MojElektromobil

Po prvotnej ochutnávke prichádza formálne predstavenie. Hyundai počas prebiehajúceho autosalónu AutoMobility LA slávnostne odprezentoval koncept pripravovaného SUV Hyundai IONIQ 7. Kým prvotné snímky ukázali len letmý pohľad na niektoré prvky nového elektromobilu, teraz sa do roho automobilka pustila už takmernaplno.

Hyundai IONIQ 7 bude presne podľa očakávaní svojim dizajnom zapadať do rodiny IONIQ, čo zdôrazňujú aj niektoré prvky exteriéru, ako sú napríklad svetlomety. Tak ako v prípade aktuálne dostupného modelu IONIQ 5, aj pri “sedmičke” sa stavilo na futuristické prevedenie. Po stránke vonkajšej, ale aj vnútornej.

Hyundai IONIQ 7
Foto: Hyundai

480 kilometrov s bleskovým nabíjaním

Koncept SEVEN vyrástol na modulárnej platforme E-GMP, čo nie je žiadnym veľkým prekvapením. Hyundai ju plánuje v dohľadnej dobe používať pre svoje vozidlá, pričom v rámci koncernovej skupiny počíta s tým, že na nej vyrastie až 11 elektrických modelov. V prípade nadchádzajúceho IONIQ 7 sa podpisuje na rovnej podlahe, priestrannom interiéry, ale aj na podpore rýchleho nabíjania s maximálnym výkonom až 350 kW.

V reálnej situácii s 350 kW nabíjačkou sa štúdia SEVEN dokáže nabiť z 10 percent na 80 % kapacity batérie za približne 20 minút. Koncept je pritom navrhnutý tak, aby dosiahol cieľový dojazd na úrovni 480 km.

SEVEN zaujme aj veľkým zadným oknom, modernými svetlami s panoramatickými pixelmi, ako aj absenciou stredového stĺpika pre väčšie pohodlie pri nastupovaní. Súčasne sa vďaka tomu zvyšujú možnosti pre využívanie interiéru, čo je oblasť s ktorou sa dizajnéri poriadne vyhrali.

Hyundai IONIQ 7
Foto Hyundai

Vnútorné usporiadanie prináša pasažierom množstvo priestoru a komfortu, zatiaľ čo sedadlá pripomínajúce nábytok poskytujú prémiový zážitok zo salóniku. Celkovo sa interiér snaží navodiť pocit pohodlia, aby sa posádka cítila rovnako dobre ako vo svojej vlastnej obývačke. Celý tento koncept je do veľkej miery prepojený s víziou o autonómnej jazde.

Sedadlo vodiča je vybavené výsuvnou ovládacou pákou, ktorá sa skryje, keď sa nepoužíva. Bez potreby obvyklého vybavenia vodiča tak vzniká ultra tenký kokpit, ktorý dopĺňajú integrované obrazovky. Usporiadanie sedadiel, na rozdiel od tradičných SUV, využíva otočné predné kreslá a zakrivené sedačkové zadné sedadlo. Toto usporiadanie sedadiel možno prispôsobiť v závislosti od režimu tradičnej alebo autonómnej jazdy.

Hyundai IONIQ 7
Foto: Hyundai

Hyundai IONIQ 7: Dezinfekcia, mini chladnička aj čistenie topánok

Hyundai s celým zameraním na maximálne pohodlie zachádza až do extrémov. Na cestách je k dispozícii vychladené občerstvenie z mini chladničky a zabudované sú tu aj špeciálne priehradky na starostlivosť o topánky, ktoré osviežia obuv cestujúcich. K tomu sa pridáva značný dôraz na hygienu. Štúdia SEVEN používa rôzne materiály šetrné k životnému prostrediu a zároveň prináša hygienické funkcie, ako sú Hygiene Airflow System a UVC sterilizácia.

Hyundai aplikoval na exteriér vozidla SEVEN bionáter a v celom interiéri sa nachádzajú hygienicky recyklované a obnoviteľné materiály. Minerálna výplň, bambusové drevo a koberec, bio živica ako aj farba interiéru využívajú obnoviteľné zdroje, ktoré môžu znížiť znečistenie životného prostredia spôsobené výrobným procesom. Rozsiahle používanie medi a hygienicky ošetrenej tkaniny s overenými antibakteriálnymi účinkami zaisťuje, že všetky povrchy v interiéri štúdie SEVEN zostanú za každých okolností čisté.

Hyundai IONIQ 7
Foto: Hyundai

Systém prúdenia vzduchu Hygiene Airflow System sa inšpiruje sofistikovaným ovládaním prúdenia vzduchu v osobných lietadlách. Vo vertikálnom režime sa vzduch nasáva cez zabudované nasávacie otvory v strešných koľajničkách, z ktorých prúdi vzduch zhora nadol a odsáva sa cez vonkajší vetrací otvor umiestnený za zadnými kolesami. V horizontálnom režime prúdi vzduch od palubnej dosky k zadným prieduchom. Dokonca má dokázať izolovať prúdenie vzduchu medzi cestujúcimi vpredu a vzadu.

UVC sterilizácia sa aktivuje, keď pasažieri vystúpia z vozidla. Ovládacia páka, odkladacia zásuvka prvého radu a reproduktory sa vysunú. Následné sa aktivujú zabudované dezinfekčné UVC svetlá, ktoré pomáhajú vyčistiť vnútorný priestor od baktérií a vírusov.

Premiéra avizovaného konceptu SEVEN (SEDEM) naznačuje smer, ktorým sa značka IONIQ bude oblasti elektrickej mobility uberať. V prípade SEVEN hovorí Hyundai o SUEV, teda športovo-úžitkovom elektrickom vozidle, ktoré ráta s autonómnou jazdou a preto je interiér vozidla poňatý ako obývačka, v ktorej cestujúci oddychuje a trávi príjemný čas. Na základoch tohto konceptu nakoniec vyrastie model Hyundai IONIQ 7.

Hyundai SEVEN: Nový koncept ohlasuje ďalšie elektrické SUV rodiny IONIQ

4.11.2021

Hyundai začína s propagáciou nového konceptu elektrického SUV, ktorý zatiaľ označuje ako SEVEN. Novinka bude oficiálne predstavená v stredu 17. novembra 2021 na podujatí AutoMobility LA. Okrem toho, že vozidlo bude spadať do kategórie veľkých elektrických SUV a doplní súčasný IONIQ 5 toho zatiaľ veľa nepoznáme.

Na základoch konceptu nakoniec vyrastie sériovo vyrábaný elektromobil Hyundai IONIQ 7, ktorý sa do predaja dostane v roku 2024. Aspoň podľa súčasných plánov. Tie sa celkom prirodzene ešte môžu zmeniť, no nakoľko výrobca spomína konkrétny rok, je viac než pravdepodobné, že vývoj je na dobrej ceste.

Zverejnené obrázky naznačujú, že IONIQ 7 sa vydá cestou moderného a veľmi luxusného interiéru. Zatiaľ to síce nebolo vyslovene potvrdené, vo všeobecnosti sa ale očakáva, že nový prírastok vyrastie na elektrickej platforme E-GMP. Na podrobnosti si ešte chvíľu musíme počkať, dovtedy sa môžeme pokochať spomínanými obrázkami.

V tejto súvislosti za zmienku určite stojí aj nadchádzajúci model Hyundai IONIQ 6. Ten vyrastá na základoch konceptu Prophecy a finálnej verzie by sme sa mali dočkať koncom budúceho roka.

Hyundai SEVEN | Foto: Hyundai
Hyundai SEVEN | Foto: Hyundai
Hyundai SEVEN | Foto: Hyundai
Hyundai SEVEN | Foto: Hyundai
Hyundai SEVEN | Foto: Hyundai
18. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+