MojElektromobil

Výročná konferencia BMW sa už tradične stala miestom predstavenia noviniek pre nasledovný rok. Tento rok bolo potvrdené plne elektrické BMW radu 3, okrem ktorého by malo do konca roka 2022 prísť dohromady 15 nových elektromobilov. Bližšie informácie priniesol autodaily.

BMW navyšuje svoje plány

Značka zvýšila svoje pôvodne prezentované ciele a načrtla, že tento rok by sme sa mali tešiť na celkovo 15 nových plne elektrických áut. Tieto novinky by mali zároveň pokryť približne 90 percent jej súčasného portfólia segmentov.

BMW radu 3 bolo zachytené pri testoch. Zdroj: autodaily.com

„Okrem existujúcich modelov ako BMW i4, BMW iX a MINI Electric sem patria aj štyri veľkoobjemové modelové rady BMW: BMW radu 3 a BMW radu 5, BMW X1 a BMW X3. Aj nové BMW radu 7 bude hrať špeciálnu úlohu v roku 2022 predstavením nového BMW i7.“

Aj napriek skutočnosti, že je nevyhnutné, aby sa do modelového radu časom pridal aj plne elektrický rad 3, tento model bude zatiaľ dostupný len pre čínsky trh. BMW však potvrdilo, že tento rok uvedie na trh sériovú plne elektrické verziu radu 3 s plným rozmachom pre Čínu.

Model by mal konkurovať Tesle Model 3, rovnako ako aj pripravovanej vlajkovej lodi Citroenu modelu C5 X v podobe elektrického sedanu.

Elektrické BMW radu 3 zatiaľ len v Číne

BMW pôvodne predložilo snímky nového Radu 3 Čínskemu patentovému úradu ako súčasť overovacieho procesu pre národný register duševného vlastníctva. V súčasnosti sa však tieto zábery prostredníctvom vládneho orgánu dostali už aj na verejnosť. Kozmetické úpravy oproti Radu 3 so spaľovacím motorom sú relatívne malé. Vylepšeniam sa rovnako nevyhla ani zadná časť, do ktorej sa pridal nový prvok difúzora, ktorý nahradzuje výfukové otvory štandardného auta.

Zatiaľ sme sa nedozvedeli, čo bude poháňať nový elektrický rad 3. Očakáva sa, že tu bude nainštalovaný rovnaký elektromotor a batéria ako sa nachádza v štvordverovej verzií kupé i4. Obe autá sa zakladajú na modulárnej architektúre BMW CLAR, takže by nemal byť problém s kompatibilitou elektrického systému.

Technológia  bude zdieľaná s modelom i4

V súčasnosti je i4 k dispozícií s dvoma možnosťami pohonu s označením eDrive40 a M50. Obe verzie sú pritom napájané rovnakou 81 kWh batériou. Prvá menej výkonný verzia využíva elektromotor s výkonom 250 kW, ktorý je namontovaný na zadnej náprave, ktorý dokáže zrýchliť na 100 kilometrovú rýchlosť za 5,7 sekundy.

Nebudú chýbať krivky typické pre BMW Zdroj: autodaily.com

Vysokovýkonná verzia M50 je vybavená dodatočným elektromotorom na prednej náprave. Ten zvyšuje celkový výkon až na 400 kW a pridáva pohon všetkých kolies. Vo výsledku tak dostaneme zrýchlenie na 100 kilometrovú rýchlosť za 3,9 sekundy a maximálnu na hranici 225 km/h. Model BMW eDrive40 dokáže na jedno nabitie prejsť 590 kilometrov, zatiaľ čo verzia M50 dosahuje dojazd na hranici 500 kilometrov.

Náš tip
Zoznam elektromobilov, ktoré kúpite na Slovensku v roku 2022
19. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+