MojElektromobil

Automobilky čelia v súčasnej dobe novým výzvam. Celý priemysel sa začína pomaličky preorientovávať na elektrifikované automobily, pričom sa začína upúšťať od podpory “škandalóznych” dieselov. Nové technológie, ako napr. elektrické pohony či autonómne riadenie, však vyžadujú veľa peňazí na výskum a vývoj. Z tohto dôvodu sú potom ohrozené hospodárske výsledky výrobcov. Automobilka BMW sa rozhodla, že peniaze na rozvoj elektromobility získa aj okresaním konfiguračných možností súčasných modelov.

BMW minulý rok investovalo do výskumu a vývoja vozidiel 5,16 mld. eur, čo predstavovalo 5,5 % z jeho ročných príjmov. V rokoch 2017 až 2019 chce zachovať podobný pomer, napriek vyšším investíciám do výskumu a vývoja, predovšetkým do oblasti elektromobilov a súvisiacich technológií. Riešením je znižovanie počtu dostupných motorizácií a doplnkov pre svoje modely.

Náš tip
Audi presunie 10 miliárd € z financovania vývoja „spaľovákov“ na vývoj elektromobilov
bmw vision next
Štúdia Bmw Vision Next, z ktorej by mohol vychádzať autonómny elektromobil BMW iNext, Zdroj: BMW

Potrebujeme 100 variantov volantu?

Finančný šéf BMW, Nicolas Peter, sa nahlas zamýšľa:

“V aktuálnej ponuke máme viac ako 100 rôznych variantov volantov. Potrebujeme ich skutočne toľko? BMW radu 5 je k dispozícii so štyrmi dieselovými motormi. Stavím sa, že nová generácia nebude mať v ponuke toľko dieselov.”

V USA napríklad ubudnú z ponuky manuálne prevodovky pre BMW 2 kupé a niektoré verzie radu 5. Takýmto spôsobom dokáže automobilka zefektívniť svoju výrobu a znížiť výrobné náklady. Ušetrené peniaze potom môže investovať do vývoja elektromobilov. Tým pádom by nemalo dôjsť k narušeniu súvahy medzi príjmami a výdavkami.

Zdroj: reuters.com cez insedeevs.com

6. augusta 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+