MojElektromobil

To, čo bolo avizované sa stalo realitou. Hyundai oficiálne odhalil svoj nový prírastok do rodiny plne elektrických modelov IONIQ aj na Slovensku. Očakávaný model Hyundai IONIQ 6 bol v ostatných mesiacoch spomínaný niekoľkokrát. Išlo napríklad o oficiálne dizajnérske skice a neskôr aj produktové snímky sprevádzané niekoľkými základnými parametrami.

Parametre a verzie Hyundai IONIQ 6

PohonBatériaCelkový výkonKrútiaci momentDojazd (WLTP)
RWD53 kWh111 kW (151 k)350 Nm429 km
RWD77,4 kWh168 kW (228 k)350 Nm614 km
RWD77,4 kWh168 kW (228 k)350 Nm545 km
AWD77,4 kWh239 kW (325 k)605 Nm583 km
AWD77,4 kWh239 kW (325 k)605 Nm519 km

Po svetovej premiére nového elektrického modelu IONIQ 6 sme sa dočkali aj tej slovenskej.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6 | Zdroj: Filip Spevár

Hyundai IONIQ 6: Vstupná európska cena

Koncom októbra sa Hyundai IONIQ 6 dočkal prvých informácií o očakávanej cene. Ako informoval portál InsideEVs, automobilka zverejnila cenu limitovanej úvodnej verzie First Edition, ktorú dostanú prví zákazníci. IONIQ 6 v tomto prevedení bude dostupný len na kľúčových európskych trhoch, kam patria Nemecko, Francúzsko, Nórsko, Holandsko a Spojené kráľovstvo.

Fotogaléria Hyundai IONIQ 6

Slovenská cena a dostupnosť

Slovenský importér značky Hyundai zverejnil cenník nového elektrického modelu IONIQ 6. Cena očakávanej novinky začína na sume 46 490 € s DPH. Objednávky sú spustené od 10. novembra 2022, a to online alebo priamo u predajcov.

Prvé kusy IONIQ 6 do predajní dorazia v jarných mesiacoch budúceho roka. Hyundai poskytuje na IONIQ 6 až 5 ročnú záruku bez obmedzenia najazdených kilometrov. Na vysokonapäťový akumulátor je záruka 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov.

Na výber bude viacero rozličných konfigurácií. Nový IONIQ sa na Slovensku predáva s dvoma kapacitami akumulátora (53 kWh a 77,4 kWh), v troch stupňoch výbavy (Family, Style, Premium) a s pohonom zadnej nápravy aj všetkých štyroch kolies. Príklady:

  • Základ: 53 kWh batéria, výkon 111 kW a pohon zadnej nápravy – 46 490 €
  • Prvá možnosť pre pohon 4×4: 77,4 kWh batéria, výkon 111 kW, pohon všetkých štyroch kolies, výbava Style – 57 840 €
  • Vrchol ponuky: 77,4 kWh batéria, výkon 239 kW, pohon všetkých štyroch kolies najvyššia výbava Premium – 63 990 €

Ohrev batérie a tepelné čerpadlo už v základe

Ponuka modelu IONIQ 6 začína vo výbave Family. Vozidlo v tejto výbave môže mať 53 kWh aj 77,4 kWh batériu a je k dispozícii vždy len s pohonom zadných kolies. Už základná výbava Family ponúka ohrev batérií v prípade nízkych okolitých teplôt, systém rekuperovania s možnosťou ovládania úrovne páčkami pod volantom, redukčnú prevodovku elektronicky ovládanú páčkou pod volantom či 10,5 kW trojfázovú palubnú nabíjačku.

IONIQ 6 Family disponuje zliatinovými diskami kolies s 18-palcovými pneumatikami (225/55 R18), LED svetlami a elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru.

Výbava toho obsahuje ešte omnoho viac, hlavne kopu asistenčných systémov, no za zmienku určite stojí tepelné čerpadlo na ohrev interiéru a automatická klimatizácia a interiérová elektrická zásuvka Vehicle-to-Load (V2L) s napätím 220 V pre napájanie zariadení s príkonom až do 3,6 kW.

Stredná výbava Style

Druhý stupeň výbavy Style prináša v porovnaní s Family navyše dizajnové prvky (napr. lakované lesklé čierne spätné zrkadlá), technologicky vyspelejšie inteligentné predné FULL LED projektorové svetlomety s funkciou adaptívneho diaľkového svietenia a viacero pokročilých bezpečnostných systémov.

Výbava Style ponúka aj viaceré komfortné prvky ako napr. vyhrievanie zadných sedadiel, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, atraktívne dvojfarebné ambientné podsvietenie interiéru, ktoré reaguje na rýchlosť vozidla, zatmavené sklá zadných okien či bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu.

Najvyššia výbava Premium

Najvyššia výbava obsahuje napríklad automaticky vysúvané a zasúvané kľučky dverí, zobrazenie mŕtveho uhla priamo na prístrojovej doske, inteligentný diaľkový parkovací asistent (RSPA 2), asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním (PCA)….

Len v Premium výbave sú kožené a ventilované elektricky ovládané relaxačné predné sedadlá, kovové pedále, head-up displej s rozšírenou realitou, ale aj 360-stupňový monitoring okolia vozidla 4 kamerami či audiosystém BOSE s 8 reproduktormi.

Na najvyššiu výbavu Premium je viazaná aj možnosť doobjednania príplatkovej výbavy – panoramatického strešného okna (1 200 €), Techno Packu s digitálnymi vonkajšími spätnými zrkadlami (1 300 €) alebo možnosť výberu kolies s 18 alebo 20-palcovými pneumatikami bez príplatku.

Nízka spotreba, rýchle nabíjanie

IONIQ 6 prináša množstvo pokročilých technológií, personalizovaný priestor a funkcie, ako aj veľmi príjemný dojazd. Hyndai spomína, že elektrifikovaný Streamliner má nanovo definovať hranice elektrickej mobility. Už predtým vyzdvihoval veľmi nízky koeficient odporu vzduchu len 0,21, najnižší zo všetkých doterajších modelov Hyundai. Jedným z cieľom bolo prirodzene dosiahnutie čo vyššej efektivity, a teda čo najnižšej možnej spotreby, čo sa podľa tabuľkovej hodnoty 14 kWh / 100 km podarilo naplniť.

Hyundai IONIQ 6 | Foto: Hyundai

Elektromobil stojí na známej platforme E-GMP s čím je spojené aj využívanie 800 V nabíjacej architektúry, podobne ako pri staršom súrodencovi CUV Hyundai IONIQ 5. S 350 kW nabíjačkou sa dokáže IONIQ 6 nabiť z 10 percent na 80 percent kapacity batérie len ​​za 18 minút. Prítomná je aj funkcia Vehicle-to-Load (V2L) pre napájanie elektrických spotrebičov cez špeciálnu redukciu priamo z napájacieho portu elektromobilu.

IONIQ 6 poskytuje predpokladaný dojazd na čisto elektrický pohon viac ako 610 km, podľa štandardu WLTP pri konfigurácii so 77,4 kWh batériou, pohonom zadnej nápravy a 18-palcovými kolesami.

Batéria s dlhým dojazdom s kapacitou 77,4 kWh môže byť spojená s dvoma usporiadaniami elektromotorov: buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 5,1 sekundy.

Nakoniec až 614 kilometrov

Automobilka Hyundai začiatkom októbra 2022 prezradila, že model IONIQ 6 formálne absolvoval certifikáciu dojazdu pomocou metódy WLTP. Elektrifikovaný streamliner IONIQ 6 poskytne až 614 kilometrov plne elektrického dojazdu na jedno nabitie, čo je približne o 4 kilometre viac, než uvádzal pôvodný odhad. IONIQ 6 sa tak má radiť medzi energeticky najefektívnejšie elektromobily na trhu. Tabuľková hodnota spotreby dosiahla hodnotu 13,9 kWh na 100 kilometrov, čo je o 0,1 kWh menej než bolo pôvodne avizované.

Treba však upozorniť, že najvyšší dojazd 614 kilometrov sa týka verzie Long Range so 77,4 kWh batériou a 18-palcovými pneumatikami, zatiaľ čo spomínaná spotreba 13,9 kWh/100 km prislúcha verzii Standard s 53 kWh batériou, pri ktorej bol počas testov WLTP nameraný dojazd 429 kilometrov.

IONIQ 6 dojazd podľa WLTP | Foto: Hyundai
Hyundai IONIQ 6 | Foto: Hyundai

Pohodlný interiér

IONIQ 6 vďaka platforme E-GMP využíva možnosť zvolenia veľmi dlhého rázvoru až 2 950 mm, ktorý umožňuje výber 20- alebo 18-palcových kolies. S celkovou dĺžkou 4 855 mm, šírkou 1 880 mm a výškou 1 495 mm má IONIQ 6 má mať posádka dostatok priestoru a súčasne sa zvolené rozmery majú podpisovať na celkovej elegancii vozidla.

Interiér IONIQ 6 je špeciálne vyvinutý tak, aby slúžil ako pohodlný a personalizovaný úkryt. Dvojfarebné ambientné osvetlenie umožňuje vodičovi prispôsobiť si vzhľad a dojem z interiéru kabíny výberom zo spektra 64 farieb a šiestich predvolených motívov. Režim Speed ​​Sync Lighting pridáva emócie k zážitku z jazdy zmenou jasu vnútorného osvetlenia na základe rýchlosti jazdy vozidla. Cieľom bolo vytvorenie bezpečného, ​​zábavného a bezstresového zážitku z jazdy.

Hyundai spomína napríklad aj to, že sedadlá boli špeciálne vyrobené pre plne elektrické modely a sú približne o 30 percent tenšie ako sedadlá v iných konvenčných modeloch. Podpísať sa to má na väčšom pohodlí pre posádku. IONIQ 6 je plný najnovších technológií, preto nebude prekvapením, že svoje miesto tu majú aj štyri porty USB typu C a jeden port USB typu A.

Personalizovaný zážitok z jazdy v IONIQ 6 posilňuje systém EV Performance Tune-up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. K tomu sa pridáva technológia E-ASD, ktorá do kabíny pridáva optimálny zvuk podobný kozmickej lodi, pričom štruktúra zvuku sa mení v závislosti od režimu jazdy vozidla.

Hyundai IONIQ 6 | Foto: Hyundai

Plno asistenčných systémov

Modulárna palubná doska s dotykovou obrazovkou integruje 12-palcový plne dotykový displej infotainmentu a 12-palcový digitálny panel. Ponúka napríklad mapovanie cesty v reálnom čase na základe aktuálneho stavu nabitia. Služby pomáhajú aj pri hľadaní a plánovaní najvhodnejšej trasy s ohľadom na dostupnosť nabíjacích staníc pozdĺž trasy. Samozrejmosťou je podpora funkcií Apple CarPlay a Android Auto.

Z asistenčných technológií v novinke nájdeme napríklad Highway Driving Assist 2. Ten  pomáha udržiavať nastavenú vzdialenosť a rýchlosť od vozidla idúceho vpredu pri jazde po diaľnici a zároveň pomáha držať vozidlo v strede jazdného pruhu aj počas jazdy v zákrutách. Rovnako tak umožňuje automatickú zmenu jazdného pruhu.

Ďalej tu máme inteligentný tempomat, asistenta pre predchádzanie kolíziám, asistenta pre správu diaľkových svetiel či asistenta pre rýchlosti, ktorý prispôsobuje rýchlosť vozidla rýchlostnému limitu. Rôznych asistenčných technológii je tu požehnane. Od upozorňovania na zníženú pozornosť vodiča, cez monitorovanie mŕtvych uhlov až po pomocníkov s parkovaním a sledovaním okolia vozidla.

OTA aktualizácie

IONIQ 6 ponúka aj funkciu aktualizácie softvéru Over-the-Air (OTA). Automobilka týmto spôsobom môže cez softvérové aktualizácie vylepšovať a optimalizovať vybrané vlastnosti vozidla. Na svoje si prídu aj vodiči, ktorí si potrpia na vizuálne prevedenie – IONIQ 6 je k dispozícii s 12 farbami exteriéru.

2. marca 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+