MojElektromobil

V utorok 25. apríla odštartoval 27. ročník medzinárodného bratislavského autosalónu, ktorý potrvá do 30 apríla. A eAutoPortál na ňom nemohol chýbať. Na siedmich výstavných plochách zažíva svoju slovenskú výstavnú premiéru až 83 vozidiel. Nás samozrejme najviac zaujímali elektrifikované vozidlá, ktorých je na autosalóne požehnane. K dispozícii sú elektromobily, hybridy, plug-in hybridy a aj jedno obrovské vodíkové prekvapenie.

Fanúšikovia či záujemcovia o elektrifikované automobily si môžu v rámci kratšej testovacej jazdy vyskúšať Nissan Leaf a všetky tri verzie Hyundaiu Ioniq, t.j. Electric, Hybrid a Plug-In Hybrid. Automobilka Škoda síce do Bratislavy nepriviezla svoj čerstvý koncept elektromobilu Škoda Vision E, návštevníci sa s ním však môžu zoznámiť aspoň prostredníctvom virtuálnej reality.

Náš tip
Autosalón Bratislava 2017: MISS elektromobility

 

Elektromobily: Veľká premiéra dlho očakávaného Renaultu Zoe

Najpredávanejší európsky automobil do zásuvky za rok 2016, Renault Zoe, je konečne dostupný aj na slovenskom trhu. A to od 25. apríla, čiže od zahajovacieho dňa autosalónu. Incheba tak zažila veľkú elektrickú premiéru. Predstavitelia automobilky nám poskytli zaujímavé informácie ohľadom ceny, batérií, dostupnosti a uvedenia ďalších elektrických modelov značky.

 
Dostupné sú u nás obe verzie. To znamená Renault Zoe ZE 40 (od 32 900 €) so 41 kWh batériou (dojazd – 400 km NEDC ), ako aj pôvodný model (od 28 400 €) s 22 kWh batériou (dojazd – 250 km NEDC ). Dodacia doba je 2 až 3 mesiace. Renault poskytuje na batérie 7 ročnú záruku s tým, že ak v tomto období klesne kapacita batérie pod 66 %, batériu vymení za novú.

Náš tip
Na slovenskom trhu vítame európsky bestseller Renault Zoe
 
Čo sa týka ďalších elektrických modelov značky, na našom trhu sa neskôr objaví aj elektrická verzia Renaultu Kangoo Z.E. Nepotešíme však fanúšikov Renaultu Twizy, s ktorým automobilka v rámci nášho trh nepočíta. Podrobnejšie infomácie o Renaulte Zoe vám prinesieme už čoskoro v samostatnom článku. Tešiť sa môžete aj na redakčný test.

Vyskúšali sme Hyundai Ioniq Electric a Nissan Leaf

Ako sme už písali, v rámci autosalónu môžete otestovať Nissan Leaf a všetky 3 elektrifikované verzie Hyundaiu Ioniq. My sme si vyskúšali oba elektromobily. Najskôr sme zasadli za volant svetového bestselleru Nissan Leaf, ktorý sa začal predávať už pred 7 rokmi. K dispozícii je však jeho najnovšia verzia s 30 kWh batériou. Čo sa týka interiéru, zub času je neúprosný. Zaostáva ako dizajnom, tak aj použitými materiálmi. Podstatné však je, že si nás získal svojimi dynamickými vlastnosťami. Výkon pohonnej jednotky je síce priemerných 81 kW, ale krútiaci moment 254 Nm máte k dispozícii už od prvej otáčky, vďaka čomu získate oveľa lepšie pružné zrýchlenie ako v prípade porovnateľného spaľovacieho automobilu. Nič na tom nemení ani fakt, že Leaf je kvôli batériám podstatne ťažší ako jeho “fosílny” kolegovia.

Náš tip
Nová generácia Nissanu Leaf zachytená na „špionážnych“ fotografiách

nissan leaf

Ešte lepší pocit z jazdy, ako aj celkový dojem sme mali z Hyundaiu Ioniq Electric. Predsa len sa jedná o nový elektromobil, čo je poznať. Akceleruje taktiež výborne, avšak na rozdiel od Leafu vydrží v “záťahu” dlhšie. Výrazný rozdiel je aj v prípade rekuperácie energie, čo sa prejavuje aj pri púšťaní plynového pedála. Celkovo sa dajú nastaviť 3 úrovne rekuperácie, pričom pri 2. a 3. dochádza pri popúšťaní pedála k pomerne výraznému brzdnému účinku. Veľmi praktickou záležitosťou je prepínanie rekuperačných režimov pomocou “pádiel” na volante. Každopádne si to treba vyskúšať. Podrobnejšie informácie o odskúšaných elektromobiloch vám prinesieme v samostatných redakčných testoch.

 

Škoda Vision E ako virtuálna realita

Škoda predstavila nedávno na autosalóne v Pekingu koncept svojho prvého elektromobilu s označením Vision E. Do Bratislavy ho však z pochopiteľných dôvodov doviesť nestihla. Návštevníci však majú možnosť spoznať toto elektrické SUV prostredníctvom virtuálnej reality okuliarov HTC Vive.

Náš tip
Škoda Vision E: Predoobraz elektrického SUV s cenou naftovej Octavie
 
Ďalšie elektromobily ktoré na vás čakajú v bratislavskej Inchebe nájdete v nasledujúcej galérii.

 

Kráľom plugin-in hybridov BMW i8

Asi najväčším ťahákom autosalónu v rámci elektrifikovaných vozidiel je plug-in hybridné BMW i8. Ako sme vás už informovali, BMW i8 sa začalo tento mesiac predávať oficiálne aj na Slovensku. Dovolíme si tvrdiť, že tento nadčasový e-automobil zatienil aj podstatne drahšie vystavované superšporty od McLaren či Lamborghini.

Náš tip
BMW i8 a i3 oficiálne na slovenskom trhu, poznáme ceny
 
Ďalšie vystavované plug-in hybridné automobily nájdete v nasledujúcej galérii.

 

Medzi hybridmi hneď niekoľko chuťoviek

Klasické hybridné automobily sa medzi elektrifikovnými automobilmi tešia vo všeobecnosti asi najmenšej pozornosti (s výnimkou predajov), to však nie je prípad bratislavského autosalónu. Nájdete tu také špeciality ako Honda NSX, ktorá má tri elektromotory, prekrásny Lexus LC 500h či obrovskú limuzínu Lexus LS 500h.  Potešila nás aj Toyota, ktorá vystavovala všetky hybridy zo svojho portfólia, a to Yaris, Auris, C-HR, RAV4 a samozrejme Prius.

 

Na záver veľké prekvapenie

Najväčším “elektrickým” prekvapením autosalónu bola pre nás vodíková Toyota Mirai. Automobilke sa podarilo priviesť do Bratislavy hneď dva kusy, ktoré “stiahla” zo svojej belgickej pobočky. Slováci tak majú jedinečnú príležitosť na zoznámenie sa s týmto celosvetovo výnimočným typom automobilu, keďže vodíkových modelov je menej ako šafranu. Toyota však neplánuje predaj modelu Mirai na Slovenskom trhu, keďže u nás neexistuje žiadna sieť vodíkových čerpacích staníc.

Náš tip
Toyota Mirai je poháňaná vodíkom. Na jedno natankovanie prejde až 500 km
 
Za fotografie a názory k vyskúšaným elektromobilom Nissan Leaf a Hyundai Ioniq ďakujeme nášmu externému redaktorovi Máriovi Šujanskému.

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. apríla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+