kapacitou 17,8 kWh, čo sa má prejaviť na čisto elektrickom dojazde 60 až 63 kilometrov. Plné nabitie batérie má byť pri využívaní AC nabíjania otázkou približne 4 hodín. Zaujme aj spotreba paliva, ktorá je podľa metodiky WLTP uvádzaná na 1,5 až 1,6 litra/100 km.

Mazda CX-60 PHEV | Foto: Mazda

Plug-in hybridné SUV láka na elegantný interiér plný luxusných prvkov s množstvom najmodernejších technológií pre pohodlnú a bezpečnú jazdu. V interiéri sa spájajú rôzne prvky a materiály, napríklad javorové drevo, koža Nappa a japonské textílie.

Z technologických vychytávok sa spomína napríklad systém DPS, ktorý prináša automatické nastavenie niektorých funkcií preferenciám vodiča, 360° Top View monitor, ktorý umožňuje výhľad dookola alebo nový kinematický stabilizačný systém, ktorý uľahčuje manévrovanie a zvyšuje stabilitu v zákrutách.

Mazda CX-60 PHEV | Foto: Mazda

Prítomný je aj režim Off-road pre jazdu po nespevnenej ceste, navigačný systém, 12“ dotykový displej na stredovom paneli či podpora pre Apple CarPlay a AndroidAuto. V kontexte off-roadovej jazdy stojí za zmienku, že Mazda CX-60 vo vyhotovení plug-in hybrid síce vyrástla na novej platforme s pohonom zadných kolies, no reálne sa pýši pohonom všetkých kolies (AWD).

Mazda CX-60: Cena a dostupnosť

Informácie o presnej dostupnosti zatiaľ nepoznáme. Spomína sa len “skorá jeseň”. Mazda však zverejnila predbežné predajné ceny pre štvoricu ponúkaných výbav, ktorá bude dostupná na Slovensku:

  • PRIME-LINE od 48 890€ (podpora CarPlay a Android Auto, dvojzónová klimatizácia a navigačný systém, sledovania obsadenosti jazdného pruhu, zadné parkovacie senzory, systém prevencie čelného nárazu)
  • EXCLUSIVE-LINE od 50 490€ (+ vyhrievaný volant a predné sedadlá, + bezkľúčové zamykanie, +predné parkovacie senzory)
  • HOMURA od 52 840€ (čierne kožené sedadlá, +LED osvetlenie interiéru a osvetlenie priestoru pre nohy vzadu, +funkcia 360° Top View Monitor)
  • TAKUMI od 54 340€ (biele kožené čalúnenie Nappa, jedinečné textúry a chrómové detaily, najvyššia výbava)

V rámci doplnkovej výbavy sú k dispozícii rôzne balíčky, označované ako pakety:

  • Paket Panoramatické strešné okno – 1 350 €
  • Paket Pohodlie+Sound – 2 850 €
  • Paket Safety – 1 600 €
  • Paket Komfort (Exclusive-line) – 2 950 €
  • Paket Komfort (Homura, Takumi) – 1 650 €

Paket Pohodlie + Sound obsahuje zvukový systém Bose, 12 reproduktorov, elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru (handsfree), zatmavené zadné bočné sklá, 360° Top View Monitor, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu a 150 W zásuvku AC.

Paket Safety pozostáva z prvkov: adaptívne LED svetlomety, asistenčný systém na prejazd križovatkou, Rear Cross Traffic Brake, Smart City Brake Support (SCBS-R), automatické zatmavenie vonkajších spätných zrkadiel, automatické zatmavenie vnútorného spätného zrkadla, adaptívny tempomat a zadná digitálna parkovacia kamera s dynamickými digitálnymi líniami.

Paket Komfort do výbavy pridáva elektricky nastaviteľné predné sedadlá, ventilované predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, DPS (systém automatického nastavenia miesta vodiča): podpora pri nastupovaní a vystupovaní, monitorovanie vodiča, nastavenie miesta vodiča (HUD, sedadlá, volant, klimatizácia, audiosystém), nastavenie vonkajších spätných zrkadiel, elektrické nastavenie riadenia, kožené sedadlá, čierne pre verziu Exclusive-line (už v štandarde pri verziách Takumi a Homura). Práve kvôli sedadlám je v prípade verzie Exclusive-line vyššia cena tohto paketu.

Mazda CX-60 základná výbava | Foto: Mazda

Mazda CX-60: Konkurencia

Konkurencia v segmente plug-in hybridov sa v ostatných rokoch poriadne vyostrila. Každá väčšia automobilka tu má svojho favorita, najväčší boj je samozrejme možné pozorovať podľa cenových kategórií. Stačí letmý pohľad na zoznam plug-in hybridov, ktoré sa dajú kúpiť na Slovensku, a hneď je jasné, ktoré modely sú stavané do pozície priamych rivalov.

V prípade Mazda CX-60 môžeme s prihliadnutím na cenu a tenkú hranicu medzi SUV a crossbackom za konkurentov označiť napríklad plug-in hybridy BMW X1 25e a Jaguar E-PACE, ale aj DS 7 Crossback a Hyundai Tucson PHEV. O priazeň taktiež bojuje dvojica Kia Sorento PHEV a Volvo XC40 Twin Engine. A to je len niekoľko príkladov, z ktorých je možné vyberať v prípade, že sa pozeráme na cenovú hranicu 50 000€.

Technické parametre

Mazda CX-60e-Skyactiv PHEV
Zdvihový objem (cm³)2 488
Maximálny výkon systému PHEV (kW/k pri ot/min)241 (327)/6 000
Maximálny krútiaci moment systému PHEV (Nm) 500
Maximálny výkon benzínového motora (kW/k pri ot/min) 141 (192)/6 000
Maximálny výkon elektromotora (kW/k)100/136
Napätie (V)355
Pohon/prevodovkaAWD/8AT
Maximálna rýchlosť (km/h)200
Zrýchlenie 0 –100 km/h (s)5,8
Emisná norma EUEuro 6d
Palivobenzín 95
Kombinovaná spotreba podľa WLTP (l/100 km)1,5 –1,6
Emisie CO2 pri kombinovanej spotrebe podľa WLTP (g/km)33
Maximálny dojazd v elektrickom režime (km)60 –63
Dĺžka (mm)4 745
Šírka (mm)2 134
Výška (mm)1 680 –1 686
Rázvor (mm)2 870
Objem batožinového priestoru 5 sedadiel/2 sedadlá (l)570/1 148
Maximálna celková hmotnosť (kg)2 667
Pohotovostná hmotnosť vrátane vodiča (kg)2 052 –2 072
Maximálna hmotnosť nebrzdeného prívesu (kg)750
Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu (kg)2 500
Maximálna nosnosť strechy (kg)100
Náš tip
Zoznam elektromobilov, ktoré kúpite na Slovensku v roku 2022
29. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+