MojElektromobil

Končí sa jedna éra. V júli 2022 Hyundai ukončuje výrobu pôvodného modelu IONIQ, ktorý od roku 2016 schádzal z výrobných liniek spoločnosti v juhokórejskom Ulsane. V čase uvedenia na trh pred šiestimi rokmi bol tento model prvým automobilom na svete, ktorý ponúkal hneď tri elektrifikované pohonné jednotky – hybridnú, plug-in hybridnú aj čisto batériovú elektrickú.

Celosvetové ukončenie výroby modelu IONIQ je výsledkom plánovaného rozhodnutia značky Hyundai s cieľom uspokojiť meniace sa požiadavky spotrebiteľov v automobilovom sektore. No tento model však zostáva pevnou súčasťou histórie značky. Do odvetvia vdýchol čerstvý vietor a vydláždil cestu k príbehu, ktorý dnes Hyundai píše s aktuálnymi elektrickými modelmi. Hoci nebude existovať žiadny priamy nástupca modelu IONIQ, jeho duch bude žiť prostredníctvom značky Hyundai IONIQ a modelov IONIQ 5, IONIQ 6, IONIQ 7 a ďalších, ktoré prídu.

Dopredaj posledných kusov

Model IONIQ je pionierom v masovej výrobe a vývoji elektrifikovaných vozidiel Hyundai. Na európskom trhu sa z neho od konca roka 2016 do decembra 2021 predalo 135 692 kusov a aj z pohľadu predajných čísiel svoju úlohu splnil dokonale. Aktuálne sú v dopredaji v podobe skladových zásob už len posledné kusy tohto modelu.

Sériovo vyrábaný IONIQ vyrástol na koncepte i-oniq, ktorý debutoval na ženevskom autosalóne ešte v roku 2012. Svojho uvedenia na trh už pod formálnym názvom IONIQ sa dostal o štyri roky neskôr. V tom čase sa pýšil najlepšou hodnotou Cd vo svojej triede triede (0,24) a dodnes má patriť medzi k vôbec najefektívnejším elektromobilom na svete.

hyundai ioniq plug-in hybrid
Foto: Hyundai

Pre Hyundai dláždil cestu v novom segmente

Efektívnosť IONIQ-u pripravila pôdu pre ďalší pokrok automobilky Hyundai v oblasti elektrifikovaných modelov. Položila základy pre elektrifikované modely Hyundai a samostatnú značku IONIQ, ktorú automobilka používa na označenie novej generácie svojich plne elektrických modelov, napr. IONIQ 5 alebo prichádzajúci IONIQ 6.

IONIQ svojou troškou prispel aj v oblasti autonómnej jazdy. Po testovacej jazde v uliciach Las Vegas priviezol Hyundai svoj autonómny model IONIQ ako exponát na medzinárodný autosalón v Ženeve 2017.

Autonómny IONIQ bol vybavený technológiou LiDAR umiestnenou za predným nárazníkom, aby sa zachoval celkový dizajn auta. Pokročilé systémy autonómneho riadenia boli čo najjednoduchšie vďaka integrácii existujúcich funkcií zo sériového modelu, vrátane predného radaru systému Smart Cruise Control a kamier asistenta pre udržiavania v jazdnom pruhu. Jazdu v autonómnom režime zvládal aj v náročných situáciách – vrátane prítomnosti chodcov, brzdových svetiel ostatných vozidiel v premávke a značiek či počas dopravných obmedzení a rekonštrukcií ciest.

Pripomeňme si, že nedávno skončila aj výroba ďalšieho známeho elektromobilu. Mestský elektromobil BMW i3 nepriamo nahradila novinka BMW iX1.

Náš tip
Elektromobilom na dovolenku do Chorvátska v roku 2022. Všetko, čo potrebujete vedieť
8. júna 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+