MojElektromobil

Krátko pre oficiálnym debutom nového elektrického BMW iX1 sa do obehu dostal prehľad základných špecifikácií aj produktové snímky.

V praxi to znamená, že kľúčové parametre poznáme už dnes. Informácie zverejnila napríklad komunita Autofans.

BMW iX1 dostane akumulátor s kapacitou 64,7 kWh, čo sa podpíše na celkovom dojazde 438 km, podľa WLTP. Informácia o dojazde nie je žiadnou novinkou, akurát potvrdíme predošlých informácií priamo zo strany BMW. Táto istá hodnota bola spomínaná aj pri prototype, takže sa vlastne len ukázalo, ako blízko bol sériovo vyrábanej verzii.

Na AC nabíjacích staniciach bude možné v základe nabíjať výkonom 11 kW, prípadne až 22 kW, to už ale za príplatok. V prípade rýchlych DC nabíjacích staníc je podporovaný výkon až 130 kW. Už 10 minút nabíjania má preniesť dostatok energie na prejdenie 130 kilometrov. Nabitie z 10 na 80% má byt v ideálnom prípade otázkou 29 minút.

Z ďalších informácií sa tesne pred premiérou ešte dozvedáme, že o honom BMW iX1 sa bude starať dvojica elektromotorov s výkonom 200 kW, s možnosťou krátkodobého navýšenia výkonu na 230 kW. Poslednou informáciou technického charakteru je koeficient aerodynamického odporu vzduchu BMW iX1, cx = 0,26.

BMW iX1 | Foto: Autofans

BMW iX1: Očakávaný elektromobil je v poslednej fáze príprav, poznáme približný dojazd

10.5.2022

Tretia generácia modelového radu BMW X1, ktorá so prinesie prvé plne elektricky poháňané vozidlo zo segmentu Sports Activity Vehicle (SAV), model BMW iX1, sa pomaly blíži.

Elektromobil BMW iX1 má do ponuky BMW oficiálne doraziť ihneď po uvedení nového BMW X1 na trh, čo je naplánované na jeseň roku 2022. Novinka využíva flexibilnú architektúru vozidla a bude sa vyrábať na rovnakej montážnej linke ako ostatné verzie kompaktného SAV so spaľovacími a plug-in hybridnými motormi.

Nový model BMW iX1 najnovšie ukončil zaťažkávajúce skúšky jazdnej dynamiky v zimnom testovacom centre spoločnosti BMW Group v meste Arjeplog v severnom Švédsku. Na zasnežených cestách a špeciálne upravených ľadových tratiach v okolí mesta Arjeplog pri polárnom kruhu sa pripojilo ku konvenčne poháňaným a plug-in hybridným verziám nového modelového radu BMW X1, ktoré v týchto priestoroch a podmienkach práve absolvujú integrované aplikačné testy pohonného ústrojenstva a podvozkových systémov.

BMW iX1 | Foto: BMW

To v praxi znamená, že model BMW iX1 sa dostal do záverečnej fázy procesu vývoja tesne pred spustením sériovej výroby. Náročné testovanie v mínusových teplotách sa už tradične pozrelo na zúbok jazdným vlastnostiam, no súčasne prekleplo aj elektromotory, technológiu elektrického pohonu všetkých kolies, vysokonapäťovú batériu, výkonovú elektroniku a technológiu nabíjania. Jednoducho tu boli preverené všetky kľúčové vlastnosti a technológie nového elektromobilu, vrátane tepelného manažmentu batérie.

Zasnežené cesty a oblasti zamrznutých jazier, pripravené špeciálne pre tieto testovacie programy, ponúkajú vývojovým a testovacím inžinierom spoločnosti BMW Group ideálne podmienky pre zdokonaľovanie súhry motorov, technológie elektrického pohonu všetkých kolies a riadiacich systémov zavesenia kolies v podmienkach, keď vozidlá jazdia na pozdĺžnych a priečnych dynamických limitoch svojich schopností.

BMW iX1 | Foto: BMW

Podobné testy vykonávajú prakticky všetky automobilky, v prípade modelu BMW iX1 sú ale veľmi zaujímavými doplnkové informácie, ktoré boli zverejnené v tejto súvislosti. Automobilka totiž pripomenula spotrebu a dojazd.

Ešte síce nejde o konečné údaje, nakoľko sa zakladajú na aktuálnom štádiu vývoja vozidla, no keďže BMW súčasne hovorí, že model je v poslednom štádiu vývoja, tak by sa už pri sériovo vyrábanom kúsku nemuseli príliš odlišovať. BMW iX1 aktuálne dosahuje spotrebu 18,4 – 17,3 kWh/100 km v cykle WLTP a celkový dojazd sa pohybuje v rozmedzí 413 – 438 km, opäť podľa metodiky WLTP. Rovnaké údaje pritom boli zverejnené už začiatkom roka, odkedy už uplynulo niekoľko mesiacov a v tomto smere sa nič nezmenilo.

Prvý pohľad na nepriameho nástupcu obľúbeného mestského modelu

Automobilky na rok 2022 pripravujú plejádu zaujímavých elektromobilov, medzi ktorými sa blysnú aj modely Porsche Macan, A6 e-tron či Hyundai Ioniq 6. Na očakávanú zostavu sme sa pozreli už pred časom a k dnešnému dňu sa niektoré elektromobily už dočkali aj svojho formálneho predstavenia.

Nezaháľa ani značka BMW, ktorá intenzívne pracuje na dvojici BMW iX1 a BMW i7. Práve prvý zmienený model sa do pozornosti dostali v súvislosti s ukončením výroby obľúbeného mestského elektromobilu BMW i3. Ako bolo avizované už pred časom, BMW iX1 bude postavený do pozície jeho spirituálneho nástupcu.

Prototyp BMW iX1 | Foto: Motor1.com

Podrobnosti o tomto pripravovanom kúsky chýbali, no to sa teraz postupne začína meniť. Automobilku už zverejnila prvý obrázok a niekoľko informácií. K tomu sa pripojila skutočnosť, že „iX1-ka“ sa už približne rok preháňa po cestách ako prototyp zakrytý do patričnej kamufláže. Takzvané špionážne fotky zverejnil portál Motor1.

Prototyp BMW iX1 | Foto: Motor1.com

Čisto elektrické BMW iX1 bude spadať do kategórie kompaktných SUV modelov a oficiálneho predstavenia by sa malo dosť v druhej polovici 2022. Z zverejnených záberov je celkom jasné, že svoju kombinovanú príslušnosťou do radou BMW i a BMW X sa nebude nijako skrývať. Aj BMW hrdo hlási, že novinka ponúkne to najlepšie z obidvoch spomínaných radov.

Prototyp BMW iX1 | Foto: Motor1.com

Presné technické špecifikácie stále chýbajú. Oficiálne vieme len toľko, že elektrický dojazd deklarovaný podľa metodiky WLTP sa bude pohybovať v rozmedzí 413 až 438 kilometrov. Samozrejmosťou má byť prítomnosťou najmodernejších technológií, vrátane 5G konektivity. Vozidlo je postavené na modulárnej platforme FAAR, pričom je možné, že niektoré technické vlastnosti bude zdieľať so svojim súrodencom BMW iX3.

Okrem plne elektrickej verzie je pripravovaný aj plug-in hybrid. Čisto elektrické BMW iX1, ako aj plug-in hybridná verzia nového BMW X1, budú nasledovať krátko po trhovej premiére nového BMW X1.

31. mája 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+