MojElektromobil

Odhadované informácie sa nakoniec potvrdili. Pripravovaný elektromobil, ktorý sme doteraz poznali ako koncept ID.AERO sa nakoniec pretaví do sedanu Volkswagen ID.7. Automobilka tento šiesty prírastok (ID.3, ID.4, ID.5, ID.6, ID.Buzz) svojej rodiny ID začala prezentovať v úvode roka 2023 už pod formálnym názvom ID.7.

V súvislosti s týmto formálnym zaradením do elektrickej rodiny ID bola zverejnená séria nových snímok vrátane pohľadu do interiéru. Spirituálny nástupca obľúbeného  Passatu, ktorý stojí na platforme MEB, je napriek tomu ešte stále zahalený do kamuflážnej fólie. Tá ma byť počas prvotnej prezentácie na veľtrhu spotrebiteľskej elektroniky CES využívaná na svetelnú šou. Volkswagen chce týmto spôsobom zvýrazniť pokročilú digitalizáciu nového modelu a smerovanie rodiny ID.

Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen

Opäť sa pripomínajú aj niektoré veľmi základné parametre. Najväčší dôraz je kladený na dojazd, ktorý má aj vďaka aerodynamickému prevedeniu dosahovať až 700 kilometrov na jedno nabitie. Súčasne sa spomína zaradenie do vyššieho segmentu so špičkou technologickou výbavu a kvalitou. Volkswagen ID.7 je jedným z desiatky nových elektrických modelov, ktoré budú pod hlavičkou Volkswagen predstavené do roku 2026.

Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen

V porovnaní s doteraz prezentovaným konceptom ID.AERO sa nová “sedmička” dočkala viacerých vylepšení. Konkrétne má ísť o nový koncept displeja, využitie rozšírenej reality pre head-up displej, osadenie 38-centimetrovej obrazovky, podsvietené dotykové ovládanie či nové prvky pre ovládanie klimatizácie s využitím inteligentných výduchov.

Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen

Prepracovaná klimatizácia má fungovať napríklad tak, že automaticky deteguje blížiaceho sa vodiča a ešte pred jeho vstupom do vozidla začne ochladzovať alebo zohrievať interiér. “Inteligentné výduchy” stoja v pozadí lepšej distribúcie vzduchu.

Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen

Či už ide o klimatizovanie konkrétneho priestoru alebo rýchlejšie pokrytie celej plochy interiéru. Klimatizácia bude prepojená aj na hlasové pokyny, kedy vodič môže povedať “Hej Volkwsagen, mám studené ruky” a reakciu na tento pokyn bude spustenie vyhrievania volantu v kombinácii s nasmerovaním prúdenia teplého vzduchu na oblasť rúk.

Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.7 bude dostupný aj pre európsky trh. Vyrábať sa pritom bude vo fabrike Emden, odkiaľ schádzajú aj modely ID.4.

Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.7 | Foto: Volkswagen

ID.AERO: Elektrická alternatíva k Passatu bola predstavená. Dorazí aj na Slovensko

28.6.2022

Ku koncu júna 2022 došlo k formálnemu odhaleniu konceptu elektrickej vlajkovej lode s označením ID.AERO. Je to práve ten istý koncept, ktorý sa donedávna spomínal pod označením Aero B, prípadne sme ho mohli poznať ako štúdiu ID. SPACE VIZZION.

Tentokrát prichádza verzia, ktorá má mať veľmi blízko k sériovo vyrábanému modelu, no a tá dostala názov ID.AERO. Ani toto označenie ale nemusí byť konečné.

Portál InsideEVs napríklad pripomína, že ako konečný názov tohto modelu je v hre Volkswagen ID.7, čo vyzerá ako celkom pravdepodobná možnosť. Plne elektrická alternatíva k obľúbenému Passatu by v takom prípade prirodzene zapadla ku svojim súrodencom Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5 a Volkswagen ID.6.

ID.AERO
Koncept ID.AERO | Foto: Volkswagen

Konečný názov síce ešte nepoznáme, no dnes už vieme, že produkčná verzia, ktorá nakoniec vzíde z konceptu ID.AERO bude dostupná aj na Slovensku. Na svojom blogu to potvrdila priamo automobilka Volkswagen. Nový model bude spadať do vyššej strednej triedy, čo naznačuje, že cena s veľkou pravdepodobnosťou nepodlezie hranicu 50 000 €. Aspoň za predpokladu, že bude skutočne patriť medzi tradičných zástupcov vyššej strednej triedy.

Volkswagen model ID.AERO kategorizuje ako koncept elegantnej limuzíny a potvrdzuje použitie svojej tradičnej platformy MEB. V prezentovanej podobe je auto dlhé takmer 5 metrov a dosahuje koeficient odporu vzduchu len 0,23. Dosiahnutie skvelých aerodynamických vlastností je tu prakticky jednou z nosných tém.

K tomu sa pridáva využívanie tradičného dizajnového jazyka celej rodiny Volkswagen ID. Aj v tomto prípade je pripomínaná silná orientácia na aerodynamiku, čomu boli prispôsobené aj športové 22-palcové kolesá s dizajnom v štýle turbíny alebo kľučky dverí, ktoré boli nahradené dotykovými plochami pre dodatočné zníženie odporu vzduchu.

Koncept ID.AERO
Koncept ID.AERO – zadný pohľad | Foto: Volkswagen

V prípade pôvodného konceptu ID. SPACE VIZZION bol prezentovaný zámer dosiahnuť 700 kilometrový dojazd na jedno nabitie. Podporovala to aj nedávna prezentácia “ideálnych parametrov” elektromobilov vznikajúcich na platforme MEB. Dnes už ale vieme, že sa to v prípade ID.AERO s najväčšou pravdepodobnosťou nepodarí naplniť.

Automobilka síce spomína efektívny pohon a nadpriemerný elektrický dojazd, no teda len mierne prekračuje 600 kilometrovú hranicu. ID. AERO využíva lítium-iónovou batériou s kapacitou 77 kWh a na jedno nabitie dokáže prejsť 620 km, podľa metodiky WLTP.

Na produkčnú verziu nebudeme čakať príliš dlho. Prvé európske kusy majú z výrobnej linky schádzať už v roku 2023. Výroba bude prebiehať v Nemecku, konkrétne v meste Emden.

Koncept ID.AERO
Koncept ID.AERO | Foto: Volkswagen

Pripravovaný elektrický kombík Volkswagen Aero B bude alternatívou k obľúbenému modelu

15.6.2022

Nie je žiadnym tajomstvom, že Volkswagen v blízkej dobe plánuje na trh dostať dvojicu nových nových elektromobilov postavenú na podvozkovej platforme MEB. Túto skutočnosť pripomenul aj nedávno pri prezentácii niečoho, čo by sme mohli označiť ako “ideálne parametre” elektromobilov postavených na spomínanej platforme.

Práve model označovaný ako Volkswagen Aero B by podľa všetkého mohol dosiahnuť skvelé parametre. Konkrétne ide o trio: 700 km dojazd, nabíjací výkon nad 200 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy pri pohone všetkých štyroch kolies.

Model Aero B ale nie je žiadnou horúcou novinkou, o ktorej by sme sa náhle dozvedeli. Nemecký koncern ho spomína už pekne dlho. Poznať ho ale môže pod iným názvom, a to konkrétne ako štúdiu ID. SPACE VIZZION. Použitie platformy MEB, snaha o 700 km dojazd aj skutočnosť, že pôjde o elektrický kombík sú proste dlho známe skutočnosti.

Štúdia ID. SPACE VIZZION | Foto: Volkswagen

Postupne sa ale aspoň čiastkovo dozvedáme nejaké tie podrobnosti, hoci treba povedať, že ani tie nie sú vždy úplne prekvapivé. Jednou z nich je aj najnovšie potvrdenie, že Volkswagen Aero B bude od roku 2023 plne elektrickou alternatívou obľúbeného modelu Passat. Alternatívou, nie jeho náhradou.

Ako upozornil portál TopElectricSUV, s touto informáciou vyrukoval na marcovej konferencii Volkswagen Group Annual Media Conference 2022 šéf koncernu Volkswagen, Herbert Diess. Veľké prekvapenie sa ale opäť nekoná. Koncept ID. SPACE VIZZION, a z neho odvodený model Aero, B je už od svojho prvého odhalenia označovaný ako Passat budúcnosti.

Štúdia ID. SPACE VIZZION | Foto: Volkswagen

Na výročnej konferencii bolo pripomenuté aj to, že chystané elektrické kombi bude prepracované po stránke aerodynamiky a ponúkne bezprecedentnú priestrannosť i prémiový interiér. Znova pripomínam, že toto sú nosné veci celej štúdie ID. SPACE VIZZION, z ktorej kombi vychádza. V podstate sme sa dozvedeli akurát to, že Volkswagen sa bude pridŕžať svojich pôvodných myšlienok.

Kľúčovou môže informácia, že s výrobou elektromobilu Aero B sa počíta už na rok 2023. K prvým zákazníkom v Číne by sa mal dostať už v druhej polovici spomínaného roka. Na rok 2023 sa pritom počíta aj s Európou, takže nebudeme čakať veľmi dlho.

Náš tip
Hyundai ukončuje výrobu známeho modelu, ktorý položil základy pre ďalšie smerovanie značky
4. januára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+