MojElektromobil

Volkswagen pracuje na vylepšeniach pre svoju modulárnu platformu MEB, na ktorej už vyrástlo niekoľko dobre známych elektromobilov a ďalšie ešte len prídu.

Ako príklady existujúcich modelov s platformou MEB si môžeme spomenúť Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5 a najnovšie už aj ID.Buzz. Medzi tými nadchádzajúcimi zase svieti Volkswagen ID.6 a elektromobil s kódovým označením AERO B.

Nemecká automobilka začala s investíciami do podvozkovej platformy vytvorenej špecificky pre elektrické autá už v roku 2015. Aktuálne upozornila na svoje snaženia v posúvaní jej praktických parametrov. Inak povedané, Volkswagen uviedol, akým smerom sa chce v oblasti parametrov uberať pre najbližšie obdobie. Na prezentáciu upozornil portál Electrek.

Očakávané parametre

Cieľom pri elektromobiloch postavených na platforme MEB bude dosiahnutie dojazdu na úrovni 700 kilometrov, ku čomu sa má pripojiť rýchlosť nabíjania presahujúca hranicu 200 kW a všeobecné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy (pri modeloch s pohonom obidvoch náprav). Nové elektromobily by v ideálnom prípade mali spĺňať všetky spomínané parametre.

Foto: Volkswagen

Prvou lastovičkou, ktorá by sa mala pochváliť splnením očakávaného tria, bude podľa všetkého práve model AERO B. Predpoklad je ale taký, že vylepšenia sa postupne prejavia aj na už predávaných kúskoch, v rámci úprav pre nové modelového roky.

Cenovo dostupný kúsok

Veľké nádeje sú vkladané aj do pripravovaného modelu s označením ID.LIFE, čo by podľa dostupných informácií mal byť cenovo dostupný elektromobilov. Ak sa skutočne naplnia tvrdenia, že dorazí s predajnou cenou okolo 20 000 €, tak Volkswagen môže poriadne zamiešať karty.

Svoj cenovo dostupný model avizuje napríklad aj Honda, ktorá pripravuje rodinné SUV postavené do pozície ideálnej voľby pre ľudí, ktorí ešte len zvažujú prechod na elektromobil.

Foto: Volkswagen
Náš tip
Človek proti stroju: Maratónsky bežec sa pokúsi prekonať Tesla Model 3
13. apríla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+